8,5 maand en hoewel ik schrik had voor deze absolute puberleeftijd, doen we dat hier heel goed!
Trekken aan de leiband is helaas erger aan het worden. Als ik alleen wandel çava maar als de dochter mee is, is er een totaal andere dynamiek (ze rent voor hem uit, roept hem heel frequent,...) Maar ik leg er me gewoon bij neer dat het dan wat meer om zeep is zolang hij zich maar gedraagt als het enkel wij 2 zijn.
Beetje eigen schuld ook want ik vergeet brokjes mee te nemen op wandeling en als ik het niet vergeet is hij voorbeeldig!
Woensdag en vandaag een heel fijne les op de hondenschool, toevallig allemaal onder honden van dezelfde leeftijd en hetzelfde niveau want veel doorstroom naar de B groep en dat geeft wel wat moed! Vandaag uitzonderlijk les van de penningmeester gehad ipv de doorgewinterd trainers en ze heeft ons wat oefeningen gegeven uit de overgangsproef die we nog nooit gedaan hadden. Zij kent mij niet en na de laatste oefening vroeg ze hoe oud hij is. Toen ze hoorde dat hij nog maar 8 maand is, knikte ze goedkeurend en zei ze dat ze duidelijk ziet dat ik er veel mee bezig ben.

Wel opvallend: we waren met 6, waaronder ik en nog iemand met een Duitse herder uit een werklijn. Enorm pittige hond maar een baas die van aanpakken weet en niet met zich laat sollen. Bij een oefening waarbij we elkaar redelijk kortbij moesten kruisen, komt de penningmeester bij mij en vraagt of ik schrik heb van die hond. Ik zeg lachend: "Ik niet, maar Frodo wel!". "Maar jij niet? Wil jij er dan tegenover staan voor die oefening? Niemand anders in de groep durft..." vond ik wel frappant want ik heb nog nooit het idee gehad dat die 2 een "gevaar" zouden zijn. Ik denk echt dat het puur door zijn uiterlijk komt want het is een imposante hond, ondanks dat hij kleiner is dan Frodo (even oud) zie je echt dat dat een werkhond is. Groot verschil met mijn goedaardige slungel met eeuwige tong uit de bek.
@Dr. Sheldon Cooper ben jij ondertussen al begonnen?