Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Het is een energieke jonge hond, daarvan kan je echt niet verwachten dat hij nu al zo rustig is als hij zou zijn als hij ouder was. Waarom castreren, 't is een voorbijgaand 'probleem' (zelfs geen probleem, gewoon een fase?).
 
Het is een energieke jonge hond, daarvan kan je echt niet verwachten dat hij nu al zo rustig is als hij zou zijn als hij ouder was. Waarom castreren, 't is een voorbijgaand 'probleem' (zelfs geen probleem, gewoon een fase?).
Dat verwacht ik niet, zoals ik al aangeef is er geen gedragsprobleem. En het einde van de puberteit is nu dichterbij dan ooit. 😁
En aangezien hij uit het asiel komt, moet ik hem volgens het contract met hen laten castreren. Iets waar ik ten volle achter sta aangezien hij zelf het resultaat is van een oepsnestje.
 
cuuoga4.jpg
 
Ik geloof dat de tip van @Mulan kwam ivm de halti leiband. Merci!

Mijn honden zijn notoire touwtrek kampioenen, dus ne keer geprobeerd.

De grote kreeg het meteen 2x van zijn snuit en het was niet makkelijk om iets tegen zijn wil opnieuw over zijn snuit te krijgen. Als een volwassen boerboel niet wil, dan wil ie niet.

Toch gelukt (na een kilo snoepjes) en het heeft dan een 100m verderslepen geduurd voordat hij ophield met het crawl zwemmen om de snuit te bevrijden.

De kleinere heeft dat 400m gedaan.

Tot ze beide doorhadden dat ze hun muil konden opendoen en alles normaal was zo lang ze maar niet aan het zeel trokken.

Ineens mega gedisciplineerde hondjes naast en zelfs achter mij, geen enkele keer meer getrokken.

Een mirakel.
 
Ik geloof dat de tip van @Mulan kwam ivm de halti leiband. Merci!

Mijn honden zijn notoire touwtrek kampioenen, dus ne keer geprobeerd.

De grote kreeg het meteen 2x van zijn snuit en het was niet makkelijk om iets tegen zijn wil opnieuw over zijn snuit te krijgen. Als een volwassen boerboel niet wil, dan wil ie niet.

Toch gelukt (na een kilo snoepjes) en het heeft dan een 100m verderslepen geduurd voordat hij ophield met het crawl zwemmen om de snuit te bevrijden.

De kleinere heeft dat 400m gedaan.

Tot ze beide doorhadden dat ze hun muil konden opendoen en alles normaal was zo lang ze maar niet aan het zeel trokken.

Ineens mega gedisciplineerde hondjes naast en zelfs achter mij, geen enkele keer meer getrokken.

Een mirakel.

Bij mijn Boerboel heeft dit ook (even) geholpen, ondertussen heeft ie zijn hoofd/nekspieren wat bijgetraind en trekt ie weer als voorheen (als hij er zin in heeft) :sop:
 
Vandaag eens naar de andere kant van het land gereden (het verre Limburg) om te kijken naar Australian Shepherds. Insta verkocht :love2: .

Ook al gaan kijken naar border collies enige tijd terug maar toch meer overtuigd van de Aussies (nu nog de madam meekrijgen in het verhaal van de Aussies).

De bedoeling is om rond de zomer met zo’n klein haarballetje van ne puppie thuis te komen
 
Bij mijn Boerboel heeft dit ook (even) geholpen, ondertussen heeft ie zijn hoofd/nekspieren wat bijgetraind en trekt ie weer als voorheen (als hij er zin in heeft) :sop:
Hangt echt van hond tot hond af, bij Frodo helpt het tegen het trekken maar hij werpt zich om de 5 minuten op de grond of in een struik in de hoop hem af te kunnen schuiven of schuren. Aangezien hij enkel trekt als hij een bepaalde prikkel heeft gezien (vogels! 🙈), nu terug een tuig.
En waar de ring op de borst voor de mechelaar wèl goed helpt tegen trekken, doet het bij mijn jong veulen dan weer niets.
Een zak vol brokken is dan weer magisch voor hem, dan is de aandacht toch wel heel duidelijk voor mij. 🤭
 
De knoop doorgehakt dat er opnieuw een hond komt, nu kan de zoektocht starten. Ik wil graag een asielhond, die gerust al wat leeftijd mag hebben. Mijn laatste hond adopteerden we op 7-jarige leeftijd. Nu is hij alweer 5 jaar overleden, en mag er een nieuwe komen. Dit weekend een eerste keer richting asiel.

@Vrouwtje Theelepel meer info mag via pm als ie er nog is
Wij hebben hier momenteel een superlief beestje in noodopvang bij ons. Straathondje uit roemenië, was geadopteerd door een koppel die in een appartement in centrum Antwerpen wonen, maar hun buren hebben enorm geklaagd en gedreigd met politie. Beestje was daar 3 dagen en buren hadden geen geduld, dus ze moest daar weg.
Heeft wat labrador trekjes, en mist 1 voorpootje. (Voor meer info, of bij interesse. Stuur gerust pm, dan deel ik de gegevens van de vzw die dat beheerd)

1000004580.jpg


Een uitgebreidere post over dat hondje, en de onze volgt nog wel..
 
Terug
Bovenaan