Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Het stomme is dat ik hem eerder als 1 van de slechtste leerlingen zie, omdat hij continu prikkels achterna gaat, naar andere honden springt om te spelen,...
En telkens krijg ik van de trainers te horen: "Hij is nog jong he, het is een leuke speelvogel!"
Maar hij maakt evolutie èn zit natuurlijk op de moeilijkste leeftijd nu om de aandacht te houden. Zondag was hij in elk geval de eyecatcher bij de oefening "hond zit, baasje loopt een volledig toertje rond de hond en de hond blijft zitten". 😑😑😑 hond zit, baasje zet anderhalve stap, hond springt recht om baasje in de ogen te kijken, hond zit op bevel, baasje zet anderhalve stap, hond springt recht om baasje in de ogen te kijken, hond zit,... 🙈🙈🙈
Mijn trainer zei dat je de luilakken er zo uithaalt. Het feit dat je op een forum post en veel vragen stelt zegt al genoeg. Onze trainster zei dat ze direct zag dat we er (veel) tijd in staken, ook al is de onze belange niet de beste van het klasje.

Mijn trainer zei dat je de luilakken er zo uithaalt. Het feit dat je op een forum post en veel vragen stelt zegt al genoeg. Onze trainster zei dat ze direct zag dat we er (veel) tijd in staken, ook al is de onze belange niet de beste van het klasje.
Toen ik eens met de hoofdtrainer sprak toen hij nog bij de pups zat en zei dat ik het echt stresserend vond dat hij totaal niet meewerkt, zei ze troostend dat ik een happy, zelfzekere pup heb en dat dat zeker goed zal komen.
Ik moet me dus optrekken aan de stempel Happy Herder. 🤭

Vandaag te horen gekregen dat onze hond pigmentglaucoom en cataract heeft in zijn linkeroog. Enige manier om die druk op zijn oog te verminderen is door dat oog te laten verwijderen. :(
Da's niet fijn, en een operatie is altijd een merde, maar honden recupereren daar ontzettend snel van en je merkt er nooit nog wat van. Van alle dingen die je aan de hand kan hebben, is zoiets opereerbaars en oplosbaars nog een van de minste. Maar sowieso niet tof natuurlijk, ook triest voor hondje die ff wat onzekere dingen zal voorhebben. Veel succes!

Vandaag gaan wandelen in de polder met de hondjes en de schaapjes stonden in het veld te grazen …tja , den Toby kent nu ook het begrip schrikdraad….zal hem gene tweede keer meer doen . ;)
Ook weerziens een grote wandeling gemaakt door de polder en dan lan,ga den dijk aan de schelde weer naar huis …zeker 2,30 uur onderweg geweest .

(Spijtig voor dat beest maar ik moest toch eens goed lachen . ;) )

Na enkele topweken toch regressie aan het zien in gedrag dat hij normaal op punt had:
  • Weigert soms de bench in te gaan (ik trick hem dan met uitgebreidere oefeningen)
  • Weigert soms naar buiten te gaan, of gaat naar buiten en doet niet zijn behoefte)
  • Rusteloos in bench
Ik vermoed dat het tandjeswisseling is en gewoon wat beginnende rebelsheid (19 weken nu).

Eerste keer in 3 weken dat ik naar de hondenschool kon gaan (Covidbesmetting bij mezelf eerst, dan de dochter die ziek was) en dat was de eerste 20 minuten trekken en sleuren en vloeken. 😡 Combinatie van 9 maand vol hormonen en andere intacte reuen op het veld helpt natuurlijk niet...
Daarna terug redelijk maar het is meneerke duidelijk ook zwaar gevallen, want slaapt nu al 3u aan 1 stuk! 🤣

Bij het oproepen (hond blijft bij instructeur, ik moest 20m doorstappen en hem dan roepen) kwam hij zo enthousiast op me afgestormd dat hij uitgleed in de modder en tegen het hek 2m achter mij kwakte. Als toppunt stond er nog iemand met de gsm te filmen, benieuwd of zijn "slide" op de facebookpagina zal belanden. 🤭

Mijn vriend is al lang bezig dat hij "een rups" voor de hond wil.

PXL_20231117_093512695.jpg

Bijna 2 meter 😂

Er gaat er eentje blij zijn deze kerst. Of bang. :unsure:

IMG-20231203-183809.jpg

Vicieuze cirkel! 😭
Hij mag niet in de zetel, hij wil wel in de zetel.
Om de zetel te beschermen tegen zijn nagels leg ik er dus een dikke deken op.
"Ze legt er een deken op omdat ik dan wel in de zetel mag!"
NEE, DAT MAG JE NIET, PUBERGEBOEFTE!!!

IMG-20231203-183809.jpg

Vicieuze cirkel! 😭
Hij mag niet in de zetel, hij wil wel in de zetel.
Om de zetel te beschermen tegen zijn nagels leg ik er dus een dikke deken op.
"Ze legt er een deken op omdat ik dan wel in de zetel mag!"
NEE, DAT MAG JE NIET, PUBERGEBOEFTE!!!
Ik snap het nu ook niet hoor, mag hij nu wel of niet in de zetel :laugh:

Ik snap het nu ook niet hoor, mag hij nu wel of niet in de zetel :laugh:
Ik ben een hondensofa aan het overwegen. 😑

Hij springt er de laatste week meermaals per dag in en laat krassen na met zijn nagels op de stof. Daarom een dikke deken, zodat hij geen scheuren maakt. Telkens krijgt hij direct als ik het zie, commando om eruit te gaan. Wat hij ook doet. Gelukkig maar! Maar als ik dan weer heel efkes in de keuken durf te gaan... 🙈

Ik ben een hondensofa aan het overwegen. 😑

Hij springt er de laatste week meermaals per dag in en laat krassen na met zijn nagels op de stof. Daarom een dikke deken, zodat hij geen scheuren maakt. Telkens krijgt hij direct als ik het zie, commando om eruit te gaan. Wat hij ook doet. Gelukkig maar! Maar als ik dan weer heel efkes in de keuken durf te gaan... 🙈
Wij hebben 1 tweezit die enkel voor de hond is. Hij heeft nog nooit geprobeerd om in onze (grotere) zetel te komen. Dat kan dus wel werken. :p

Terug
Bovenaan