Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Dat is wat jij letterlijk zegt.

Dat je wolven kan houden is totaal iets anders, je kan dit nu nog ook met de nodige permits.

Een saarloos zal nooit een wolf kunnen pakken, dat beest is 1/4 wolf en 3/4 hond. Dus is fysiek altijd zwakker dan een wolf. Die honden zijn nooit gekweekt om iets te pakken, ze zijn gekweekt om iets fysiekere Shepard te maken.

Trouwens die informatie was van Nederlander maar in het Engels.

Je overdrijft gewoon met uw hond te beschrijven, ik snap het wel hoor mijn kind, best kind. Maar daarom is het geen waarheid.
Wat is uw punt nu eigenlijk precies? Beetje zitten melken over procenten? Ooit al eens een saarloos in het echt gezien eigenlijk, of enkel over gelezen?

Waarna hij mij verwijt dat ik maar vaag er iets van ken. Waarna alle informatie van zijn kant verkeerd is. Ik zet het gewoon maar recht. Sorry dat uw vriendje verkeerd is.
Wtf?
Alles klopt gewoon toch? Jij blijft dan doorneuten over wilde wolven in Nederland terwijl ik duidelijk over wolven houden sprak. Dat wordt nog eens bevestigd in uw eigen engelse quote. Dat er lagere percentages bestaan, doet ook niets af aan de hoge percentages. De reden waarom ze ooit gefokt zijn had je al mis, je "dacht" dat ze uit Nederland kwamen, ... Enfin. Ik die er heb en bij vereniging zit van het ras, zal er idd niets over weten.

Nog wat bedlectuur.

Slaapwel.

Jij refereert dat de hond was gekweekt om wolven te pakken. Lees eens uw eigen posts na.

En de saarloos komt oorspronkelijk uit Nederland.
Bannee. Ik zeg dat negens. Ik zie zelfs niet waar je dat uithaalt.

En ja ze komen uit Nederland, maar je was het in je eerste post niet zeker, hence niet geïnformeerd.

Maar bon, wat een non-discussie zeg. Je leest duidelijk niet alles, of je verdraait alles.

Heb voor onze Golden ‘ne pluche’ meegebracht en zo content dat hij is. Zalig om te zien hoe hij nu overal met zijn leeuw naartoe gaat en de logistiek wil vinden om een koekje te eten zonder de leeuw lost te laten.
Nu ja, tegen eind van de week is de leeuw nog maar een leeg vel en vind ik zijn ingewanden overal terug… RIP Remi van Ratatouille (donderdag tot maandag 2021)

Heb voor onze Golden ‘ne pluche’ meegebracht en zo content dat hij is. Zalig om te zien hoe hij nu overal met zijn leeuw naartoe gaat en de logistiek wil vinden om een koekje te eten zonder de leeuw lost te laten.
Nu ja, tegen eind van de week is de leeuw nog maar een leeg vel en vind ik zijn ingewanden overal terug… RIP Remi van Ratatouille (donderdag tot maandag 2021)
Dochter wil ook altijd zo een dingen kopen voor de woef, gelukkig aanvaardt ze wel dat dit voor hem aperitiefhapjes zijn en mogen het ballen en touwen zijn. De laatste bal die ze koos is ondertussen absoluut zijn lievelingsbal, wel fijn om te zien dan. 😇

Dochter wil ook altijd zo een dingen kopen voor de woef, gelukkig aanvaardt ze wel dat dit voor hem aperitiefhapjes zijn en mogen het ballen en touwen zijn. De laatste bal die ze koos is ondertussen absoluut zijn lievelingsbal, wel fijn om te zien dan. 😇

Ik noem deze ‘De Tweestrijd’
Let u vooral op de delicate verspreiding van de initiële ingewanden.

3-B1898-D8-684-F-4876-8474-08-AA8-BF379-B1.jpg

Ik noem deze ‘De Tweestrijd’
Let u vooral op de delicate verspreiding van de initiële ingewanden.
Den onze deed gisteren ook nog een verwoede poging met een nieuw (verjaardags)speeltje. maar zijn tandjes staan zo los en zijn zo rot, dat hij na een paar minuten het moest opgeven. :frown:

Vorige week, was ik hem trouwens even kwijt en toen heb ik hem teruggevonden, nadat ik even wilde rusten en op mijn hoofdkussen ging liggen. :tongue:
Hij had zich in mijn hoofdkussen gewurmd en lag daarin te slapen. Ondanks zijn bejaarde leeftijd blijft het toch ne deugniet

Ik heb sinds vorige week een hondje in opvang, Polly (links). 't Is een zalig hondje, 7kg pure liefde en speelsheid. Zij en Shmi (midden) zijn ondertussen al beste vriendinnetjes, het zal moeilijk worden om ze af te geven :') Dat gezegd zijnde, mocht er iemand interesse hebben om Polly te adopteren, DM gerust.

QhnOTjI.jpg

Ik heb sinds vorige week een hondje in opvang, Polly (links). 't Is een zalig hondje, 7kg pure liefde en speelsheid. Zij en Shmi (midden) zijn ondertussen al beste vriendinnetjes, het zal moeilijk worden om ze af te geven :') Dat gezegd zijnde, mocht er iemand interesse hebben om Polly te adopteren, DM gerust.

QhnOTjI.jpg
Schoon beestje ook! 😍

263796814_648359256206474_6571108869590562462_n.jpg

Hoe hij zo comfortabel kan slapen :wtf:

's Ochtends als ik mij stretch, moet hij ook altijd synchroon komen stoefen met zijn lenigheid, de hufter.

Morgen naar de dierenarts. De witte herder heeft zijn eigen deels onthaard na een stekel van een distel. Dat was dus opgelost, buiten dat hij er raar uitziet nu, maar de wolf is daar dus aan beginnen likken en nibbelen omdat die dat iets raar vond. Het gevolg is dus een uit de kluiten gewassen witte herder met een roos zweepke vanachter. Hopelijk kunnen ze iets tegen de jeuk doen, hij zit net voor zijn wintervacht, dus zal sowieso snel terug haar krijgen, maar 't ziet er echt niet uit. :unsure:

263796814_648359256206474_6571108869590562462_n.jpg

Hoe hij zo comfortabel kan slapen :wtf:

's Ochtends als ik mij stretch, moet hij ook altijd synchroon komen stoefen met zijn lenigheid, de hufter.
Liegebeest! 😍

De mijne is nu 7 en we merken dat er toch wat meer "ouweventengedrag" in komt...
Zich afzonderen (tot wanneer hij de koelkast hoort, natuurlijk!), Sneller de tong uit de bek bij het wandelen, in de velden dartelt hij nog steeds heerlijk rond, maar meermaals per jaar wordt dit gevolgd door 2 dagen manken,... 😓

Zo hebben we de knuffel inderdaad gedoopt, is een handpop met een piepballetje in. Je kan je hand in de muil steken en als je dan doet alsof je gaat bijten met het liegebeest, begint het te squeaken. De hond is er verzot op. :p

Hij heeft ook nog een eend die een kwekkend geluid maakt, maar die is zo goed als dood. Ik denk dat het hoofd met nog letterlijk 1 draadje garen aan het lijf hangt.

Vriendin was met de witte herder naar de dierenarts geweest voor zijn staart. Op de terugweg naar haar auto komt ze een trut tegen met een klein hondje (merk onbekend) dat niet aangelijnd is en uit het niets in de nek van onze hond bijt. Hij kon zijn kop niet genoeg draaien om die weg te slaan en mijn vriendin was te geschrokken om echt te reageren. Onze hond wat kajiet'en, maar die trut negeert het dus compleet. Een man die passeerde heeft dat schijtbeest een stamp gegeven waarna hij loste en onze hond kon revancheren (ging allemaal te snel om te kunnen reageren toen). Dat mormel is bloederig afgedropen terwijl die trut mijn vriendin, onze hond en vooral die man beschuldigde van vanalles. :wtf:
Die mag vooral blij zijn dat onze andere niet mee was, of ze had geen hond meer om ruzie over te maken. Echt onvoorstelbaar. Die man is nog even blijven praten met mijn vriendin en bleek dat hij die trut met haar hondje kende, blijkbaar was de onze niet de eerste die plots gebeten werd erdoor en is het telkens de fout van de andere. :wtf: Ergens vind ik het jammer dat het niet met de andere was...
De witte is trouwens ongeschonden en zijn staart begint al terug hier en daar donshaar te krijgen na vier dagen kaalheid!

Vriendin was met de witte herder naar de dierenarts geweest voor zijn staart. Op de terugweg naar haar auto komt ze een trut tegen met een klein hondje (merk onbekend) dat niet aangelijnd is en uit het niets in de nek van onze hond bijt. Hij kon zijn kop niet genoeg draaien om die weg te slaan en mijn vriendin was te geschrokken om echt te reageren. Onze hond wat kajiet'en, maar die trut negeert het dus compleet. Een man die passeerde heeft dat schijtbeest een stamp gegeven waarna hij loste en onze hond kon revancheren (ging allemaal te snel om te kunnen reageren toen). Dat mormel is bloederig afgedropen terwijl die trut mijn vriendin, onze hond en vooral die man beschuldigde van vanalles. :wtf:
Die mag vooral blij zijn dat onze andere niet mee was, of ze had geen hond meer om ruzie over te maken. Echt onvoorstelbaar. Die man is nog even blijven praten met mijn vriendin en bleek dat hij die trut met haar hondje kende, blijkbaar was de onze niet de eerste die plots gebeten werd erdoor en is het telkens de fout van de andere. :wtf: Ergens vind ik het jammer dat het niet met de andere was...
De witte is trouwens ongeschonden en zijn staart begint al terug hier en daar donshaar te krijgen na vier dagen kaalheid!
Ik heb daarvoor zelf wél klacht ingediend (was wel zelf ook gebeten door tussen te komen), klacht tegen onbekenden is zeker mogelijk én de hond MOET aangelijnd zijn.

Sterkte, want ons bijtincident heeft er meer dan een jaar voor gezorgd dat ik nauwelijks nog kon gaan wandelen, moest stoppen met de hondenschool,.. (was wel een mastiff die weigerde te lossen dus nog iets anders dan ne kleine keffer)

Terug
Bovenaan