Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Op de hondenschool dragen er ook een paar honden zo'n stoffen muilband.
Dat is vaak eerder om de baasjes wat meer zelfvertrouwen te geven, zonder komen ze in een vicieuze cirkel terecht.
Hond valt uit > baasje wordt onzeker > hond valt nog meer uit > baasje nog onzekerder etc...

Nuja, zelfs op de hondenschool snapt niet iedereen dat je een hond wat ruimte moet geven.

Vraag is ook altijd wat de eigenaar van de andere hond gedaan heeft. Onze hond valt ook uit naar andere honden, met open reutjes heeft hij echt een probleem. Je kan het ook niet voorspellen, met sommige honden gaat het heel goed, andere moet hij totaal niet en valt hij naar uit. Daarom gaat onze hond nooit van de leiband en gaan wij spontaan de andere kant lopen als er een hond aankomt. Maar wat denken sommige eigenaars dan? 'Oh ma zo een klein lief hondje (teckel), den onze is ne rustige' en ze laten hun hond met uitschuifbare ketting jouw hond benaderen terwijl jij dat duidelijk niet wil en afstand neemt. Gevolg, onze hond heeft effectief gebeten, hij wil het niet, respecteer dat dan. Wij zijn met die mensen wel naar de dierenarts gegaan, er was niets aan de hand, geen wonden, was eerder een waarschuwende snauw, hondje heeft wat antibiotica gekregen om zeker geen infecties te krijgen. Daardoor let je er nog meer op en en zie je net nog meer mensen u toch benaderen terwijl jij dat absoluut niet wil. Gevolg: onze hond loopt nu op straat met een muilkorf, terwijl dat totaal niet zou nodig zijn moesten andere mensen uw signaal respecteren. Een muilkorf komt natuurlijk wel overweldigend aan en nu respecteren ze natuurlijk wel onze afstand. Onze hond is ook in begeleiding om niet uit te vallen, maar ik denk hoe langer hoe meer: 'wij leren hem mee de andere kant op te wandelen en als we dat doen reageert hij niet op andere honden. Moest iedereen dat gewoon respecteren, dan heb je geen problemen. Niet iedereen vindt iedereen even leuk, wij zouden ook niet zomaar van iedereen aanvaarden dat ze te dicht komen en ons aanraken'. Ik geloof niet dat elke hond zomaar elke hond leuk kan vinden. Dus soms moeten 'slachtoffers' ook eens stilstaan bij hun eigen gedrag want vaak is die andere hond evenzeer slachtoffer van de situatie. Onze hond vond dat bijtincident ook echt niet fijn, die heeft de rest van de dag met schrik in zijn mand gelegen. Dat was zo'n stressvolle situatie voor hem.

Anderzijds is een muilkorf wel makkelijk aan te leren. Je hebt er al veel die net comfortabel zitten. Hij doet helemaal niet moeilijk op zijn muilkorf. Als ik de muilkorf neem komt hij vrolijk aangelopen want dat is voor hem het signaal dat we gaan wandelen. Hij legt spontaan zijn muil erin (dat is natuurlijk ook wel aangeleerd geweest met onze trainer).
Helemaal akkoord hoor. In het begin haalde Yoda ook echt uit naar alles en iedereen. Eens wandelde ik met hem in een parkje achter ons huis waar een mevrouw ook haar twee kleine hondjes uitliet. Wij wandelden toen ook de andere richting uit van zodra we honden zagen, maar die twee kleintjes bleven ons maar volgen. Toen heb ik ook moeten roepen van "aub hou die bij u". Natuurlijk zei ze ook van "maar die doen niets" en toen heb ik moeten zeggen "maar de mijne wel!!" Heel stresserende periode, ik begrijp je volledig.

In het geval van de Deense Dog ging ik net uit het park en zij er net in, zij ging zelf vooruit om haar hond eens hallo te laten zeggen. Yoda was niet geïnteresseerd en liep door en plots greep die hond hem. Zo'n dingen kunnen gebeuren, maar als je dan ziet dat ze vlug weg zijn zonder ook maar eens te checken hoe het gaat én als je achteraf hoort dat het al de eerste keer niet meer is, dan heb ik er wel mn gedacht over. Je kan er soms echt niet aan doen maar je moet wel je verantwoordelijk nemen (en niet blijven volhouden dat ze braaf is en niets doet.)

Ik moet wel zeggen dat in mijn buurt (met redelijk wat honden) de meeste mensen wel de reflex hebben om te vragen of ze (de honden) hallo mogen zeggen.

We gaan zondag naar Essen voor een in het asiel gedropte stafford teefje van 13j omdat ze geen 13u alleen kon blijven zonder binnen te plassen.
We pakken onze (roedelleider) mee om te kijken hoe ze overéénkomen maar denk dat da wel zal lukken.
To be continued...spannend!

Om mogelijke identificatie te vereenvoudigen, dit was hij in iets betere doch reeds half onthoofde tijden:

Bekijk bijlage 8249
Onze Jack at vroeger toen hij nog een pup was, zo'n eend helemaal op. Na een tijdje was die eend "letterlijk" gewoon 'foetsie'. 😅
Het liefste dat hij deed in zijn jeugd: speelgoed, plushen dieren, lakens kapot scheuren .. en die dan gewoon na een tijdje helemaal 'verorberen'.

Linkje van de hond die we zondag gaan bezoeken (halen).
Toch triestig.

"Ze is 13!! jaar en vloog er uit omdat ze haar plas geen 13 uur meer kon ophouden." :angry:
Allé komaan, den onze kan het gemiddeld genomen géén 4 uur lang meer ophouden. (stokoud hondje) Dus dan moet ik hem maar buitenschotten? :confused2:

Aan haar gezicht te zien is ze wél een lieve hond. Véél genot met haar!

Laatst bewerkt:
Opt werk sinds vorige week een puppy, een toller retriever. Had nog nooit van dat ras gehoord. Ma man is da ne koddigaard :love:
D4o5Il6.jpeg

Toch triestig.

"Ze is 13!! jaar en vloog er uit omdat ze haar plas geen 13 uur meer kon ophouden." :angry:
Allé komaan, den onze kan het gemiddeld genomen géén 4 uur lang meer ophouden. (17 jaar) Dus dan moet ik hem maar buitenschotten? :confused2:

Aan haar gezicht te zien is ze wél een lieve hond. Véél genot met haar!
Ja, ik wil gerust de ex-baasjes eens 5 dagen/ 13u per dag in een gesloten ruimte steken. We zullen eens zien hoe het er na een week uitziet.

We vonden het ook triest toen mijn vrouw het stuurde, ik heb haar gezegd regel het maar. We gaan ze halen zodat ze toch nog een fijne rest van haar leven krijgt. En rustig haar oude dagen mag doorbrengen met wat wandelingskes en rust (en treats ;) )
Maar blijkbaar was ze al besproken, vandaag zijn die mensen geweest maar hebben het toch niet gedaan.
Iets van dat ze dachten dat ze al meer op haar einde zat? Raar, maar ik zal het zondag wel tegoei horen.
Uiteraard goed voor ons want nu hebben we onze zinnen er al opgezet.

Iets van dat ze dachten dat ze al meer op haar einde zat? Raar, maar ik zal het zondag wel tegoei horen.
Uiteraard goed voor ons want nu hebben we onze zinnen er al opgezet.
Op de foto te zien gaat dat toch nog wel even duren. :clap: Ze ziet er toch nog gezond uit? Of de foto is ne oudere foto?

Den onze, daarvan zeggen vrienden en kennissen al 2 jaar, dat hij op zijn einde loopt .. Nu is den onze wel een extreem geval maar toch ... ik vind dat -zeker bij een hond- moeilijk in te schatten hoelang ie nog heeft.

Opt werk sinds vorige week een puppy, een toller retriever. Had nog nooit van dat ras gehoord. Ma man is da ne koddigaard :love:
Is dat zo'n Nova Scotia duck tolling retriever? Maakt naar't schijnt echt een hels lawaai wanneer die jankt. Zou heel typisch zijn voor die beesten. Wel een prachthond.

Op de foto te zien gaat dat toch nog wel even duren. Ze ziet er toch nog gezond uit? Of de foto is ne oudere foto?

Den onze, daarvan zeggen vrienden en kennissen al 2 jaar, dat hij op zijn einde loopt .. Nu is den onze wel een extreem geval maar toch ... ik vind dat -zeker bij een hond- moeilijk in te schatten hoelang ie nog heeft.
Ik denk dat het recente foto's van het asiel zijn. Ze lijkt idd nog zeer goed gezien haar 13j. Bijna hetzelfde als ons 7 jarige witte staff.
Maar zoals je zegt, moeilijk in te schatten bij een hond. Een video zou misschien wel een ander beeld geven dan een paar foto's.

Ik verschiet eigenlijk van hoeveel honden hier blijknaar ruimte moeten hebben en hoeveel mensen eigenlijk mensen al een snap gehad van een hond.

Wij 2 honden, al onze vrienden/kennissen min 5 honden en eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt. Mijn herder zelfs nooit aan de lijn tenzij voor "APU" werk.

Ik neem mijn herder altijd mee met mij. Dus ze komt veel in contact met andere onaangelijnde honden.

BTW dit geen commentaar op jullie honden he, ik vind het gewoon raar en totaal geen ervaring mee.

Inderdaad.
Ook laten hier veel mensen jonge kinderen met hun hond alleen gaan wandelen (vaak kleiner hondje zoals Maltezerke ofzo). Vaak met uitschuifbare lijn. Die gaan dat geel touwtje al helemaal niet kennen. Een muilkorf schrikt natuurlijk altijd af, jammer genoeg.
Onze kinderen groeien hier op met 2 honden maar ik zou er echt zelfs niet over denken om die alleen te laten wandelen, zelfs niet met een “kleine” hond.
Ik verschiet eigenlijk van hoeveel honden hier blijknaar ruimte moeten hebben en hoeveel mensen eigenlijk mensen al een snap gehad van een hond.

Wij 2 honden, al onze vrienden/kennissen min 5 honden en eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt. Mijn herder zelfs nooit aan de lijn tenzij voor "APU" werk.

Ik neem mijn herder altijd mee met mij. Dus ze komt veel in contact met andere onaangelijnde honden.

BTW dit geen commentaar op jullie honden he, ik vind het gewoon raar en totaal geen ervaring mee.
Goh, onze zwarte laat altijd duidelijk merken als hij een andere hond niet moet en voor sommigen zal die zijn blaf en gegrol lijken alsof die gaat bijten maar die heeft nog nooit gebeten, enkel zeer uitgebreid gewaarschuwd.

Ik snap ook niet dat die gele lintjes zo weinig gebruikt worden. @iamhollywood in uw geval zou ik zo’n geel lintje aanhangen.

Achterlijke debiele trees in de buurt zal haar jachthond (enfin eigenlijk die van hare vent), die normaal NOOIT los is (volgens mij zelfs niet in hun eigen tuin) behalve voor de jacht is ff los laten, wij passeren, hond komt af, direct beginnen bijten richting kop van den onze, ja den onze uiteraard terug, t verschil is dat den onze eentje is van ondertussen ruim 35 kg en den andere net iets kleiner was, t beestje had rap gedaan met agressief zijn wel en de vrouw des huizes wel direct sorry k had niet gezien dat er nen andere hond aankwam.

Debiel wijf, uwe hond laat ge wat mij betreft sowieso niet los maar al zeker niet als ge weet dat die dat niet gewoon is én dat die agressief is tov andere honden.

Debiel wijf, uwe hond laat ge wat mij betreft sowieso niet los maar al zeker niet als ge weet dat die dat niet gewoon is én dat die agressief is tov andere honden.
Ik neem mij ne Kangal 'ter bescherming'. Dat is één van de weinige honden waartegen elke ander hond (inclusief ne pittbul of ne rottweiler) geen enkel verhaal heeft.

Terug
Bovenaan