Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Hoe doen jullie beestjes het eigenlijk met vuurwerk? De mijne zouden eens opkijken maar voor de rest niets, k heb echt chance
Idem! Maar ik ga wel vragen aan de ex om de hond op te vangen, helemaal alleen thuis vrees ik dat de buren er anders wél last van kunnen hebben.

Hoe doen jullie beestjes het eigenlijk met vuurwerk? De mijne zouden eens opkijken maar voor de rest niets, k heb echt chance
Ik zou al blij zijn moest die van ons haar ogen open doen bij geluid. Ik denk als er een inbreker bij ons binnenvalt, en ze wordt al wakker, dat er buiten knuffelen niet veel gebeurd.

Vroeger was vuurwerk een ramp. Tegenwoordig snurkt hij gewoon verder. Alleen als je hem pookt met de stofzuiger of je begint naast hem te boren, dan wordt hij wakker en dan doet hij nog erg lelijk. :tongue:

Vroeger was vuurwerk een ramp. Tegenwoordig snurkt hij gewoon verder. Alleen als je hem pookt met de stofzuiger of je begint naast hem te boren, dan wordt hij wakker en dan doet hij nog erg lelijk. :tongue:
ik moet zeggen een stofzuiger daar zijn ze hier ook allebei niet zot van. Terwijl er mag gejaagd worden dichtbij en daar kijken ze nog niet van op.

Ik zou al blij zijn moest die van ons haar ogen open doen bij geluid. Ik denk als er een inbreker bij ons binnenvalt, en ze wordt al wakker, dat er buiten knuffelen niet veel gebeurd.
Zoals in die ene film (De naam ontglipt mij even). Een grote aggressieve hond komt met zijn tanden bloot af op een paar inbrekers. Die geven de hond snel wat snoepjes. Ineens is die hond beste maatjes en de inbrekers mogen van de hond het huis leegplunderen :D

Hier allebei heel veel last van geluid/lawaai. Onze zwarte gewoon altijd al, door onbekende redenen, onze Podenco duidelijk door de jacht of iets dergelijks, bij bepaalde knallen, plotse geluiden is ze bang.

Er was wat vuurwerk rond de Kerst maar die van ons trok een half oog open, zag dat het geen eten was en snoezelde verder.
Maar voor zo ongeveer elk ander geluid is hij wel heel rap zoef zoef naar waar dan ook.

Onze Rottweiler is een top waakhond maar onze labrador..

Ik had een lekke band en een maat van me geveld of hij over de schutting wou kruipen, een wiel uit mijn tuinhuis halen en komen brengen..

Onze Rottweiler zat in zijn buitenkot dus dat was geen probleem, maar de labrador liep buiten los.

Hij heeft op zijn rug gaan liggen om gewreven te worden aan zijn buik. Alleja.. Veel louchere situaties gaan zich niet voor doen denk ik.

Ik kom hier eens polsen, maar meer als long shot.
Een halfjaartje geleden is onze kameraad gestorven. De beste, lelijkste, mooiste, liefste smeerlap die er was :D En het kost heel veel moeite om eroverheen te raken. Maar stilletjesaan is er naast dat verdriet toch ook plaats aan het komen voor nieuw gezelschap.

Om verschillende redenen gaan we liever niet voor een asiel, maar zeker ook niet voor louche fokkers. Onder andere omdat onze situatie nogal specifiek is, en we ook echt een jonge puppy willen. Maar we zijn dus aan het kijken naar een paar rassen, die in theorie alvast goed zouden moeten passen. Alleen blijken die niet zo makkelijk te vinden. Op dit moment kijken we vooral naar griffons. Een griffon bruxellois, belge of een petit brabançons, dat maakt niet veel uit.

Maar er is toevallig niemand die een erkende kweker kent? Wel eentje die met stambomen werkt. Niet omdat dat voor ons belangrijk is, maar wel omdat we zeker willen zijn dat ze gezond en correct gekweekt zijn. Het is alleen maar een goeie zaak dat het veel strenger is geworden dan toen wij onze vorige gingen kopen, maar 't is niet simpel.

Onze laatste nieuwe begint serieus Waaks te worden zeker als je ze buitenlaat als t nog / al donker is met volle bak blaffen. Manier om dat te verminderen? We proberen focus wel te verleggen Enzo maar lukt niet echt.

Onze laatste nieuwe begint serieus Waaks te worden zeker als je ze buitenlaat als t nog / al donker is met volle bak blaffen. Manier om dat te verminderen? We proberen focus wel te verleggen Enzo maar lukt niet echt.
Bedoel je aan de leiband of alleen in de tuin?

Ik kom hier eens polsen, maar meer als long shot.
Een halfjaartje geleden is onze kameraad gestorven. De beste, lelijkste, mooiste, liefste smeerlap die er was :D En het kost heel veel moeite om eroverheen te raken. Maar stilletjesaan is er naast dat verdriet toch ook plaats aan het komen voor nieuw gezelschap.

Om verschillende redenen gaan we liever niet voor een asiel, maar zeker ook niet voor louche fokkers. Onder andere omdat onze situatie nogal specifiek is, en we ook echt een jonge puppy willen. Maar we zijn dus aan het kijken naar een paar rassen, die in theorie alvast goed zouden moeten passen. Alleen blijken die niet zo makkelijk te vinden. Op dit moment kijken we vooral naar griffons. Een griffon bruxellois, belge of een petit brabançons, dat maakt niet veel uit.

Maar er is toevallig niemand die een erkende kweker kent? Wel eentje die met stambomen werkt. Niet omdat dat voor ons belangrijk is, maar wel omdat we zeker willen zijn dat ze gezond en correct gekweekt zijn. Het is alleen maar een goeie zaak dat het veel strenger is geworden dan toen wij onze vorige gingen kopen, maar 't is niet simpel.
Heb je al eens gezocht naar FB-groepen?
Tegenwoordig heb je er wel een paar per ras, dikwijls staan daar wel wat goede (en erkende) kwekers in.
De meeste fokkers hebben tegenwoordig enkel nog een fb-pagina i.p.v. een hele website...

Leuke rassen trouwens! Mijn vrouw is er ook zot van (komt hier mss ooit wel in huis als wij wat ouder zijn)...

En is er vrij zicht en veel te zien? Want schutting en beplanting kan ook al veel doen dan.
goh nee vrij zicht is beperkt (ale binnen wel maar daar is het ook wel echt alleen als ze een vogel of kat ofzo ziet zitten vind ik niet zo erg, kruising herder doberman kan je ook niet van verwachten dat ze helemaal niks doet als ze dingen ziet). Buiten eigenlijk heel weinig vrij zicht is volledig met planten en omheining buiten. Nu door de omheining kan ze wel kijken naar de wei naast ons enzo dat wel. als ze tussen de planten gaat kan ze wel door de omheining zien maar dat is het "probleem" niet. Ze blaft gwn van zodra ze buiten is tot dat ze zeker is dat er niks of niemand is dat er niet hoeft te zijn :p .

Ze ziet ook niks zitten ofzo buiten dan het is precies "gewoon" standaard waken. Zo echt laten zien en horen van als er iets zou zijn op mijn domein ik ben hier dus maak dat ge weg zijt ofzo. Het is in se ook geen groot drama maar misschien dat er hier toch mensen tips hadden om dat wat af te leren als standaard reactie en ze het enkel te laten doen als het "nodig" is dus als ze iets ziet.

goh nee vrij zicht is beperkt (ale binnen wel maar daar is het ook wel echt alleen als ze een vogel of kat ofzo ziet zitten vind ik niet zo erg, kruising herder doberman kan je ook niet van verwachten dat ze helemaal niks doet als ze dingen ziet). Buiten eigenlijk heel weinig vrij zicht is volledig met planten en omheining buiten. Nu door de omheining kan ze wel kijken naar de wei naast ons enzo dat wel. als ze tussen de planten gaat kan ze wel door de omheining zien maar dat is het "probleem" niet. Ze blaft gwn van zodra ze buiten is tot dat ze zeker is dat er niks of niemand is dat er niet hoeft te zijn :p .

Ze ziet ook niks zitten ofzo buiten dan het is precies "gewoon" standaard waken. Zo echt laten zien en horen van als er iets zou zijn op mijn domein ik ben hier dus maak dat ge weg zijt ofzo. Het is in se ook geen groot drama maar misschien dat er hier toch mensen tips hadden om dat wat af te leren als standaard reactie en ze het enkel te laten doen als het "nodig" is dus als ze iets ziet.
Eventueel eens aan de leiband in de tuin doen eerst, direct corrigeren met "stil!" Als ze blaft? Toerke door de tuin doen samen, telkens stoppen + stil! Als ze blaft. Pas verder stappen als ze stil is. Toerke gedaan én ze is stil? Dan pas los?

@arevee
Wat Mulan hierboven zegt kan al werken. Vooral nooit beginnen roepen want dan denkt ze dat je vrolijk meedoet...
Nadat je ze hebt gecorrigeerd belonen als je ziet dat ze niet meer gefocust is op het waken (ipv enkel zeggen wat niet mag aangeven wat je wilt dat ze doet). Als je een sterke waker hebt zul je wel wat geduld en kalmte moeten hebben want dat is iets instinctief. In principe zou je ze na een tijdje stil moeten kunnen krijgen met een enkel commando op afstand.

lInnEUC.jpg

:laugh:

Tis toch een schatje

Terug
Bovenaan