Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
https://www.boom-in-business.nl/article/31199/langzaam-groeiend-gras-voor-in-de-boomgaard

Ja dit dus. Vandaar dat ik ook zei "1 van de andere 500". Als er superveel plaats zou zijn, zou ik ook niet vragen om een andere te nemen lijkt me.
ik denk dat je het woord "boomgaard" gewoon verkeerd gebruikt. Dit is gewoon een rijtje bomen waarvan er wellicht tientallen zijn in één boomgaard.

Als jij zegt dat de andere wandelaar maar 5 boomgaarden verder moet gaan wandelen dan klinkt dat bij mij ook alsof die ergens in de volgende gemeente moet omlopen om u te mijden.
 
Madame heeft daar trouwens de uitbrander van haar leven gekregen voor die actie.

Met welk nut? Haar hond is los geraakt en een straat over gerend naar een andere hond. Daar had zo veel kunnen mis gaan. Dat zal ze zelf ook wel beseffen. Tenzij ze expres haar hond even los gelaten heeft om aan de andere kant van de straat wat te gaan spelen?

Dus die wist perfect dat dat niet had mogen gebeuren. Die was waarschijnlijk even in paniek en geschrokken als jij. Maar ipv de situatie, ook en vooral voor de honden, zo snel mogelijk te ontmijnen door uit elkaar te gaan en terug rust te brengen, heb je dat nog even gerekt met meer agitatie, zenuwachtigheid, kans dat er nog iets gebeurd.
 
Met welk nut? Haar hond is los geraakt en een straat over gerend naar een andere hond. Daar had zo veel kunnen mis gaan. Dat zal ze zelf ook wel beseffen. Tenzij ze expres haar hond even los gelaten heeft om aan de andere kant van de straat wat te gaan spelen?

Dus die wist perfect dat dat niet had mogen gebeuren. Die was waarschijnlijk even in paniek en geschrokken als jij. Maar ipv de situatie, ook en vooral voor de honden, zo snel mogelijk te ontmijnen door uit elkaar te gaan en terug rust te brengen, heb je dat nog even gerekt met meer agitatie, zenuwachtigheid, kans dat er nog iets gebeurd.
Geen enkel, maar dat weet ik zelf ook wel.

Echter neemt op zo een moment de adrenaline het gewoon van je over en dan komt dat er allemaal uit zonder na te denken. Ik weet niet of ik in mijn leven ooit al zo kwaad ben geweest als toen. Dus ja, dan zeg ik gewoon wat ik denk.

Overigens was die vrouw helemaal niet in paniek leek het mij. Zij stond erbij en keek erna. Zij heeft geen woord gezegd, zelfs niet toen beide honden duidelijk gescheiden waren en de situatie terug in orde was. Ik ben overigens onmiddelijk verder gegaan en ik heb helemaal niets gerekt en al zeker geen nieuwe mogelijke situatie gecreëerd.
 
Mulan , zet die iedere keer gewoon op zijn kont …(die Mechelaar )
Idd als je die laat zitten of liggen en je hebt een harnas met handvat op de rug dan heb je geen probleem om hem onder controle te houden. Als je hem dan achteruit trekt als hij wil rechtstaan dan valt hij gewoon terug op zijn gat.
 
Idd als je die laat zitten of liggen en je hebt een harnas met handvat op de rug dan heb je geen probleem om hem onder controle te houden. Als je hem dan achteruit trekt als hij wil rechtstaan dan valt hij gewoon terug op zijn gat.
Again: dat doe ik ook met situaties DIE IK KAN VOORZIEN.
Net aan een hoek komen terwijl iemand anders aan de andere kant van de hoek staat met een andere mechelaar= niet te voorzien.
Op straat wandelen en 2 deuren verder komt een baasje met zijn/haar hond buiten = niet te voorzien.
Een park betreden en er staat een Labrador niet aangelijnd een struik verder te pissen= niet te voorzien
Etc etc etc.
(En dat zijn dus situaties op heel atypische tijdstippen zoals zondagochtend om 7u bvb)
 
Again: dat doe ik ook met situaties DIE IK KAN VOORZIEN.
Net aan een hoek komen terwijl iemand anders aan de andere kant van de hoek staat met een andere mechelaar= niet te voorzien.
Op straat wandelen en 2 deuren verder komt een baasje met zijn/haar hond buiten = niet te voorzien.
Een park betreden en er staat een Labrador niet aangelijnd een struik verder te pissen= niet te voorzien
Etc etc etc.
(En dat zijn dus situaties op heel atypische tijdstippen zoals zondagochtend om 7u bvb)
Inderdaad. Ik heb hier ook zo'n bepaald punt waar ik op een soort van T-punt kom en totaal niet kan zien of er langs links of rechts een andere wandelaar komt aangewandeld. Ik hou dan op voorhand de hond direct al zeer kort just in case.

Maar soms heb je inderdaad ook dat er opeens iemand buitenkomt met zijn hond. Ik heb ook al eens voorgehad dat ik op een veldweggetje aan het wandelen was, natuurlijk daar met de lits helemaal uitgerekt en opeens komt daar een hond afgelopen uit een of ander veld. Baasje bevond zich alleen een honderdtal meter verderop. :sarcastic: Was nu wel niks gebeurd en als je dan vriendelijk vraagt wat de bedoeling daarvan is: "Ja, normaal komen hier niet zoveel mensen."
 
Ik ben van plan om m’n vriendin een fotoshoot met de hond cadeau te doen. Kan er iemand een goede hondenfotograaf aanbevelen? Liefst regio Antwerpen of kust, maar elders is zeker ook geen probleem.
 
We merken dat onze Duitse Herder sinds ongeveer een (kleine) week ineens toch meer drinkt dan gewoonlijks. Verder merk ik vooralsnog niet direct iets anders abnormaals.

Iets om mij zorgen over te maken of?
 
We merken dat onze Duitse Herder sinds ongeveer een (kleine) week ineens toch meer drinkt dan gewoonlijks. Verder merk ik vooralsnog niet direct iets anders abnormaals.

Iets om mij zorgen over te maken of?
Niets vreemds opgegeten? Kan evengoed niets zijn maar kan ook wijzen op iets medisch. Je kan altijd een bloedonderzoek laten doen, maar dat is niet goedkoop natuurlijk.
 
We merken dat onze Duitse Herder sinds ongeveer een (kleine) week ineens toch meer drinkt dan gewoonlijks. Verder merk ik vooralsnog niet direct iets anders abnormaals.

Iets om mij zorgen over te maken of?
Kan je het bijhouden zodat je zeker weet hoeveel hij exact drinkt?

Op een klein weekske zou ik nog niet direct naar de dierenarts gaan, tenzij we hier spreken van "vroeger 1l en nu 3l" natuurlijk.
 
Niets vreemds opgegeten? Kan evengoed niets zijn maar kan ook wijzen op iets medisch. Je kan altijd een bloedonderzoek laten doen, maar dat is niet goedkoop natuurlijk.
Tgoh, toch niks waar ik direct weet van heb. Tijdens 't wandeling eet die nooit random shit op of zo, dus zou op dat vlak al heel sterk lijken en thuis krijgt ie de gewone dingen als anders. Is sowieso al een moeilijkere eter tout court, dus dat denk ik nu niet.

Bloedonderzoek was iets van een 150 euro dacht ik? Heb dat toen hij jong was al eens gedaan omdat hij allergieën heeft en hij toen constant krabde en we konden niet uitzoeken waarom.

Kan je het bijhouden zodat je zeker weet hoeveel hij exact drinkt?

Op een klein weekske zou ik nog niet direct naar de dierenarts gaan, tenzij we hier spreken van "vroeger 1l en nu 3l" natuurlijk.
We gaan het vanaf morgen proberen bijhouden hoeveel exact/ongeveer.

Feit is alleszins dat hij normaal gezien zijn kom bijna nooit leegdrinkt. We moeten dat normaal gesproken bijna altijd verversen omdat het na een paar uur niet meer vers genoeg is voor meneer. Nu merken we toch dat zijn kommen sneller (zo goed als) leeg zijn.

Ik ga het alleszins wat in 't oog houden natuurlijk.
 
@Pinkman ik zou het idd even in de gaten houden. Bloedonderzoek zal zoiets zijn ja, kan je de DA nirt even bellen voor advies? Die van mij stelt mij meestal gerust als ik bel 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
uzX5eGI.jpg

bijna 11 maand ondertussen, schofthoogte van 73cm en door de 40kg aan puberstreken. 🙈
 
uzX5eGI.jpg

bijna 11 maand ondertussen, schofthoogte van 73cm en door de 40kg aan puberstreken. 🙈
Deed me hieraan terugdenken. 😬😂
Ik ben in elk geval niet van plan de grootste uit de nest te zoeken! 🤣
Er is nu wel een verschil tussen 25-30kg tegenhouden of 42kg met stamboom gekweekt voor ringsport tegenhouden. Hoop ik! 🙈
Gaat toch ne stevige knaap worden denk ik wat een poten :D .
Ik heb efkes opgezocht wat hij hoort te wegen als hij de curve van een Duitse herder volgt en dat zou+- 13kg moeten zijn. Hij weegt er nu 11 (staat wel te mager) dus ik blijf hopen op eentje van 30kg! 🙏 😁
Mooie hond blijft het wel! 😍
 
Deed me hieraan terugdenken. 😬😂



Mooie hond blijft het wel! 😍
De hoop is definitief vervlogen. Ik kan alleen maar hopen dat hij onder de 50kg blijft momenteel aangezien hij nog een jaar aan groei/gewichtstoename tegoed heeft. 😞

Is qua karakter wel totaal anders dan de mechelaar, veel makkelijker te hanteren buitenshuis. Binnenshuis daarentegen... 🤣🤣🤣🙈
 
  • Support
Waarderingen: 515
Voor diegene die wel castreren: helpt het om het algemene (dus niet enkel op wandelingen of naar andere honden toe) energieniveau wat naar beneden te krijgen?
Ik lees online dat ze "rustiger" worden, globaal gezien. Bij de mechelaar was daar natuurlijk niets van te merken want die was altijd al rustig.
Hier een heel wisselvallig energieniveau, de ene dag kan hij urenlang rustig (aangelijnd) in de living liggen, de andere dag staat hij om 5u 's morgens nog net niet de conga te dansen met vanalles dat hij niet mag pakken. Nog "efkes" *kuch* en de puberteit zit erop! 🤞🤞🤞
 
Voor diegene die wel castreren: helpt het om het algemene (dus niet enkel op wandelingen of naar andere honden toe) energieniveau wat naar beneden te krijgen?
Ik lees online dat ze "rustiger" worden, globaal gezien. Bij de mechelaar was daar natuurlijk niets van te merken want die was altijd al rustig.
Hier een heel wisselvallig energieniveau, de ene dag kan hij urenlang rustig (aangelijnd) in de living liggen, de andere dag staat hij om 5u 's morgens nog net niet de conga te dansen met vanalles dat hij niet mag pakken. Nog "efkes" *kuch* en de puberteit zit erop! 🤞🤞🤞
Het lost geen grote gedragsproblemen op maar maakt ze wel wat monder rusteloos imho. De mijne had veel minder geldingsdrang na zijn castratie. Niet dat hij zo lastig deed, maar ik heb wel de indruk dat hij veel sneller zijn rust nam. Wel gewacht tot hij 1jaar was (kleine hond), bij een hond zo groot als die van jou zou ik langer wachten (18-24 maand).
 
Het lost geen grote gedragsproblemen op maar maakt ze wel wat monder rusteloos imho. De mijne had veel minder geldingsdrang na zijn castratie. Niet dat hij zo lastig deed, maar ik heb wel de indruk dat hij veel sneller zijn rust nam. Wel gewacht tot hij 1jaar was (kleine hond), bij een hond zo groot als die van jou zou ik langer wachten (18-24 maand).
In mijn ogen heeft hij geen gedragsproblemen, maar heeft het wel moeilijk met die rusteloosheid, dat is een term die het HEEL goed omschrijft. Zowel naar dieren als mensen is hij totaal niet dominant.

Dierenarts had gezegd dat hij zeker 10 maand moest zijn vooraleer ze het wou doen. Hij is nu wel "uitgegroeid" denk ik (mag ook wel met 73cm als de rasstandaard van Duitse herders voor een reu 60-65cm is. 🤭) Aangezien hij al een week of 5 20-30% minder eet dan hiervoor. Ik zal nog eens overleggen met de dierenarts wat zij het beste vindt, wachten of niet.
 
Terug
Bovenaan