Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    186
Wauw, da's echt super goed van hem! 😍
Hij kan beter ontsnappen dan je huidige honden 😜

Het is een teefje ;)

En idd, ze heeft er totaal geen last van dat ze een pootje mist. "Voordeel" van het op zo jongere leeftijd te verliezen zeker?

Onze Morris (diene met bruine vlekken) die duwt die bench gewoon opzij als hij wil, da beest is 1 brok spieren.
Lou (met zwarte vlekken) die gaat eerder zijn charmes uitspelen, eens zielig kijken en de baasjes zorgen wel dat ik kan passeren.
 
Verdorie, ik heb al een logé voor deze week :sarcastic: Leek meteen een goede fit bij een wandeling, maar ik wou er even over nadenken. Asiel had liever dat ik hem een week op proef meenam, om er terwijl over na te denken. Gelukkig het nodige in huis, enkel voeding opgehaald. Deze vriend moet wel op dieet.

Straks te voet om de zoon op te halen judo, heeft geen idee dat er hond zou komen.

 
Verdorie, ik heb al een logé voor deze week :sarcastic: Leek meteen een goede fit bij een wandeling, maar ik wou er even over nadenken. Asiel had liever dat ik hem een week op proef meenam, om er terwijl over na te denken. Gelukkig het nodige in huis, enkel voeding opgehaald. Deze vriend moet wel op dieet.

Straks te voet om de zoon op te halen judo, heeft geen idee dat er hond zou komen.

Wees er van bewust dat Shibas een speciaal karakter hebben he. Zien er heel leuk uit maar niet het makkelijkste ras om in huis te halen...
 
de hond lijkt behoorlijk uitgeput momenteel, dus vandaag laat ik hem nog bekomen. Ik weet dat het notoire koppigaards zijn, maar hij heeft nauwelijks de energie om tot aan zn drinkbak te stappen.
 
Wandelen is niet echt het probleem vind ik.
Mijn vriend denkt gewoon dat dat het type hond is waar we ooit een terrasje mee gaan kunnen doen :p
Ik denk niet dat ik dat met de mijne ook ga kunnen doen, gelukkig ben jij daar realistischer in dan je partner. 😁
Hij is nu 3 weken chemisch gecastreerd maar ik merk eigenlijk weinig verschil.
Wat zei de dierenarts? Het kan tot 6 weken duren eer de hormonen uit zijn systeem zijn, maar hoor soms ook dat chemische castratie niets deed en de echte castratie wel tot gedragsverandering leidde. Maar helpt natuurlijk enkel bij hormonaal gedreven gedrag.
 
Ik denk niet dat ik dat met de mijne ook ga kunnen doen, gelukkig ben jij daar realistischer in dan je partner. 😁

Wat zei de dierenarts? Het kan tot 6 weken duren eer de hormonen uit zijn systeem zijn, maar hoor soms ook dat chemische castratie niets deed en de echte castratie wel tot gedragsverandering leidde. Maar helpt natuurlijk enkel bij hormonaal gedreven gedrag.
Die wou mij eerder pushen naar echte castratie en zei dat ik nu sowieso ging merken dat hij rustiger ging worden.
Op zich is die imo zo wild niet, gewoon actief rond andere mensen en dieren. Als wij alleen thuis zijn hoor ik die amper.

Naar bepaalde honden kan hij wel agressief zijn. Maar hou hem rond andere honden sowieso kort.
 
Eerste indrukken van onze logé: doodsbraaf, gewillig dier, maar voorlopig plezieren we hem niet met het buitenleven. Zowel in de tuin met ons rondhangen als een wandelingetje doet hem weinig. Gevoeg doen en weer binnen. Zelf wat rondsnuffelen boeit hem niet. Wil gewoon lekker chillen binnen, met iemand in de buurt idealiter. Hij is duidelijk gewoon van met de pot mee te eten, maar dringt daar niet lang op aan. Op zich vallen er geen echte bezwaren te maken aan hem, maar zijn droomleven lijkt me bij iemand ouder en indoor te zijn. Uiteraard kan dat bij ons ook, maar lijkt me mss verspilling van de hond als wij wel in onze vrije tijd buiten te vinden zijn. Dat zat ik me te bedenken, maar kort daarop keek zoonlief samen met hem naar het vuurwerk vanuit zijn slaapkamer alsof ze nooit zonder elkaar geweest zijn :sarcastic:
 
Eerste indrukken van onze logé: doodsbraaf, gewillig dier, maar voorlopig plezieren we hem niet met het buitenleven. Zowel in de tuin met ons rondhangen als een wandelingetje doet hem weinig. Gevoeg doen en weer binnen. Zelf wat rondsnuffelen boeit hem niet. Wil gewoon lekker chillen binnen, met iemand in de buurt idealiter. Hij is duidelijk gewoon van met de pot mee te eten, maar dringt daar niet lang op aan. Op zich vallen er geen echte bezwaren te maken aan hem, maar zijn droomleven lijkt me bij iemand ouder en indoor te zijn. Uiteraard kan dat bij ons ook, maar lijkt me mss verspilling van de hond als wij wel in onze vrije tijd buiten te vinden zijn. Dat zat ik me te bedenken, maar kort daarop keek zoonlief samen met hem naar het vuurwerk vanuit zijn slaapkamer alsof ze nooit zonder elkaar geweest zijn :sarcastic:
Moest je je toch nog bedenken, deze schone dame is nog vrij actief en geniet van spelen en activiteiten. ;)
IMG-20231227-WA0034.jpg
 
Eerste indrukken van onze logé: doodsbraaf, gewillig dier, maar voorlopig plezieren we hem niet met het buitenleven. Zowel in de tuin met ons rondhangen als een wandelingetje doet hem weinig. Gevoeg doen en weer binnen. Zelf wat rondsnuffelen boeit hem niet. Wil gewoon lekker chillen binnen, met iemand in de buurt idealiter. Hij is duidelijk gewoon van met de pot mee te eten, maar dringt daar niet lang op aan. Op zich vallen er geen echte bezwaren te maken aan hem, maar zijn droomleven lijkt me bij iemand ouder en indoor te zijn. Uiteraard kan dat bij ons ook, maar lijkt me mss verspilling van de hond als wij wel in onze vrije tijd buiten te vinden zijn. Dat zat ik me te bedenken, maar kort daarop keek zoonlief samen met hem naar het vuurwerk vanuit zijn slaapkamer alsof ze nooit zonder elkaar geweest zijn :sarcastic:
Niet dat ik de beslissing moeilijker wil maken, maar afhankelijk van waar de hond vandaan komt en hoe hij daar behandeld werd kan het heel goed zijn dat ze wel veel langer dan een week nodig hebben om 'zichzelf' te zijn. Wie weet had hij daar geen tuin en weet hij ff niet wat er verwacht wordt ofzo. Of is hij nog onzeker aangezien het terug een volledig nieuwe omgeving is. Mijn hond nu is helemaal anders dan wanneer ik hem net had.
 
Niet dat ik de beslissing moeilijker wil maken, maar afhankelijk van waar de hond vandaan komt en hoe hij daar behandeld werd kan het heel goed zijn dat ze wel veel langer dan een week nodig hebben om 'zichzelf' te zijn. Wie weet had hij daar geen tuin en weet hij ff niet wat er verwacht wordt ofzo. Of is hij nog onzeker aangezien het terug een volledig nieuwe omgeving is. Mijn hond nu is helemaal anders dan wanneer ik hem net had.
3 honden geadopteerd hier en die hebben echt wel een serieuze aanpassingsperiode nodig inderdaad.
De "richtlijn" is deze, maar kan per hond nog verschillen, voor sommige honden duurt dat nog veel langer, afhankelijk van wat ze hebben meegemaakt:

3 dagen om te ontspannen

  • Niet goed beseffen wat er allemaal gebeurt
  • Kan bang en onzeker zijn
  • Zich niet op zijn gemak voelen
  • Niet drinken en eten
  • Is terughoudend en/of verstopt zich onder de meubelen
  • Tast zijn grenzen af
3 weken om zich aan te passen aan jouw routine

  • Begint te wennen
  • Voelt zich meer en meer op zijn gemak
  • Beseft dat dit zijn thuis kan worden
  • Begint zijn nieuwe omgeving goed te kennen
  • Begint zich aan te passen aan de nieuwe routine
  • Wordt minder wantrouwig, waardoor zijn persoonlijkheid meer naar voren komt
  • Gedragsproblemen kunnen voorkomen
3 maanden om zich thuis te voelen

  • Voelt zich nu comfortabel in huis
  • Begint vertrouwen te hebben en er ontstaat een band
  • Wint het vertrouwen van zijn nieuwe familie
  • Wordt gewoon aan de nieuwe routine
 
Ze is mogen blijven. Ze begint idd zéér langzaam te ontdooien. Gisteren heeft ze zowaar gespeeld in de living (na 5 min was haar licht uit). Weeg maar es 13kg als je streefgewicht rond de 8 ligt.
'issues' momenteel zijn:
- At niets tot zeer weinig. Nu heb ik door dat ze wel vlot eet als ik haar de brokjes voeder met de hand of los in de mand leg. Uit haar identieke waterkom drinkt ze wel normaal (wel relatief grote kommen aangezien ik ze van onze herder heb overgenomen). Gezien haar gewicht twijfel ik wel of het aan de kommen ligt. Hoewel ze dan weer niet komt schooien aan tafel.
- Het janken is naar blaffen geëvolueerd 's nachts.
 
Hier worden er 2 van de 3 dit jaar al 11, die tijd gaat toch enorm snel vooruit, eentje is geschat zo oud en hebben we op latere leeftijd geadopteerd maar de andere hebben we sinds hij een pup is en zo af en toe nog eens puppy foto's terugzien en terugdenken aan toen hij bij ons aankwam is toch leuk.
 
Terug
Bovenaan