Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Kga met den Toby naar den dokter .
Hij heeft last van gezwellen op zijn poot , binnenkant achterpoot , eentje in de nek en eentje aan de binnenkant van zijn oorflap .
Dacht eerst aan tekent maar als ik eraan kom doet het pijn en in deze in zijn oor begint dan te bloeden (kan dus een ontsteking zijn ) .
Hij heeft er niet echt last van en huppelt gewoon vrolijk verder maar kga d’er toch eens naar laten kijken .
Gerome heeft tot nu toe nog niks .

Ahja ,
Score muizen vangen hond : 2 kat 0 (maar die is te oud om nog achter muizen te jagen . ;) )

Wij zitten in de "leuke" puppyfase (onze labrador is bijna 13 weken). Luistert goed, begint eindelijk door te slapen, jankt heel even als we de ruimte verlaten en stopt dan. Nog af en toe een landshark bij mijn vriendin maar ook dat leert hij stilaan af. Doet het uitstekend op de hondenschool. Ik vermoed dat het stilte voor de storm is voor hij start met puberen :D.

Vandaag dus langsgereden bij den dierenarts en hij denkt dat de zwellingen geen kwaad kunnen en dat ze vanzelf zullen verdwijnen na een maand of 3 (vriendelijke melamonen of zoiets ) …toch voor de veiligheid een staal genomen voor onderzoek gewoon voor de zekerheid .

Vandaag dus langsgereden bij den dierenarts en hij denkt dat de zwellingen geen kwaad kunnen en dat ze vanzelf zullen verdwijnen na een maand of 3 (vriendelijke melamonen of zoiets ) …toch voor de veiligheid een staal genomen voor onderzoek gewoon voor de zekerheid .
De mechelaar deed beter: gezwel op de poot, punctie zag troebel dus operatiedatum ingepland.
Gaat naar de dierenarts voor de ingreep: nergens nog een gezwel te vinden. 😁

Iemand die een goed harnas kan aanraden met een clip op de borst? Heb al 2x een Dog Copenhagen gekocht maar gaat telkens kapot na 6-7 maand :(

@Str8_6 zal blij zijn dat ze ondertussen ook andere kleuren hebben dan het Hawaii motief. 😝
Gaat hier ondertussen 3j mee met een trekmechelaar.
Screenshot-2023-09-17-07-39-19-015-com-google-android-apps-photos.jpg

Welke maat heeft die?

Das raar, ik heb die van ons al 4 jaar zonder iets aan. Terwijl hij hem toch soms eens op de proef stelt als hij een andere hond ziet.
Denk ook omdat het niet 100% past, hij zit tussen twee maten in, waardoor het toch soms meer naar de zijkant zit en dan kan hij er wel hard aan trekken. De clip vooraan scheurt gewoon af :(

Welke maat heeft die?

Denk ook omdat het niet 100% past, hij zit tussen twee maten in, waardoor het toch soms meer naar de zijkant zit en dan kan hij er wel hard aan trekken. De clip vooraan scheurt gewoon af :(

Misschien ook een beetje te maken met welke lijn je gebruikt? Ik gebruik een politielijn (hoe kan het ook anders). En daar zit zo een heel klein beetje rek op die het wat opvangt.
Wel een aanrader die lijn, kun je ook op 3 lengtes verstellen.

Ik ben van harnas naar een gewone nekband gegaan omwille van gewicht en trekkracht …en ook omdat ze nog in de groei zijn . ;)
Om het trekken af te leren heb ik wel 2 dagen zo een halsband gebruikt dat zich dichttrok (een zogenaamde wurgband ) en nu trekken ze nog af en toe maar dan stop ik gewoon met stappen en dan moeten de hondjes ook stoppen (of ik roep gewoon de naam ). ;)

Ik ben van harnas naar een gewone nekband gegaan omwille van gewicht en trekkracht …en ook omdat ze nog in de groei zijn . ;)
Om het trekken af te leren heb ik wel 2 dagen zo een halsband gebruikt dat zich dichttrok (een zogenaamde wurgband ) en nu trekken ze nog af en toe maar dan stop ik gewoon met stappen en dan moeten de hondjes ook stoppen (of ik roep gewoon de naam ). ;)
Da's niet foolproof, hier haalt een sliplijn voor de pup geen fluit uit, die wurghoest eens en trekt gewoon door...
Het harnas deert hem ook nauwelijks, terwijl dat bij de mechelaar heel goed werkt. Hier is de halti/Gentle Leader het meest efficiënte tegen trekken.

Welke maat heeft die?

De mechelaar heeft een L, de pup is veel slanker gebouwd en trekt dus ook gelijk scheef omdat ik hem niet klein genoeg kan maken. Voordeel van Amazon is dat je gelijk terug kan sturen natuurlijk. 😁
Het ZIET er goed uit maar zodra hij trekt, trekt alles scheef.
Screenshot-2023-09-28-10-03-24-370-com-google-android-apps-photos-edit.jpg

Misschien ook een beetje te maken met welke lijn je gebruikt? Ik gebruik een politielijn (hoe kan het ook anders). En daar zit zo een heel klein beetje rek op die het wat opvangt.
Wel een aanrader die lijn, kun je ook op 3 lengtes verstellen.

Een gewone rolband hier.
Wandel soms met meer dan 1 hond tegelijk en dan zijn andere lijnen niet zo handig.
+ extreem trekken natuurlijk

Hier heeft dat prima gewerkt want infeite was den tweede dag niet echt nodig .
Je kan dat instellen hoe die dichttrekt en als je dat vrij nauw instelt moet hij wel stoppen met trekken of hij heeft geen adem meer . (Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ge hem wurgt hee dus op tijd lossen ) .

Mijn lopen ook niet aan een lange lis …dacht dat de die ik nu gebruik 70 cm waren .
Vroeger ook nog eens voorgehad met de Sint Bernard dat die aan een lange lis liep (dikke 5 m ) tot hem een poes in zicht kreeg die ik niet gezien had ….dacht dat mijne arm er bijna afging . Een beest van 70 kilo dat zijn eigen op gang trekt en dan nog de ruimte krijgt om dat te doen ….nee nietmeer bij mij …grote en zware beesten lopen nu aan de korte lis . ;)

Zijn bijten is nu echt op een piek (of het wordt nog erger :D). Continu aan de enkel of broek sleuren, demand blaffen, aan de hand zitten. We leiden af met een speeltje, roepen nee en als hij uiteindelijk niet stopt krijgt hij een time out maar dat werkt allemaal niet echt.

Zijn bijten is nu echt op een piek (of het wordt nog erger :D). Continu aan de enkel of broek sleuren, demand blaffen, aan de hand zitten. We leiden af met een speeltje, roepen nee en als hij uiteindelijk niet stopt krijgt hij een time out maar dat werkt allemaal niet echt.
Ik kreeg als tip om het voor te zijn omdat het overprikkeling kan zijn. Dat was dus letterlijk wakker worden, plasje in de tuin, eten en binnen de boel op stelten zetten.
Nu is het wakker worden, plassen, 5 minuten bij mij en terug de bench in. Waar hij bijna gelijk terug in slaap valt. 🤷‍♀️

Hij kan zelf totaal geen rust nemen/vinden al is hij ondertussen 8 maand, veel de bench in dus. Met daarin nylabone, kong, knuffel met piepjes in,...

Ik kreeg als tip om het voor te zijn omdat het overprikkeling kan zijn. Dat was dus letterlijk wakker worden, plasje in de tuin, eten en binnen de boel op stelten zetten.
Nu is het wakker worden, plassen, 5 minuten bij mij en terug de bench in. Waar hij bijna gelijk terug in slaap valt. 🤷‍♀️

Hij kan zelf totaal geen rust nemen/vinden al is hij ondertussen 8 maand, veel de bench in dus. Met daarin nylabone, kong, knuffel met piepjes in,...
Ik mis inderdaad een beetje de tijden dat hij zelf nog in slaap viel in de living :D. Nu is het pure rusteloosheid. Maar ik vermoed eigenlijk dat het net onderprikkeling is, 't is vooral als we net thuis zijn na een lange werkdag.

Ik mis inderdaad een beetje de tijden dat hij zelf nog in slaap viel in de living :D. Nu is het pure rusteloosheid. Maar ik vermoed eigenlijk dat het net onderprikkeling is, 't is vooral als we net thuis zijn na een lange werkdag.
Wat is dan de routine? Want hier is het eerst de hond en dan de rest als ik thuis kom. Dus thuiskomen, bench open, leiband aan en gaan wandelen. Terug thuis: drinken, eten en terug de bench in.

Wat is dan de routine? Want hier is het eerst de hond en dan de rest als ik thuis kom. Dus thuiskomen, bench open, leiband aan en gaan wandelen. Terug thuis: drinken, eten en terug de bench in.
Misschien is dat een beetje het probleem. Er zijn altijd 100 dingen die moeten gebeuren dus we kunnen hem niet volledig de aandacht geven die hij verdient als we thuis zijn. Maar jij laat hem dus precies niet vrij rondlopen na het wandelen? Bij ons is hij toch altijd minimum een uurtje los na het eten. Soms is dat miserie, gisteren was hij direct gesettled en heeft hij op zichzelf gespeeld.

Terug
Bovenaan