Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Onze hond is hier juist aangevallen geweest door een pitbull. Gelukkig zonder fysieke letsels, daar kreeg hij gelukkig de kans niet voor. We hebben ons snel uit de voeten kunnen maken en heb die vrouw wel eens goed mijn gedacht gezegd.

Als je uw hond niet kan vasthouden tijdens het wandelen, blijf dan godverdomme thuis. :wallbash:

Onze hond is hier juist aangevallen geweest door een pitbull. Gelukkig zonder fysieke letsels, daar kreeg hij gelukkig de kans niet voor. We hebben ons snel uit de voeten kunnen maken en heb die vrouw wel eens goed mijn gedacht gezegd.

Als je uw hond niet kan vasthouden tijdens het wandelen, blijf dan godverdomme thuis. :wallbash:
Een pitbull? Waarschijnlijk een stafford of een bullterrier?

Toen mijn hond werd gebeten was het door een Deense dog, en dat madamke kon de hond ook totaaall niet houden (duidelijk). Alle honden moeten kunnen gaan wandelen vind ik, maar hou het dan toch zo veilig mogelijk als je weet dat je hond zo'n dingen kan doen (en ze wist het want de hondhad een reputatie in de buurt). Er is soms wat training voor nodig maar een muilkorf kan bv echt een oplossing zijn in zo'n gevallen. Maar dat wilde ze niet want "MiJn HoNd iS NiEt gEvaARLiJk"...

Mijn madam en ik willen een hond adopteren, liefst nog een relatief jonge hond omdat we van plan zijn om ook nog wat koters op de wereld te zetten, en liefst een teefje omdat we in de stad wonen en ik het een vervelend idee vind dat de hond overal tegen andermans huizen zijn territorium zou gaan markeren.

We zouden graag adopteren, kan uit het buitenland maar moet zeker niet. We zitten al op de FB pagina's van Stichting Dierenbemiddeling Europa en Arca Noah, maar als iemand eventueel nog andere tips heeft van plekken waar we kunnen gaan zien, of misschien tips in het algemeen mag dat altijd!

Mijn madam en ik willen een hond adopteren, liefst nog een relatief jonge hond omdat we van plan zijn om ook nog wat koters op de wereld te zetten, en liefst een teefje omdat we in de stad wonen en ik het een vervelend idee vind dat de hond overal tegen andermans huizen zijn territorium zou gaan markeren.

We zouden graag adopteren, kan uit het buitenland maar moet zeker niet. We zitten al op de FB pagina's van Stichting Dierenbemiddeling Europa en Arca Noah, maar als iemand eventueel nog andere tips heeft van plekken waar we kunnen gaan zien, of misschien tips in het algemeen mag dat altijd!
Asiels hebben ook puppies maar daar maken ze geen reclame mee.
Het is dus wel de moeite om af en toe eens langs te gaan (inbeslagname) bij een asiel.

De onze is zijn markeren serieus geminderd door te castreren maar hij is vooral heel proper, die markeert enkel struiken en palen. Die heeft nog nooit een propere gevel gekozen om zijn poot op te tillen.

Adoptiehonden worden bijna altijd gecastreerd hoor, dus zeker bij een jonge hond valt het markeren goed mee aangezien die gecastreerd zijn voordat ze dat aanleren. Mijn reu is ook gecastreerd en markeert eigenlijk bijzonder weinig.

Zoals @Mulan hierboven al aangaf kan je best eens langsgaan bij wat asielen in de buurt.

http://www.pawer.be/ en vooral hun fb-pagina https://www.facebook.com/vzwPAWer

De onze komt van bij die 2de link. Is wel een reu, was toen 1.5 jaar ongeveer. Heel rustig, maar draagt wel wat trauma's mee door de niet zo zachte behandeling in Servië. Worden standaard gecastreerd, om het probleem van straathonden in dat land aan te pakken. Markeert net zoals bij Mulan enkel struiken, palen, gras.
Wel goede ervaringen met die organisatie, de persoon die het runt is gewoon 2u bij ons langsgeweest om te vertellen wat we kunnen verwachten. Als de honden al in BE zijn kun je ze zien, als ze nog in Servië zitten is dat met video's en verhalen van haar (ze heeft al die dieren persoonlijk gezien, mogelijk wegens tijd tekort is dat nu een andere medewerker).

Een pitbull? Waarschijnlijk een stafford of een bullterrier?
Twas een stafford ja.

Het ras boeit ook niet natuurlijk, maar de ene hond is al wat gevaarlijker dan de andere. Echter hoor je dan wel gewoon uw verantwoordelijkheid te nemen. Nu gaat die van mij de eerste dagen/weken ambetant doen als hij honden tegenkomt.:sarcastic:

Toen mijn hond werd gebeten was het door een Deense dog, en dat madamke kon de hond ook totaaall niet houden (duidelijk). Alle honden moeten kunnen gaan wandelen vind ik, maar hou het dan toch zo veilig mogelijk als je weet dat je hond zo'n dingen kan doen (en ze wist het want de hondhad een reputatie in de buurt). Er is soms wat training voor nodig maar een muilkorf kan bv echt een oplossing zijn in zo'n gevallen. Maar dat wilde ze niet want "MiJn HoNd iS NiEt gEvaARLiJk"...
Ik kom amper in deze thread, maar twee weken terug had ik ook zo'n situatie voor. Mijn vrouw en ik kwamen uit de inrit van een appartementsgebouw, waar mijn garage is. Dus een soort tunnel eigenlijk, aan de straat zie ik achter de hoek een vrouw met een Mechelaar of iets gelijkaardig. Ik zeg nog tegen mijn vrouw: "pas op, daar zit een grote hond dus verschiet niet". Ik loop de hoek om, en wil dus wat ruimte laten dus neem die bocht redelijk breed, maar bon een voetpad is eerder smal dus ik moet wel die hond passeren.

Die vrouw was de andere kant aan het opkijken, maar de hond had mij gezien en leek rustig, dus niets aan de hand. Ik passeer en dat beest springt en bijt in mijn dijbeen, het is te zeggen, hij had een plooi van mijn jeans vast en scheurde een hele lap stof af. Die vrouw reageerde nogal mak van "foei, kalm", en ik was ook nogal verschoten dus niet veel woorden aan vuilgemaakt buiten dat ze op haar hond moest letten. Achteraf natuurlijk gedacht van hé, die zou mijn broek wel kunnen betalen, en eigenlijk is zo'n reactie gewoon gevaarlijk (wat als het een kind was), maar ze had haar snel uit de voeten gemaakt.

Merci voor de tips hierboven. Ik ga eens langsgaan bij het asiel van anderlecht en ik heb die mensen van pawer ne mail gestuurd :)

Vraagje uit nieuwsgierigheid en enige frustratie.

Wij hebben een een 2jarige die er nog uitziet als een puppy. Ik ga niet vaak in 't stad gaan wandelen omdat we om de haverklap worden tegengehouden door personen die onze hond willen aaien, uitleg vragen over het ras, ... Allemaal heel vriendelijk en tof maar soms moet ze natuurlijk ook wat wandelen. Mijn hond loopt steeds naast mijn voeten, tenzij ze iets op de grond ziet liggen zal ze max. 1 meter uitwijken om te snuffelen, blaft nooit naar mensen of honden, maakt geen onverwachte bewegingen, etc... Ik ben ze nu aan het ophemelen maar het is nu eenmaal zo.

Op die 1,5 jaar dat we ze hebben kan ik ongeveer volgende cijfers opstellen: 30-50% van de volwassenen allochtonen zal een serieuze stap opzij zetten, een bang gezicht trekken of angstig reageren als we in hun richting stappen, bij kinderen schat ik dat op 60-70%. Bij peuters komt daar dan nog soms gekrijs bij waarop mijn hond ongeveer zo reageert : ":unsure:"

Ik maak me er op zich niet druk om, ik ga heel weinig wandelen in 't stad en verkies de natuur maar na 1,5j had ik nu wel graag eens geweten waarom. Oh ja, zelf zie ik er ook niet bepaald gevaarlijk uit :biglaugh:.

Wat is uw vraag nu? Ziet het er weldegelijk uit als een pup of heb je zo'n groot gespierd ras waar mensen meestal terecht voor uit de weggaan dankzij hopen idioten die het gebruiken om wat machtsgevoel met te compenseren?

Wat is uw vraag nu? Ziet het er weldegelijk uit als een pup of heb je zo'n groot gespierd ras waar mensen meestal terecht voor uit de weggaan dankzij hopen idioten die het gebruiken om wat machtsgevoel met te compenseren?
GettyImages-1096521978-scaled.jpg

Da's het dichtste in de buurt van mijn hond dat ik online heb gevonden, mijn vraag is dus waarom allochtonen angst hebben voor mijn hond. Is dat meegegeven met opvoeding om schrik te hebben voor honden ? Is er een andere reden ?

Het klonk hier even echt alsof je zo'n typische idioot met een Stafford/Pitbull mix was. Mijn excuses.

Nee alochtonen die wonen in een stadsgebied hebben wel meer schrik, hebben gewoon over het algemeen weinig huisdieren.

Nee nee, ik beoordeel geen hondenrassen en nog minder mensenrassen :D

Mijn eerste gedacht was omdat er in Noord-Afrikaanse landen en Turkije straathonden zijn en die misschien door de mensen worden vermeden, dit dan door opvoeding meegegeven maar het is echt frappant dat dit bij kleuters en lagere schoolgaande kinderen ook gebeurt.

Ik beoordeel echt alles en iedereen. Ik heb vettes met locale duiven. Ik ben er niet trots op.

Mooi beestje wel, als die zo gehoorzaam is zoals je zegt gaat dat voor veel volk beetje schrikwekkend zijn. Een kwispelende aandachtzoekende hond is iedereen veel sneller op zijn gemak.

Ik heb een spastische Shiba die zelfs naar de meest gemene hond toe kwispelt. Beest heeft absoluut geen besef. Slimme honden mijn reet.

GettyImages-1096521978-scaled.jpg

Da's het dichtste in de buurt van mijn hond dat ik online heb gevonden, mijn vraag is dus waarom allochtonen angst hebben voor mijn hond. Is dat meegegeven met opvoeding om schrik te hebben voor honden ? Is er een andere reden ?
Bwa zie ik met kinderen van alle afkomsten wel.
Natuurlijk "meeste" allochtonen hebben geen huisdieren(honden) , dus daarmee wss.
Zie vaak volwassenen hun kind snel aan kant duwen en nogal schrikkerig zegge oppassen met de honden ofzo.
En ja kinderen krijgen zo een angst . Als ouders hun kinderen het niet gewoon maken natuurlijk .
Want zijn ook dan weer kinderen die het zelf komen vragen " mogen wij de hondjes aaien" , dan zie je meteen die zijn het "gewoon".

Zie dat ook wel dikwijls met allochtonen…als ze mij zien komen met mijne besneden rue die een beetje te vet staat …tja de meesten steken de straat over ondanks dat ik teken geef dat ze zonder probleem kunnen passeren …maar heb dan ook een grote golden retriever en als ge die ziet afkomen tja ….om schrik van te krijgen maar die doet dus totaal niemand kwaad , laat zich probleemloos strelen door kinderen of ouderen en daar zit totaal geen greintje agressie in …op straat zolang ik erbij ben of het moet zijn dat ze schrik hebben van mijne mops die daar naast loopt . ;)

Wij hebben onze galgo 2 jaar geleden geadopteerd via greyhoundsinnood, zij ontfermen zich over voornamelijk windhonden die na het jachtseizoen worden afgedankt in Spanje. Ik weet niet hoe jong je wil gaan, maar ze hebben regelmatig ook puppies. Die van ons was 3 jaar toen we hem adopteerden.

Zie dat ook wel dikwijls met allochtonen…als ze mij zien komen met mijne besneden rue die een beetje te vet staat …tja de meesten steken de straat over ondanks dat ik teken geef dat ze zonder probleem kunnen passeren …maar heb dan ook een grote golden retriever en als ge die ziet afkomen tja ….om schrik van te krijgen maar die doet dus totaal niemand kwaad , laat zich probleemloos strelen door kinderen of ouderen en daar zit totaal geen greintje agressie in …op straat zolang ik erbij ben of het moet zijn dat ze schrik hebben van mijne mops die daar naast loopt . ;)
Wie heeft er nu schrik van een golden retriever? :unsure:

Terug
Bovenaan