Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    184
IMG-20230506-125044.jpg


Als ik dat zo bekijk, lijken zijn pootjes mooi te passen bij Cursinu-maten, niet? Plz? Die worden 25kg! 🙈😁

Cursinu-chien.jpg
Ja, eigenlijk wel, die poten zeggen ook niet alles he. En hoe breder/potiger de woef, hoe meer knuffelbaar!
 
Onze amstaf van 8 is gisteren geopereerd aan zijn kruisband rechts achteraan.
Voorlopig is hij zelf heel rustig, wat de eerste genezing goed helpt. Daarna nog een lange weg van revalidatie volgens het opgesteld schema.
 
Onze amstaf van 8 is gisteren geopereerd aan zijn kruisband rechts achteraan.
Voorlopig is hij zelf heel rustig, wat de eerste genezing goed helpt. Daarna nog een lange weg van revalidatie volgens het opgesteld schema.
Sterkte! Hem rustig houden eens de pijn wat beter is zal een stevige opgave worden.
 
Sterkte! Hem rustig houden eens de pijn wat beter is zal een stevige opgave worden.
Hij is gelukkig vrij rustig van zichzelf. Enkel de mechelaar houden we nu gescheiden, die is meer speels.
Hoewel hij zich nu wel rustig gedraagt in zijn buurt. (De amstaff is ook de dominante van de 2.)

2 weken geleden hebben we ook bailey (staff 14j en 1 maand) moeten afgeven na uitgezaaide kanker.
Das die wat we hadden gaan halen dat gedropt was op 13j in het asiel. Weet niet meer of ik het hier toen gepost had.
We missen haar enorm maar we wisten dat het niet voor jaren ging zijn. Toch zijn er heel wat tranen gevloeid bij ons en de kinderen
Maar het is nu wel heeeel rustig in huis. We zijn dat niet meer gewoon.
 
Onze Nova drinkt sinds een week zeker het dubbele van haar normale porties, maandag een afspraak bij de dierenarts voor een controle onderzoek met urinestaal.
Kan vanalles zijn, maar wil het zeker weten.
Oke what a joke, wat blijkt.... in haar nieuwe drinkbak zat een minescule beschadiging, waardoor alles onderaan wegdruppelde...😅🤣🤣🤣🤣

Niks aan de hand dus met onze schat, wel een goei anekdote aan overgehouden 😆
 
Cursinu, nog nooit van gehoord.
Zal maar een 40 kilo gaan wegen.


:oi22: (EDIT: @Mulan 't is een grapje he, ik hoop van harte mee dat het een "normaal" formaat wordt)

Hier ook nog eens een foto, de kleinste is nu ongeveer 9 maanden bij ons en het gaat alleen maar beter en beter, dingen kapot doen als we weg zijn gebeurt al (bijna) niet meer, enkel het gedrag naar andere honden als hij aan de leiband is, is nogal aanvallend.

344308127_633491318626528_3851206601791428375_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oke what a joke, wat blijkt.... in haar nieuwe drinkbak zat een minescule beschadiging, waardoor alles onderaan wegdruppelde...😅🤣🤣🤣🤣

Niks aan de hand dus met onze schat, wel een goei anekdote aan overgehouden 😆
En wat zei de DA dat je moest doen, Hills brok ofzo?
 
En wat zei de DA dat je moest doen, Hills brok ofzo?
Zeker niet, urinestaal proberen afnemen voor onderzoek, rest zou daar onderzocht worden. Zoiets kan ernstige gevolgen hebben moest het effectief zo zijn dat uw hond ineens veel meer drinkt.
 
Ondertussen mijn afspraken voor deze week ook al geannuleerd, aan het twijfelen voor volgende week ook... 🙈

Binnenshuis is er enkel jankconcert als ik de dochter naar bed breng, de rest van de tijd is hij er meestal ok mee als ik even (gaan douchen, was wegleggen,...) uit het zicht ben.
Daarnet wat heen-en-weer geloop binnen en buiten terwijl hij me kon zien vanuit de bench (alle deuren open) en dat was non-stop janken.
Al een paar keer naar buiten gegaan om in de auto te zitten en meestal moet ik na 3-5 minuten terug naar binnen gaan omdat zielig gepiep en protest overgaat in angstig gejank. (Puppycam gekocht voor dit doel)

Hij is heel goed gewend aan zijn bench en kruipt er spontaan in als hij moe is. Los laten is geen optie, hij springt op meubels/tafel/stoelen en is tanden aan het wisselen dus bijt ook op alles.

Mocht er iemand nog tips hebben om hem sneller te laten wennen aan alleen zijn, ze zijn welgekomen. Al weet ik dat het zal neerkomen op geduld, geduld, geduld! 😬 Maar na 2 weken had ik op dat vlak toch gehoopt dat ik hem al eens een half uurtje alleen zou kunnen laten. 😣
 
Ondertussen mijn afspraken voor deze week ook al geannuleerd, aan het twijfelen voor volgende week ook... 🙈

Binnenshuis is er enkel jankconcert als ik de dochter naar bed breng, de rest van de tijd is hij er meestal ok mee als ik even (gaan douchen, was wegleggen,...) uit het zicht ben.
Daarnet wat heen-en-weer geloop binnen en buiten terwijl hij me kon zien vanuit de bench (alle deuren open) en dat was non-stop janken.
Al een paar keer naar buiten gegaan om in de auto te zitten en meestal moet ik na 3-5 minuten terug naar binnen gaan omdat zielig gepiep en protest overgaat in angstig gejank. (Puppycam gekocht voor dit doel)

Hij is heel goed gewend aan zijn bench en kruipt er spontaan in als hij moe is. Los laten is geen optie, hij springt op meubels/tafel/stoelen en is tanden aan het wisselen dus bijt ook op alles.

Mocht er iemand nog tips hebben om hem sneller te laten wennen aan alleen zijn, ze zijn welgekomen. Al weet ik dat het zal neerkomen op geduld, geduld, geduld! 😬 Maar na 2 weken had ik op dat vlak toch gehoopt dat ik hem al eens een half uurtje alleen zou kunnen laten. 😣
Geduld, geduld en nog eens geduld he...
Zo te lezen doe je alles al goed. Probeer van het vertrekken geen groot ritueel te maken zodat hij op voorhand angstig kan worden. Geef hem de eerste keren iets om te kauwen, zodat hij wat afgeleid is (je kan hem via de camera in het oog houden). Maak de ruimte waar je hem achterlaat niet te groot ( bench is perfect zolang je geen uren weg bent. Een deken over de bench voor wat meer rust wil ook wel eens helpen.
 
Geduld, geduld en nog eens geduld he...
Zo te lezen doe je alles al goed. Probeer van het vertrekken geen groot ritueel te maken zodat hij op voorhand angstig kan worden.
Ik zeg gewoon "tot straks", uit gewente van bij de Mechelaar. Jas en schoenen worden zowel in de keuken als in de gang aangedaan, staat los van vertrekken voor hem.
Geef hem de eerste keren iets om te kauwen, zodat hij wat afgeleid is (je kan hem via de camera in het oog houden).
Jup, werkt goed tot het op is. En de snodaard is een pak slimmer om snacks uit een kong of bal te krijgen dan de mechelaar ooit is geweest! 🤣 Als het op is, heeft hij het door en begint het concert... Heb al zitten denken aan zo een calciumbot, maar geen idee of dat gevaarlijk is of niet om alleen te geven?
Maak de ruimte waar je hem achterlaat niet te groot ( bench is perfect zolang je geen uren weg bent. Een deken over de bench voor wat meer rust wil ook wel eens helpen.
Bench is mechelaargrootte (had die kleiner gemaakt met een doos maar begon lastig te worden voor hem om volledig te draaien dus doos eruit sinds 2 dagen) en er liggen meerdere speeltjes in. Ik wil idd niet dat hij nauwelijks kan bougeren.

*Zucht* ook die klik zal hij wel eens maken, alleen is het geduld rapper op als je niet kan doorslapen. 😬
 
Uit zijn zicht wordt zijn "angstig gejank" uitstekend beloond: je bent er meteen als hij dat doet.

Lijkt me logisch dat hij dat blijft inzetten.
 
Uit zijn zicht wordt zijn "angstig gejank" uitstekend beloond: je bent er meteen als hij dat doet.

Lijkt me logisch dat hij dat blijft inzetten.
Ik kom natuurlijk enkel naar binnen als hij stil is... (Op de camera en niet wanneer hij stil valt omdat hij de voordeur hoort)
 
@Mulan zoals je zelf zegt he, geduld, je doet dat precies tot nu toe wel goed. Misschien eens wat vaker gewoon vertrekken en na 5 minuten terugkomen. Dus effectief deur dicht, auto starten, doen of je wegrijdt, ...? En dan van die 5 minuten er 10 maken, enzoverder?
 
Terug
Bovenaan