Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Ik heb daarvoor zelf wél klacht ingediend (was wel zelf ook gebeten door tussen te komen), klacht tegen onbekenden is zeker mogelijk én de hond MOET aangelijnd zijn.

Sterkte, want ons bijtincident heeft er meer dan een jaar voor gezorgd dat ik nauwelijks nog kon gaan wandelen, moest stoppen met de hondenschool,.. (was wel een mastiff die weigerde te lossen dus nog iets anders dan ne kleine keffer)
Hopelijk loopt het hier niet zo'n vaart. Nadien naar de losloopweide geweest waar hij met 3 anderen heeft gelopen en gespeeld, dus niet meteen een impact te merken.
Enkel wat schrik dat zijn haat tegen kleine honden wat versterkt is nu, want hij werd voordien al zot van boosheid bij het zien van een kleine hond.

Polly is gereserveerd, nog 1 weekje en ze gaat naar haar nieuwe gezin.
Het is niet altijd makkelijk geweest, ze was nog niet zindelijk, ze heeft verlatingsangst, blafte gelijk zot als ik wegging waardoor de andere twee ook meededen, heeft na bijna 2 maand nog niet door dat ze links moet wandelen ... Maar verdomme 'k ga ze toch serieus missen, en Shmi gaat ze ook missen, die zijn echt onafscheidelijk :( Ik ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren eigenlijk...
VMuZ5eJ.jpg

En ik weet ook nog niet wat ik met mijn bench appartement ga doen :p

Vriendin was met de witte herder naar de dierenarts geweest voor zijn staart. Op de terugweg naar haar auto komt ze een trut tegen met een klein hondje (merk onbekend) dat niet aangelijnd is en uit het niets in de nek van onze hond bijt. Hij kon zijn kop niet genoeg draaien om die weg te slaan en mijn vriendin was te geschrokken om echt te reageren. Onze hond wat kajiet'en, maar die trut negeert het dus compleet. Een man die passeerde heeft dat schijtbeest een stamp gegeven waarna hij loste en onze hond kon revancheren (ging allemaal te snel om te kunnen reageren toen). Dat mormel is bloederig afgedropen terwijl die trut mijn vriendin, onze hond en vooral die man beschuldigde van vanalles. :wtf:
Die mag vooral blij zijn dat onze andere niet mee was, of ze had geen hond meer om ruzie over te maken. Echt onvoorstelbaar. Die man is nog even blijven praten met mijn vriendin en bleek dat hij die trut met haar hondje kende, blijkbaar was de onze niet de eerste die plots gebeten werd erdoor en is het telkens de fout van de andere. :wtf: Ergens vind ik het jammer dat het niet met de andere was...
De witte is trouwens ongeschonden en zijn staart begint al terug hier en daar donshaar te krijgen na vier dagen kaalheid!
Onlangs ook met 2 Jack Russell's gehad. Maar ik had het op tijd gezien. 1 voor mijn rekening genomen en hem op afstand gehouden door te schoppen en roepen ernaar terwijl ik ervoor zorgde dat mijn labrador constant naar de andere kon grommen en blaffen.

Maar het moest toch ook geen 2 minuten langer meer duren en best dat het de labrador was want die doet direct lelijk naar bepaalde honden. Onze Rottweiler zou willen spelen en dan zou dat mormel direct te dichtbij zijn om nog iets te kunnen doen.

1x gehad met een jack Russel (altijd jack Russell's eh) die kwam ernaar toe gelopen. Mijn Rottweiler wil spelen en de jack loopt onder hem door en bijt hem in zijn buik. De mijne laat zich met zijn 60kg vanboven erop vallen met veel gegrom en dan liep die jack Russel al piepend weg terwijl ma flodder met een sigaret en badjas af kwam gewandeld.

Mij daarnet nog furieus gemaakt, ik ben met mijn Stafford aan het apporteren op het verlicht voetbalveld. Komt er vanachter de hoek een koppel aan met 2 jack russels, ook onaangelijnd. Beginnen die 2 mormels ineens irritant te doen tegen Nova die totaal niet geinteresseerd is en enkel met haar balletje wil spelen. Blijven die mormels haar lastigvallen terwijl dat koppel staat te roepen dat ze moeten meekomen maar uiteraard luisteren die kutbeesten niet. Het wordt alleen maar erger en ik doe ook niets omdat ik weet dat Nova dadelijk op haar strepen gaat staan. Ze snauwt eens flink naar zo'n mormel zonder meer om duidelijk te maken dat ze moeten aftrappen maar de vrouw van dat koppel begint ineens hysterisch te doen en zegt dat ze aanvalt en zelfs bijt. Ik lach ermee en roep Nova naar mij toe wat ze direct doet. Ik vraag geirriteerd aan madam wat het probleem is, en dat ze haar honden moet opvoeden. Blijft ze mauwen dat haar hond is aangevallen, ik lach haar uit en zeg dat ze moet vertrekken.
Doooeeeeiiii en terug m'n oortjes in, dag kutwijf. Wel grappig dat hare vent niks durfde te zeggen. Losers

Zonet een grote wandeling van 45 (!) minuten gedaan met onze 16 jarige Jack. Ik was verbaasd dat hij dat nog kon zonder veel problemen, ik heb hem niet moeten helpen en zijn rugje hield het toch vrij goed uit. :eek: Jack Russel's zijn toch echt een blok graniet als het erop aan komt.

Nu ligt hij wel uitgestrekt te snurken in zijn mandje. Ik ga hem vandaag niet meer horen denk ik :D
Ik zag iemand deze post van 10 maanden geleden quoten vandaag.

Die 45 minuten haalt ie nu niet meer hé. :tongue: Hij heeft net na deze post een zware blaasontsteking gekregen en daar heeft hij lang van moeten herstellen.
Na max 10 minuten wandelen, is het dezer dagen op, door een verzwakte rug (artrose) & achterhand. Maar hij is ondertussen wel al ruim de 17 jaar gepasseerd.

Hij is wél nog steeds relatief fit. Hij was vandaag wéér héél de dag zo zot als een achterdeur. :bow:

1x gehad met een jack Russel (altijd jack Russell's eh) die kwam ernaar toe gelopen. Mijn Rottweiler wil spelen en de jack loopt onder hem door en bijt hem in zijn buik. De mijne laat zich met zijn 60kg vanboven erop vallen met veel gegrom en dan liep die jack Russel al piepend weg terwijl ma flodder met een sigaret en badjas af kwam gewandeld.
Mijne JR is altijd aangelijnd. JR's zijn stoere binken die niet willen tonen dat ze schrik hebben en die een sterk "alpha" karakter hebben. Dus een JR onaangelijnd? Dat is echt onverantwoord.

Als die van mij vroeger dacht dat hij sterker was dan dat ander dier (hond, kat ..), dan was hij er lief tegen. Dus vreemde katten? Raar maar waar, dat was géén enkel probleem, in tegendeel, daarmee wilde hij gewoon spelen. Kleine vreemde hondjes? Idem dito. Géén probleem! Maar ne hond een paar x zo groot als hemzelf? Ik moest hem dan echt met alle macht wegtrekken zo lelijk deed hij dan. Dat is / was uit schrik. Maar om dan lekker stoer te doen en te doen alsof hij de BIG boss was, deed hij zo lelijk.

Ik kreeg vroeger trouwens van iedereen te horen dat een JR en een kat niet overeen zouden komen. Maar wij hebben 12+ jaar een kater gehad en die twee waren twee handen op één buik. Wel was onze JR effectief baas over de kater.

Laatst bewerkt:
Ik heb iets in die aard maar aangezien mijn hond niet in de koffer zit maar gewoon op mijn zetels die plat liggen, doet dat niet zo heel veel.
Hair everywhere :(
Ik heb zo een "halve" voor op de achterbank, achterbank zelf én het stuk aan de voeten, daar liggen fleece dekentjes. Zo blijven de haren niet in de bekleding maar in de dekentjes en steentjes zand,... Blijven op zijn ligmat die ik dan eens uitschud.

Mijne JR is altijd aangelijnd. JR's zijn stoere binken die niet willen tonen dat ze schrik hebben en die een sterk "alpha" karakter hebben. Dus een JR onaangelijnd? Dat is echt onverantwoord.
Ik heb al eens een JR zien weglopen met de staart tussen de poten ze. :unsure:
Ik moet trouwens niet weten van dat ras. Zo'n irritant, opgefokte kutbeesten altijd.

Mag je niet persoonlijk nemen he, jij vindt dat mss wel een leuk karakter.

Ik heb al eens een JR zien weglopen met de staart tussen de poten ze. :unsure:
Ik moet trouwens niet weten van dat ras. Zo'n irritant, opgefokte kutbeesten altijd.

Mag je niet persoonlijk nemen he, jij vindt dat mss wel een leuk karakter.
Hij is inderdaad bij momenten héél opgefokt. Dwz bij momenten zou ik hem willen wurgen omdat hij maar blijft doorgaan .. Ondanks zijn leeftijd kan hij bij momenten nog uren aan één stuk zagen om bijvoorbeeld te gaan wandelen aan de lijn, terwijl hij van artrose en ouderdom, nog amper kan wandelen. Na max 10min kan hij dan niet meer. Eens thuis? Wéér zagen zagen zagen en blijten !!! :cry: En dat gaat zo héél de dag door tot hij letterlijk van vermoeidheid als een blok in slaap valt.

Hij begrijpt niet dat hij niet meer kan maar hij wil het nog dolgraag. Op dat gebied is het een echt koppige hond.

Velen zeggen dan tegen mij: Dat is van dementie! Heu ja dan is den onze al sinds zijn 0 jaar dement :)
Neen hoor, den onze is nog niks dement. Hij weet goed genoeg wat hij doet.

---

Naar mensen toe? Voor een JR is het een héle brave (al zou ik hem nooit laten loslopen). Het eerste jaar was hij aggressief en viel hij mensen aan (waarschijnlijk omdat hij slecht behandeld was, hij kwam uit een asiel en was 9 maanden toen hij bij ons kwam en toen was hij een hoopje ellende), maar daarna is het ne brave loebas geworden en heeft hij nooit nog iemand gebeten. Likken doet hij wel graag, als hij de kans ziet, zelfs iemand die hij nog nooit gezien heeft? Even niet opletten en zijn tong gaat over uw gezicht !!! :D

Mijn moeder vat het correct samen: Zeg Makila, uwe Jack dat is ne "brave" ambetante! :rofl:

Laatst bewerkt:
Hij is inderdaad bij momenten héél opgefokt. Dwz bij momenten zou ik hem willen wurgen omdat hij maar blijft doorgaan .. Ondanks zijn leeftijd kan hij bij momenten nog uren aan één stuk zagen om bijvoorbeeld te gaan wandelen aan de lijn, terwijl hij van artrose en ouderdom, nog amper kan wandelen. Na max 10min kan hij dan niet meer. Eens thuis? Wéér zagen zagen zagen en blijten !!! :cry: En dat gaat zo héél de dag door tot hij letterlijk van vermoeidheid als een blok in slaap valt.

Hij begrijpt niet dat hij niet meer kan maar hij wil het nog dolgraag. Op dat gebied is het een echt koppige hond.

Velen zeggen dan tegen mij: Dat is van dementie! Heu ja dan is den onze al sinds zijn 0 jaar dement :)
Neen hoor, den onze is nog niks dement. Hij weet goed genoeg wat hij doet.

---

Naar mensen toe? Voor een JR is het een héle brave (al zou ik hem nooit laten loslopen). Het eerste jaar was hij aggressief en viel hij mensen aan (waarschijnlijk omdat hij slecht behandeld was, hij kwam uit een asiel en was 9 maanden toen hij bij ons kwam en toen was hij een hoopje ellende), maar daarna is het ne brave loebas geworden en heeft hij nooit nog iemand gebeten. Likken doet hij wel graag, als hij de kans ziet, zelfs iemand die hij nog nooit gezien heeft? Even niet opletten en zijn tong gaat over uw gezicht !!! :D

Mijn moeder vat het correct samen: Zeg Makila, uwe Jack dat is ne "brave" ambetante! :rofl:
Ik heb het gevoel dat jij hier over 25 jaar nog verhalen over je jack russel komt posten want dat beest is onsterfelijk. :unsure:

Het is jou en hem alleszins van harte gegund!

Ik heb het gevoel dat jij hier over 25 jaar nog verhalen over je jack russel komt posten want dat beest is onsterfelijk. :unsure:

Het is jou en hem alleszins van harte gegund!
Thanks.

Ja, Ik schrik er ook van dat hij er nog steeds is. Hij is het afgelopen jaar 4x zwaar ziek geweest, 1x eigenlijk zelfs op sterven gelegen na een blaasontsteking , maar die nacht er alsnog doorgekomen en daarna toch nog volledig hersteld. (zoals ik eerder al gezegd heb)

Maar je ziet dat bij mensen ook. Onlangs nog een vrouw van 106 die op sterven lag en nu 107 is en terug kerngezond is. Sommige mensen en ook dieren hebben gewoon een sterk gestel hé en herstellen tegen alle verwachtingen in, alsnog .., terwijl de meeste ouderen op korte tijd 'ineens' weg zijn.

Dus ja, t'is ne zagevent (nu is hij wéér aan het blaffen op mij), maar ik zal hem toch missen als hij er uiteindelijk niet meer zal zijn. :woohoo:
De laatste maanden, is hij trouwens gewoon wéér in relatief goede gezondheid en eigenlijk volledig in orde ..

Omg Coldwell wat een schattt 😍

Vandaag met Polly, hondje dat bij mij in opvang was, bij haar nieuwe gezin afgezet. Toch wel pijnlijk, ook al weet ik dat ze't daar super goed gaat hebben. Ik zie er wel van af, weet niet of ik dat in de toekomst nog ga doen (zeg ik nu en binnen 6 maand is er weer eentje :p)

Nu we toch bezig zijn met foto's posten ;)

Jack in mijn schoot, lekker genieten! (Ja hij is al 7 jaar blind aan één oogje, maar c'est la vie)
De foto's zijn van 26 december.

Jack.jpg

20211226-093206.jpg

Een beetje later tijdens zijn wandeling buiten

Screenshot-20211228-202454-Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe doen jullie beestjes het eigenlijk met vuurwerk? De mijne zouden eens opkijken maar voor de rest niets, k heb echt chance

Terug
Bovenaan