Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Onze Jack die plots het uitschreeuwde van de pijn! Ik ga snel kijken!
Steekt er een tandje rechtop (!) in zijn snoepje. :unsure: en een gat in zijn mond waar er normaal een tand zat

Dat krijg je dan met een 17 jarige hondje. Terugtrekkend tandvlees ..
Tijdens een niesbui is zijn tweede slechte tand er nu ook uitgefloept, op 3 dagen tijd, allebei de slechte tandjes eruit. :frown:
Maar goed, het positieve = Zo is hij er weer een tijdje vanaf.

Gelukkig heeft onze Jaak nog géén signalen van dementie, hij plast en poept nog niet in huis en hij kan nog alles zelfstandig doen (eten, drinken, zelfstandig rondwandelen). Ook heeft hij voorlopig géén ondraaglijke pijntjes. Dat zijn toch allemaal triggers, als één van die zaken begint fout te lopen dan denk ik persoonlijk dat het tijd is om ...

We zullen hem elke dag nog maar vertroetelen en hem eens goed knuffelen zolang hij daartoe nog in staat is en daar behoefte aan heeft. ;)
Vandaag heeft hij ook de peperoni / salami opgegeten van mijne pizza. De deugeniet.

Want voor je het weet, is het allemaal voorbij. De tijd gaat snel.

Jack-heeft-dorst.jpg

Jaak had daarnet grote dorst. Zijn tandjes proper houden én spoelen met water hé. :tongue:

Laatst bewerkt:
Wij hebben onze hond al enkele keren op reis meegenomen, maar namen hem overdag altijd mee uit wandelen. Nu zouden we in Maart gaan skiën en zou de hond ook meegaan, maar dan zou hij in de voormiddag (en 's avonds) alleen op de kamer moeten blijven. Hoe doen andere eigenaars dit? Gewoon in een bench laten? Vraag me af hoe hij daarop zou reageren als ze dan komen kuisen of zo.

Wij hebben onze hond al enkele keren op reis meegenomen, maar namen hem overdag altijd mee uit wandelen. Nu zouden we in Maart gaan skiën en zou de hond ook meegaan, maar dan zou hij in de voormiddag (en 's avonds) alleen op de kamer moeten blijven. Hoe doen andere eigenaars dit? Gewoon in een bench laten? Vraag me af hoe hij daarop zou reageren als ze dan komen kuisen of zo.
Hangt er vanaf hoe uw hond is. De onze gaat hier altijd in zen bench liggen, dat is zijn "mand". Als we naar mijn ouders gaan, pakken we een reisbench mee en daar kruipt die ook met veel plezier in. Enige gevaar bij die van ons is dat hij zijn reisbench zou omduwen bij het té enthousiast zijn als er volk zou binnenkomen 😂

Arm beest.

Andere eigenaars gaan gewoon niet skieen met hun hond.

Hier bleef hij nooit alleen op een kamer, veel te snel getriggerd door geluiden op de gang dus zou 100% kans op geluidoverlast betekenen. Als hij even alleen moest blijven, sloten we hem op in de auto. Vertrouwde ruimte voor hem én veel minder overlast voor anderen.
Maar aangezien we voor 80% van de tijd tussen april en september erop uit trokken en altijd in diervriendelijke hotels, kon hij bvb voor het eten altijd bij ons liggen op het terras (leiband vastgemaakt aan de tafel)
In de hotelkamer sliep hij net als thuis op zijn mat. Bench meenemen is totaal niet praktisch voor ons gezien het een xxl-bench is.
Naar poetsen toe, lieten wij de kamer niet poetsen en verse handdoeken gewoon vragen aan de balie. Als we op de kamer zouden zijn en iemand wil poetsen zou de kans te groot zijn dat hij compleet zou flippen van de stress.

Wij pakken onze 2 ook altijd mee op reis, behalve als we ergens naartoe gaan waar we weten dat ze er eigenlijk niks aan hebben.
Volgende zomer gaan we naar Frankrijk en Spanje en we weten dat ze daar weinig aan hebben, dus gaan ze naar mensen waar ze nog al eens geweest zijn (geen kennel, dat hebben we 2 keer gedaan toen nog enkel met de zwarte en achteraf bekeken vond ik dat eigenlijk echt erg voor hem). Waar ze nu naartoe gaan dan slapen ze gewoon binnen, kunnen ze een hele dag ravotten, ...
Er hangt een prijskaartje aan vast, maar dat neem ik er met plezier dan bij.

Als je ze alleen wilt laten in een vreemde omgeving lijkt een bench mij ook de beste oplossing, maar ik ben ook wel akkoord dat een skireis nu niet de meest ideale reis is om je hond mee te nemen.

Wij gaan altijd met de honden op reis (caravan) en doen eigenlijk 99% van de uitstapjes met hen, mogen ze ergens niet binnen dan is dat pech...
Alleen laten in de caravan is geen probleem aangezien ze die goed kennen (enkel opletten in de zomer voor de hitte!).
Er bestaan ook wel campings met een honden-opvang maar dat moeten we nog eens testen.

Mijn ouders zeiden altijd: Als ge op reis wilt gaan, koop dan gene hond! Amen!
Dat is wat kort door de bocht, want bij citytrips kan je hond perfect mee, aangelijnd.
Ook op strand kan ie lekker ravotten (als honden er zijn toegelaten en alweer aangelijnd).

Maar gaan skiëen? I dont know. Dan laat je je hond effectief lange tijd alleen. Ik zou het alvast nooit doen.

Voor de duidelijkheid ik ben pro op verlof gaan met de honden op een wandelvakantie etc of aan een huisje in Frankrijk ofzo.

Maar skiën met de hond(en) ik vraag me sterk af of zowel hond als mens daar veel aan heeft. Dan zijn er toch een heel pak betere opties imo.

Onze hond heb ik 15 jaar mogen hebben, ik mis hem nog dagelijks zelfs al is het al een tijdje geleden dat hij gegaan is.
Een andere kopen? Dat zal ik pas kunnen als ik zeker weet dat ik voor de nieuwe evenveel ga doen als ik toen deed voor de vorige.
Ik vermoed dat je altijd gaat vergelijken?
Hij heeft een mooi leven gehad want is zonder uitzondering altijd mee op reis geweest, er zullen niet veel honden zijn die op de top van de Jungfrau hebben gestaan (en daar zonder gêne een plasje achter lieten :)
We zijn altijd uitgegaan van het principe : onze hond mag geen last veroorzaken voor anderen (zonder hond) en die instelling heeft ons veel begrip en respect opgebracht.

Ja, als de hond niet echt actief kan meedoen met de reis zou ik 'm toch ook niet meenemen. De reis naar daar op zich zou voor mijn honden al redelijk onaangenaam zijn en als ze daar nog eens moeten binnen zitten in een onbekende ruimte dan hebben die daar echt niets aan. Mijn reizen zijn ook altijd gepland à la kan de hond mee? Als het dan eens minder past (bij een verdere reis) heb ik wel het geluk dat ze bij mijn ex of ouders terecht kunnen (en ze zijn daar echt gelukkig mee ook) maar dat komt niet vaak voor (al helemaal niet sinds corona).

Onze hond heb ik 15 jaar mogen hebben, ik mis hem nog dagelijks zelfs al is het al een tijdje geleden dat hij gegaan is.
Een andere kopen? Dat zal ik pas kunnen als ik zeker weet dat ik voor de nieuwe evenveel ga doen als ik toen deed voor de vorige.
Ik vermoed dat je altijd gaat vergelijken?
Hij heeft een mooi leven gehad want is zonder uitzondering altijd mee op reis geweest, er zullen niet veel honden zijn die op de top van de Jungfrau hebben gestaan (en daar zonder gêne een plasje achter lieten :)
We zijn altijd uitgegaan van het principe : onze hond mag geen last veroorzaken voor anderen (zonder hond) en die instelling heeft ons veel begrip en respect opgebracht.
Goh, ik dacht dat ook, maar wij hebben er nu 2, waarvan de eerste ook voor mij mijn allereerste hond was (geadopteerd als puppy uit Spanje). De tweede hebben we in de zomer van 2020 geadopteerd en hoewel de eerste een speciale plaats heeft voor mij omdat het mijn allereerste eigen hond was, zie ik ze allebei even graag.
Ja, als de hond niet echt actief kan meedoen met de reis zou ik 'm toch ook niet meenemen. De reis naar daar op zich zou voor mijn honden al redelijk onaangenaam zijn en als ze daar nog eens moeten binnen zitten in een onbekende ruimte dan hebben die daar echt niets aan. Mijn reizen zijn ook altijd gepland à la kan de hond mee? Als het dan eens minder past (bij een verdere reis) heb ik wel het geluk dat ze bij mijn ex of ouders terecht kunnen (en ze zijn daar echt gelukkig mee ook) maar dat komt niet vaak voor (al helemaal niet sinds corona).
Dit. Op reis naar Engeland/Schotland gaan ze mee, op weekend naar de Ardennen ook. Als we eens een citytrip doen vraag ik aan mijn schoonbroer om te komen dogsitten en voor een langere vakantie waar ze niks aan hebben gaan ze dus naar mensen waar ik weet dat ze het goed hebben.

Onze hond ligt nu ook heel de voormiddag in zijn mand. En ik denk dat hij van de wandelingen in de sneeuw ook wel enorm gaat genieten, dat heeft hij hier niet elke dag en is er verzot op.
Enige waar ik me zorgen om maak is zoals @Mulan zegt dat hij zou reageren op geluiden van op de gang. Dat is zowel voor hem als voor de andere gasten niet aangenaam.

Hier is de hond in december mee geweest naar Oostenrijk, dat was tevens de eerste reis dat ik hem meenam.
Ik heb er lang over getwijfeld om hem mee te nemen maar dat is zeer goed gegaan.

Qua reis zelf ging ik ‘s morgens langlaufen en ‘s middags wandelen, ‘s morgens nam mijn ma de hond dan mee voor een wandelingetje in het dorp, ‘s middags was hij dan met mij mee op grotere wandelingen.

Thuis zitten onze dagelijkse wandelingen aan 3km/dag, daar zat ik aan 7-8km per dag dus na 2 dagen ofzo heb ik hem 2 kalmere dagen gegund waarbij hij ‘s middags ook bij mijn ma bleef.
Hij heeft maar 3x een uurtje of 2 alleen op het appartement gezeten toen we ‘s avonds op restaurant gingen, hij is dat gewend om alleen te zijn en deed dan gewoon een dutje.

Ik denk dat hij (en ik ook wel) de week van zijn leven gehad heeft: iedere dag met het baasje op schok, 100den nieuwe boompjes te markeren en crossen in de sneeuw zoveel hij wou :D

Met vliegreizen enzo gaat hij op logement naar mijn broer, daar is hij ook graag.
Enige nadeel daar is dat mijn broer zijn husky in het begin echt een energiebom is die constant wil spelen, waar de mijne rustiger is.
De husky wil ook constant zijn poot op de mijne leggen, dus de 1ste dag is dat altijd wat ambras tot ze elkaar weer gewend zijn.

edit: eens een foto'ke:
Mijn hond
Met de Husky

Laatst bewerkt:
Husky's hun ogen, prachtig!
Maar is niet het type hond dat bij ons gezin zou passen. Wij zijn zelf op zoek naar een rustige, vriendelijke hond die niet al te veel beweging nodig heeft.
Een ruwharige teckel bijvoorbeeld. Ruift ook niet zoveel :D

Maar is niet het type hond dat bij ons gezin zou passen. Wij zijn zelf op zoek naar een rustige, vriendelijke hond die niet al te veel beweging nodig heeft.
In een asiel kunnen ze normaal wel de honden die daar zitten hun karakter inschatten (toch zeker qua energie niveau).

Hier ook eens een paar foto's:

Husky is qua uitzicht echt mijn droomhond, vind dat echt prachtige beesten. Maar op dit moment ook niet echt een type hond dat bij ons gezin zou passen denk ik.

Heb je al eens gezocht naar FB-groepen?
Tegenwoordig heb je er wel een paar per ras, dikwijls staan daar wel wat goede (en erkende) kwekers in.
De meeste fokkers hebben tegenwoordig enkel nog een fb-pagina i.p.v. een hele website...

Leuke rassen trouwens! Mijn vrouw is er ook zot van (komt hier mss ooit wel in huis als wij wat ouder zijn)...
Ja, het enige contact dat we al hebben is op een FB-groep van erkende fokkers. Zitten ook op Instagram, en da's wel leuk om te volgen en zo! Maar alleen allemaal zo onzeker wanneer er nog nestjes gaan komen, en of je daar ook een kans op maakt...

Maar dat zal het vast worden, geduld oefenen en rondkijken. Da's het jammere aan specifiek zoeken, natuurlijk. Merci voor de tip al!

Terug
Bovenaan