Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    184
@Mulan ik hoop dat je een deftige therapeut krijgt. Er zitten veel charlatans tussen die een cursus hebben gevolgd en denken dat ze Cesar Milan zijn... Persoonlijk zou ik nog niet panikeren en blijven verder doen zoals nu. Ik ben wel benieuwd wat de therapeut nog als extra tips kan geven.

Dat trekken is iets waar je aan moet blijven werken, experimenteer zeker ook met verschillende halsbandjes (dunner wilt al wel eens verschil geven). Zeker niet met een harnas, dat stimuleert het trekken alleen maar.
Ik heb nu wel een tuigje besteld om te zien wat dat geeft, want dankzij dit topic een goed tuigje gevonden voor de mechelaar dat duidelijk veel beter hielp dan de gentle leader. Dus het wordt gewoon zoeken. Heb het tuigje eens op z'n allerkleinste gezet en de leiband daaraan + aan de halsband voor de pup en dat remde hem toch wel af...

Goh, zowel deze dierenarts (ook ene met een heel goeie reputatie in de stad die op wandelafstand zit) als diegene waar de mechelaar naartoe gaat, raden hem spontaan aan, dus hij zal wel een goeie reputatie hebben zeker? 😉
 
Ik heb nu wel een tuigje besteld om te zien wat dat geeft, want dankzij dit topic een goed tuigje gevonden voor de mechelaar dat duidelijk veel beter hielp dan de gentle leader. Dus het wordt gewoon zoeken. Heb het tuigje eens op z'n allerkleinste gezet en de leiband daaraan + aan de halsband voor de pup en dat remde hem toch wel af...

Goh, zowel deze dierenarts (ook ene met een heel goeie reputatie in de stad die op wandelafstand zit) als diegene waar de mechelaar naartoe gaat, raden hem spontaan aan, dus hij zal wel een goeie reputatie hebben zeker? 😉
Met harnas bedoel ik zo'n JuliusK9 achtige dingen, dat tuigje is alvast een goed hulpmiddel voor als je zo'n beer onder controle wil houden.
Deel zeker je ervaring met de therapeut hier, ik ben wel eens benieuwd.
 
Deel zeker je ervaring met de therapeut hier, ik ben wel eens benieuwd.
Fuck man, dat was echt wel Cesar Milan- effect hier! 😱
Hij is van de oude stempel, "gezond boerenverstand" noemt hij het zelf: niet alleen belonen en positief bekrachtigen maar ook straffen. Absoluut geen lijfstraffen maar wel eens luid "hey!" brullen om hem te laten verschieten of een kort rukje aan de leiband.
Hij is hier anderhalf uur geweest en heeft de pup "leren" stil zijn in de bench door te reageren als die begint te piepen en blaffen, heeft hem geleerd op zijn matje te laten liggen en blijven liggen en op een bepaald moment stond er gewoon een bak met zijn eten op 1m van zijn neus en die bleef gewoon op dat matje... Terwijl de trainer en ik 2m verder dan die bak zaten.
Ik ben volledig overdonderd in elk geval, niet de pup maar het baasje heeft nog VEEL te leren! "Stop met aan alles een uitleg te geven, die hond verstaat geen Vlaams! Geen "flink zo, zo is stil, flinke stil!' maar gewoon "flink." en meer moet dat niet zijn."
Op dit moment ben ik gewoon met het eten bezig (vlees!) terwijl de pup gewoon zonder te protesteren in de bench blijft liggen.
Kan zijn dat ik hem nog wel een zal moeten inschakelen maar dan zal dat in de eerste plaats zijn om mij bij te spijkeren. 😁

Edit: bijna het belangrijkste vergeten: als de pup in huis rondloopt: altijd leiband aan (gewoon los achter hem aan slepend) zodat je altijd direct kan ingrijpen door je voet erop te zetten. "De komende anderhalve maand zal dit moeten, daarna zou normaal niet meer".
 
Laatst bewerkt:
De hoeveelheid teken dat we verwijderen tegenwoordig is echt ongezien.
Elke dag een volledige check van de 2 hondjes :)

De oudste hond reageert daar dan ook heel fel op en zit direct met een dikke bult op die plek.
 
Op de hondenschool zeggen wij ook altijd dat we de baasjes les geven en niet de honden. Goed dat je geholpen bent, ter plaatse uitleg krijgen is nog altijd beter dan de theorie op 't internet lezen he.

De hoeveelheid teken dat we verwijderen tegenwoordig is echt ongezien.
Elke dag een volledige check van de 2 hondjes :)

De oudste hond reageert daar dan ook heel fel op en zit direct met een dikke bult op die plek.
En tegenwoordig al vanaf februari met die milde winters...
 
Edit: bijna het belangrijkste vergeten: als de pup in huis rondloopt: altijd leiband aan (gewoon los achter hem aan slepend) zodat je altijd direct kan ingrijpen door je voet erop te zetten. "De komende anderhalve maand zal dit moeten, daarna zou normaal niet meer".

Misschien nog een aanvullende tip: je kan die leiband evt. vervangen door iets anders (zoals een halsterkoord). Zo vermijd je dat je pup de lijn overbijt (en als speelgoed beschouwt).

Goed dat je op tijd hulp zoekt in elk geval. Goeie gewoontes zijn veel makkelijker aan te leren, dan slechte af te leren :).
 
Hier ook weer wat voorgehad met de hondjes ,
Ze hebben dus een oude werkschoen gevonden en deze kapot gebeten (wat niet erg was ) maar ze hadden ook wat van die stof opgegeten blijkbaar …resultaat hondjes met verminderde eetlust en alles water er in ging kwam er terug uit langs de voorkant .
kotsende hondjes dus …dacht ja dat wordt naar de dokter gaan maar blijkbaar is alles langs de natuurlijke weg (vanvoor als vanachter ) uitgekomen en hebben ze hun eetlust terug .
Waren wel grote stukken katoen of wat ze gebruiken, in ieder geval was het iets van stof en geen plastiek . (wat ik toch kon zien in het braaksel en de stoelgang . ;) )
Dus nu alle speeltjes die een stoffen laag hebben en die ze los hebben gebeten weggepakt voor nu …zal ze wel terug geven als ze wat ouder zijn en ze minder overal op bijten , want het zijn ondanks hun grootte nog altijd puppy’s van bijna 9 maand .

Soit ze zijn nu terug in volle gezondheid en heb ze gisteren nog eens goed gewassen en vandaag hebben ze een groente soepje gekregen . Wel vers gemaakt van bouillon getrokken van soepvlees en verse voorgesneden groentjes en het vlees hebben ze ook gekregen als toetje . ;)

Hebben ze mij eens gezegd toen ik de Sint Bernard had dat je deze als hem puppy is in de eerste weken s’morgens een groente soepje moest geven om zo extra vItalianen binnen te krijgen en nu doe ik dat nog steeds . ;)
 
Onze amstaf van 8 is gisteren geopereerd aan zijn kruisband rechts achteraan.
Voorlopig is hij zelf heel rustig, wat de eerste genezing goed helpt. Daarna nog een lange weg van revalidatie volgens het opgesteld schema.
En hoe verloopt het herstel? Weet je welke techniek er gebruikt is?
Mijn hond is nu 2 weken geleden geopereerd aan z'n kruisband links dmv teugel
 
En hoe verloopt het herstel? Weet je welke techniek er gebruikt is?
Mijn hond is nu 2 weken geleden geopereerd aan z'n kruisband links dmv teugel
De naam van de techniek weet ik niet.
Het herstel verloopt tot nu toe goed. We zijn onlangs op controle geweest bij onze dierenarts.
Geen ontsteking en het verband is er zelf vanaf gekomen. De incisie is mooi toe. Hij stapt er redelijk goed op enkel zijn poot trilt nog soms maar dat zou geen kwaad kunnen.
Nog steeds benchrust wat vlot verloopt en vanaf deze week mag hij 3x 15min wandelen dagelijks.
 
Wobble wag giggle bal, absolute aanrader wat mij betreft. Ding is nog geen schram op na een dag intensief gebruik. Een zeldzaamheid hier. :love: .
 
Volgens mij begint er eentje in de puberteit te komen, moet plots VEEL langer snuffelen aan plekjes waar de grote altijd interesse in heeft. 😁
Vandaag voor het eerst in 2 weken de mechelaar terug gezien en het is onwerkelijk hoe snel je "vergeet" wat normaal was als je nu iets anders gewend bent. Die leek kolossaal nu! (Zal ik 'm zelf posten in het uit-de-context topic?)
Hij had nu wel ietsje minder stress toen de pup dicht bij hem kwam... Vorderingen!

Ondertussen is de pup al meermaals langer dan 2u alleen thuis geweest zonder problemen, 1x zelfs al 3uur. Gisterennacht maar 1x moeten opstaan om hem in de tuin te laten, vannacht mogen doorslapen tot 5u zonder onderbreking! 🥳
 
Volgens mij begint er eentje in de puberteit te komen, moet plots VEEL langer snuffelen aan plekjes waar de grote altijd interesse in heeft. 😁
Vandaag voor het eerst in 2 weken de mechelaar terug gezien en het is onwerkelijk hoe snel je "vergeet" wat normaal was als je nu iets anders gewend bent. Die leek kolossaal nu! (Zal ik 'm zelf posten in het uit-de-context topic?)
Hij had nu wel ietsje minder stress toen de pup dicht bij hem kwam... Vorderingen!

Ondertussen is de pup al meermaals langer dan 2u alleen thuis geweest zonder problemen, 1x zelfs al 3uur. Gisterennacht maar 1x moeten opstaan om hem in de tuin te laten, vannacht mogen doorslapen tot 5u zonder onderbreking! 🥳


Deze sinds gisteren binnen en meneer is nu al een half uur bezig zijn ontbijt te scoren. 💪🏻
Heb er wel het touw uit gehaald anders was er geen beginnen aan.
Ideaal voor honden met veel energie! (@Dr. Sheldon Cooper 😁)
Zo'n zaken werken inderdaad wel goed.
Hier krijgen ze alledrie hun brokken gewoon in hun bakjes 's morgens en 's avonds, maar wij strooien tussendoor onze tuin af en toe eens vol met brokken, dan beginnen die alledrie te snuffelen en zijn die achteraf stikkapot.
 
Zo'n zaken werken inderdaad wel goed.
Hier krijgen ze alledrie hun brokken gewoon in hun bakjes 's morgens en 's avonds, maar wij strooien tussendoor onze tuin af en toe eens vol met brokken, dan beginnen die alledrie te snuffelen en zijn die achteraf stikkapot.
Het probleem is dat hij 's morgens om 5u de dag laat beginnen in volle ADHDmodus. Zelfs ik vind het daar te vroeg voor! 🙈
De tip gekregen hem te laten werken voor zijn ontbijt dus eerst kreeg hij de helft in een ander systeem (soort draaischijf met gaatjes) en de andere helft in het gras maar dan nog moest er daarna efkes afgereageerd worden...
Hopelijk put dit hem wel wat meer uit. 😁
 
Het probleem is dat hij 's morgens om 5u de dag laat beginnen in volle ADHDmodus. Zelfs ik vind het daar te vroeg voor! 🙈
De tip gekregen hem te laten werken voor zijn ontbijt dus eerst kreeg hij de helft in een ander systeem (soort draaischijf met gaatjes) en de andere helft in het gras maar dan nog moest er daarna efkes afgereageerd worden...
Hopelijk put dit hem wel wat meer uit. 😁
Onze jongste heeft zo'n oranje met blauwe bal (ben de naam kwijt) en daar kan die echt zijn frustratie op kwijt. Die ligt daar soms een uur op te kauwen.
 
Onze jongste heeft zo'n oranje met blauwe bal (ben de naam kwijt) en daar kan die echt zijn frustratie op kwijt. Die ligt daar soms een uur op te kauwen.
Ik heb hier 3 verschillende chuckit's, 5 minuten is genoeg voor meneer... Mijn tuinschoenen however... MAGISCH! 🙄
 
Ik zou ook supergraag zo'n systeem hebben voor mijn honden maar de oudste zou dan niet meer of weinig eten en de kleinste zou twee porties binnen hebben 😅 Ze zijn over het algemeen en overdag wel superrustig en kauwen nooit aan dingen die niet mogen dus ik denk niet dat het nodig is, maar het lijkt mij voor hen ook gewoon leuker. Misschien zou ik het eens voor de kleine alleen moeten proberen en zien of het zo lukt...
 
Ik zou ook supergraag zo'n systeem hebben voor mijn honden maar de oudste zou dan niet meer of weinig eten en de kleinste zou twee porties binnen hebben 😅 Ze zijn over het algemeen en overdag wel superrustig en kauwen nooit aan dingen die niet mogen dus ik denk niet dat het nodig is, maar het lijkt mij voor hen ook gewoon leuker. Misschien zou ik het eens voor de kleine alleen moeten proberen en zien of het zo lukt...
Bij mij was het wel bewust om hem langer bezig te laten houden én een volwaardige voeding in kwijt te kunnen.

Deze gebruik ik ook bij de 2 honden, is makkelijker maar er kunnen net geen 100gram korrels in, daarom het systeem met de fles gekocht. Maar als het te doen is om wat meer bezigheid te hebben, is dit beter èn goedkoper. 😁
 
Terug
Bovenaan