Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Hier is het allemaal samen op de zetel elke avond :love:
Hier waar ze goesting hebben om te liggen. Aangezien het koud is brandt de kachel en daar liggen 2 zachte kussens voor, dus daar liggen ze vaak. In de zetels liggen op de uiteindes 2 dekentjes, dat zijn ook favoriete plaatsjes. En als de kinderen een onesie aanhebben kruipt de kleinste direct bij de kinderen in de zetel.
 
Ik heb een zetel in U-vorm, nog eentje erbij zetten vloekt wel met mijn interieur. 🤭

Reden waarom ik het niet wil, is omdat hij dan NOG dichter bij de afstandsbedieningen, kussens, eettafel,... Kan die hij nu al regelmatig pikt (as in meermaals per week) als ik naar de keuken of wc durf te gaan. 🙈
 
Hoe reageren jullie honden op LED-verlichting ?
Wij hebben een Border Collie en die is geobsedeerd door licht en reflecties. Als de zon schijnt en iemand kijkt op zijn telefoon/iPad is het gegarandeerd prijs en zie je hem constant naar de plafond of muur gapen omdat daar reflectie is. In de eetkamer hebben we dat ook, maar daar is het precies van zodra we de lichten aan doen. Al moet ik er bij vertellen dat als er eens iets glanzend op tafel ligt, dit natuurlijk ook weer direct voor reflectie zorgt, maar die lichtvlek beweegt dan wel niet. Dus ik vroeg me af of dit misschien ook komt doordat LED zeer snel (50Hz) flikkert, wat onzichtbaar is voor ons, maar misschien wel voor een hond ?
In onze salon zijn het nog dimbare halogeens, en daar reageert hij eigenlijk niet op. Ik was van plan die te vervangen door zuinige LEDs, maar ik vrees dat hij dan helemaal zot wordt.
 
Hoe reageren jullie honden op LED-verlichting ?
Wij hebben een Border Collie en die is geobsedeerd door licht en reflecties. Als de zon schijnt en iemand kijkt op zijn telefoon/iPad is het gegarandeerd prijs en zie je hem constant naar de plafond of muur gapen omdat daar reflectie is. In de eetkamer hebben we dat ook, maar daar is het precies van zodra we de lichten aan doen. Al moet ik er bij vertellen dat als er eens iets glanzend op tafel ligt, dit natuurlijk ook weer direct voor reflectie zorgt, maar die lichtvlek beweegt dan wel niet. Dus ik vroeg me af of dit misschien ook komt doordat LED zeer snel (50Hz) flikkert, wat onzichtbaar is voor ons, maar misschien wel voor een hond ?
In onze salon zijn het nog dimbare halogeens, en daar reageert hij eigenlijk niet op. Ik was van plan die te vervangen door zuinige LEDs, maar ik vrees dat hij dan helemaal zot wordt.
Op bewegend licht reageert onze hond ook wel, op statische reflecties niet zozeer.

We hebben 2 grote ruiten en als het buiten donker is en binnen licht, dan zie je hem soms mijn waggelend dotje in de weerspiegeling volgen telkens ik mij verzet.
 
Hier geen probleem met lichtjes gelukkig. Ideaal met de kerstboom nu! 😁
En hier ook overal ledspots en ledlampen in huis.
 
Border collies die geobsedeerd met licht bezig zijn heb ik al vaker gehoord. Die zijn zo gericht op werken dat ze gewoon iets zoeken om zich mee bezig te houden.
 
Was daarstraks zoals gebruikelijk aan het wandelen met onze hond hier. Ik ging naar wat boomgaarden in de buurt, zodat ie daar veel kan snuffelen in tegenstelling tot de openbare wegen hier in de buurt. Normaal gezien kom ik daar ook zelden andere wandelaars tegen.

Op een gegeven moment wandel ik dus door één van de zovele boomgaarden en tegen dat ik bijna aan het einde ben slaat daar ineens een andere wandelaar dezelfde boomgaard in met zijn hond, wat ik ten eerste sowieso al niet verwachtte. Ik blijf vervolgens staan, want ik ga daar echt geen andere wandelaar met een hond passeren op die meter ruimte dat je hebt.

Ik vraag vervolgens aan meneer: Jij gaat langs hier wandelen? "Ja". Kan jij nu echt geen andere van de 500 boomgaarden hier uitkiezen om in te slaan? "NEE". Vervolgens heb ik mij dan maar omgedraaid, "man man triestige vent" gemompeld en terug gewandeld. Geen idee of hij het gehoord heeft.

Ik had geen zin in een verdere discussie, maar serieus. Kies dan toch gewoon de boomgaard links of rechts van mij om door te wandelen? Ik heb geen idee of hij het nu bewust deed of gewoon achterlijk is, maar ik kon er alleszins niet mee lachen. Triestig figuur.
 
Wat is in feite het probleem dan ?
Als ik ga wandelen in de polder met de hondjes kom ik ook andere wandelaars tegen met hunne hond en wij passeren elkaar probleemloos op 1 meter afstand .
Uw en zijne hond waren toch aangelijnd denk ik .
Gewoon kwestie van uwen hond onder controle houden ,eventueel lijn korter maken en passeren …zo leert uwen hond zich ook te gedragen tegenover andere honden . ;)
 
@Skoebiedoe alleen kan niet iedere hond dat. Met mijn mechelaar zou ik waarschijnlijk al tegen de grond gesleurd zijn omdat die andere hond al te dicht was. De "kleine" zou dan weer hyperenthousiast zijn maar makkelijk te controleren om te passeren.
En de reden waarom we de mechelaar nooit terug "goed" hebben gekregen is omdat zowel hij als ik aangevallen zijn geweest door een mastiff met bijtwonden en al. Ondanks jarenlang proberen is dat tolereren van andere honden nooit meer goed gekomen.
 
278861749_4006776396112853_1264361429784928340_n.jpg

Jammer dat dit nog steeds niet goed is ingeburgerd... Zou veel problemen kunnen voorkomen.
 
Mulan , akkoord maar het is wel iets wat je uwen hond kunt leren . ;)
Als die twee loebassen van mij willen trekken ze mij ook gewoon omver en ik ben een gast van dik 100 kilo maar als die willen …heb ik geen keuze en dan moet ik volgen ook al zijn ze nog geen 2 jaar .
Net zoals bij de Sint Bernard …als die ander honden zag of een poes was die ook niet te houden maar ik gaf hem geen kans ..gewoon dwingen te gaan zitten en al uw gewicht in de strijd gooien en de lis zo kort mogelijk …dan voel je wat hij van plan is en kan je reageren …geef hem gewoon geen ruimte .
De golden retriever die ik had , had problemen met husky’s ..ik wist dat en als ik een husky in de buurt zag liep die naast mij heel kort aangelijnd en als hem het te bondig maakte …op zijn gat zetten …dan was het meestal direkt gedaan .

Nu leer ik mijn hondjes om gewoon de andere hond te negeren …want voor hen is een andere hond nu een speelkameraadje …niks agressie maar als er zo twee van die loebassen komen afgestormd kan ik best wel begrijpen dat den ander hond er nietmeer gerust in is (en ook het baasje ) .
Daarom leren hoe andere hondjes te benaderen en eventueel eens laten rieken ..
 
Maar dat lukt dus niet met elke hond in elke situatie. 44kg Mechelaar die door het lint gaat (2x door een andere Mechelaar te ontmoeten die net het hoekje om kwam toen we ook aan de hoek waren) = Mulan die meters ver over de grond wordt gesleurd. En dan mag je nog alle voorzorgen nemen (tuig aan met handvat, leiband op 1m50 lengte, enkel wandelen op de rustige momenten en bvb nooit om 8u, nooit op de markt op marktdag,...) soms heb je gewoon pech. Was het aan de andere kant van straat was het ook veel minder een probleem en ook commando zit, zijn handvat vasthouden en me wijdbeens schrap zetten.

Deze weegt ook 40kg ondertussen maar als hij een andere hond ziet, springt hij als een kangoeroe terwijl ik gewoon door kan stappen. 🤣
Wekelijks en soms 2x per week hondenschool waar we elkaar voortdurend passeren, kriskras door elkaar moeten lopen,... En dan doet het hem niets. Maar op straat= kangoeroe. 🤷‍♀️
 
Maar als jij uw hond niet onder controle hebt is het aan u toch om ervoor te zorgen dat je ad kant gaat waar mogelijk. Of mis ik nu iets in heel dit verhaal?
 
Maar als jij uw hond niet onder controle hebt is het aan u toch om ervoor te zorgen dat je ad kant gaat waar mogelijk.
Waar mogelijk: absoluut.
Of mis ik nu iets in heel dit verhaal?
Soms is het niet mogelijk omdat je de ander niet zag afkomen.
Zoals in Pinkman zijn verhaal en Skoebiedoe dan zegt dat je toch wel kan passeren als er een meter tussen is. Neen, niet elke hond kan dat zonder risico's. Zo ben ik vorig jaar ook enkel nog met de mechelaar gaan wandelen met een muilkorf aan: mogelijke risico's zo klein mogelijk maken. Wat elke baas zou moeten doen.
 
Maar hij zag hem toch. Ik vind het triestig dat Pinkman met een hond gaat wandelen die hij niet onder controle heeft en dan het andere zijn die moeten aanpassen. Ofwel heb ik een volledig verkeerd van een boomgaard maar dit is toch geen situatie zoals in stad op een pavement.

Moeten kinderen met een fiets zich dan ook maar aanpassen als hij passeert? Het is de honden eigenaar zijn taak om altijd de hond onder controle te hebben en als je dat niet kan is het aan die eigenaar om op te draaien, straat over te steken of wat dan ook. Toch de wereld op zijn kop dat je verwacht van anderen om zich aan te passen.
 
Doet mij denken hier aan een geval .
Hier gaat er regelmatig een vrouw (niets persoonlijk ) wandelen met een groten Deen …als die hond meeloopt geen probleem maar als hem iets anders wilt ziet ge die vrouw sleuren en trekken aan die lis maar moet die gewoon meegaan …voor de rest is dat een braaf beestje en die heeft almet mijn hondjes gespeeld maar als die dus wilt gaat die gewoon wandelen met die vrouw …denk soms dan ook dat ze beter een iets lichtere hond had aangeschaft .

Mulan , zet die iedere keer gewoon op zijn kont …(die Mechelaar )
En inderdaad als ge uwen hond niet betrouwd hou hem dan kort (soms vragen ze mij dat ook nog of mijn hondjes agressief zijn omdat ik ze soms kort hou …maar het is gewoon omdat ze nu soms nog altijd over enthousiast zijn . ;) )

(ze zijn trouwens vandaag gestraft .Hebben een usb kabel en een bril kapot gebeten .Niet echt omdat ze dat kapot gebeten hebben maar denk ook dat ze een paar stukjes hebben ingeslikt dus afwachten wat eruit gaat komen . )
 
Wat is in feite het probleem dan ?
Als ik ga wandelen in de polder met de hondjes kom ik ook andere wandelaars tegen met hunne hond en wij passeren elkaar probleemloos op 1 meter afstand .
Uw en zijne hond waren toch aangelijnd denk ik .
Gewoon kwestie van uwen hond onder controle houden ,eventueel lijn korter maken en passeren …zo leert uwen hond zich ook te gedragen tegenover andere honden . ;)
Leuk voor jij dat je mensen probleemloos kan passeren, maar zoals Mulan zegt kan niet iedereen dat. Ik ben in het verleden al genoeg mensen gepasseerd op korte ruimte die vervolgens hun hond niet deftig konden vasthouden. En dat waren dan nog ruimtes die groter waren dan de breedte van de doorgang van een boomgaard. Dus logisch dat ik dat dan niet ga doen op een breedte van ocharme een meter of zo.

Meneer moet daar gewoon zijn logisch verstand gebruiken en een andere boomgaard kiezen. Mocht het andersom geweest zijn liep ik gewoon vijf boomgaarden verder en sloeg ik daar in.

Da's hetzelfde als ik mensen met hun hond zie wandelen aan de overkant van de straat, om dan vervolgens over te steken en mij te willen kruisen. :wtf: Wtf man, loop gewoon door en steek over van zodra we elkaar gepasseerd zijn. De kriebels krijg ik daar van.

Maar hij zag hem toch. Ik vind het triestig dat Pinkman met een hond gaat wandelen die hij niet onder controle heeft en dan het andere zijn die moeten aanpassen. Ofwel heb ik een volledig verkeerd van een boomgaard maar dit is toch geen situatie zoals in stad op een pavement.

Moeten kinderen met een fiets zich dan ook maar aanpassen als hij passeert? Het is de honden eigenaar zijn taak om altijd de hond onder controle te hebben en als je dat niet kan is het aan die eigenaar om op te draaien, straat over te steken of wat dan ook. Toch de wereld op zijn kop dat je verwacht van anderen om zich aan te passen.
What the hell dude, waar heb ik in hemelsnaam gezegd dat ik mijn hond niet onder controle heb? :laugh: Kan je geen uitspraken zijn die totaal niet waar zijn aub? Bedankt?

Trouwens je vergelijking slaat nergens op. Honden met kinderen/fietsers vergelijken. :unsure: Als ik een fietser of andere mens zie afkomen hou ik mijn hond gewoon kort. Ik weet dat er dan sowieso niets gaat gebeuren, maar ik vertrouw andere wandelaars gewoon niet met hun honden. Dat heb ik in het verleden al voldoende gemerkt.

Ik pas mezelf trouwens zoveel mogelijk aan aan andere wandelaars. Ik zoek constant de velden op in kleine straatjes, ik ga zelf naar de overkant van de straat, ... noem maar op. Maar als ik quasi aan het einde van een boomgaard ben, terwijl de andere daar net aankomt, ja dan hoop ik wel dat hij gewoon een andere verkiest, ja.


Ik ben ooit eens naar de overkant van de straat gewandeld omdat ik anders een mevrouw met een pitbull zou kruisen. Op het moment dat wij elkaar passeren schiet die haar pitbull los en spurt die van de overkant tot bij ons. Een pitbull hé jongens, van zodra die zijn tanden in mijn hond zet mag je alle middelen bovenhalen om die uit elkaar te houden. Gelukkig heb ik die aan de kant kunnen stoempen met mijn bovenbeen, maar anders is het haar hond of die van mij. De keuze zal snel gemaakt zijn dan. Madame heeft daar trouwens de uitbrander van haar leven gekregen voor die actie.
 
Laatst bewerkt:
Kan je eens een foto van die boomgaard tonen? Want ik heb waarschijnlijk echt een totaal verkeerd beeld in mijn hoofd? Aan een boomgaard denk ik echt aan iets massas groot waar er superveel plaats is. Ik kan echt het probleem niet zien.
 
Kan je eens een foto van die boomgaard tonen? Want ik heb waarschijnlijk echt een totaal verkeerd beeld in mijn hoofd? Aan een boomgaard denk ik echt aan iets massas groot waar er superveel plaats is. Ik kan echt het probleem niet zien.
Ik vermoed dat hij de ruimte tussen 2 rijen in bedoelt?
 
Terug
Bovenaan