Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    185
Bij de mijne heb ik de eerste 14 dagen constant mijn wekker gezet om de paar uur om hem mee naar buiten te nemen en nadien was die eigenlijk proper. Op heel uitzonderlijke ongelukjes na.

Wel gemakkelijker tijdens lockdown als je niet moet werken en nergens naartoe moet :unsure:
 
Bij de mijne heb ik de eerste 14 dagen constant mijn wekker gezet om de paar uur om hem mee naar buiten te nemen en nadien was die eigenlijk proper. Op heel uitzonderlijke ongelukjes na.

Wel gemakkelijker tijdens lockdown als je niet moet werken en nergens naartoe moet :unsure:
Mijn agenda is volledig vrij gemaakt want ik kan nog niet eens naar het toilet zonder een piepconcert. 😉 Maar op 6u30 slaap 5x opstaan wil zeggen dat hij het niet redt met "om de paar uur naar buiten nemen". 😉
 
Mijn agenda is volledig vrij gemaakt want ik kan nog niet eens naar het toilet zonder een piepconcert. 😉 Maar op 6u30 slaap 5x opstaan wil zeggen dat hij het niet redt met "om de paar uur naar buiten nemen". 😉
Denk dat ik de eerste dagen echt om het uur die hond pakte en mee naar buiten ging en dan zo opgebouwd heb :D
Maar het feit dat hij aangeeft dat hij moet plassen is al positief, dan zal het wel vlot gaan
 
Hij maakt wel duidelijk evolutie, daar trek ik me aan op! 🙈
IMG-20230505-114917.jpg
Gaat toch ne stevige knaap worden denk ik wat een poten :D .
 
Gaat toch ne stevige knaap worden denk ik wat een poten :D .
Ik heb efkes opgezocht wat hij hoort te wegen als hij de curve van een Duitse herder volgt en dat zou+- 13kg moeten zijn. Hij weegt er nu 11 (staat wel te mager) dus ik blijf hopen op eentje van 30kg! 🙏 😁

Ik had gehoopt zondag al te kunnen starten met de hondenschool: blijkbaar moet je eerst een infosessie volgen voor je mag starten, eerste is over 2 weken pas. Vind ik wel zonde dat ik nu 2 weken "verlies" hierdoor. Nuja, ik weet dat het een goeie school is... Maar mss toch eens dichterbij kijken ook of ik vroeger kan starten.
 
Nog eens een update van onze 2 sloebers.

IMG_20230412_212650.jpg


Onze Morris, de heel angstige hond, sinds 1 april omgedoopt tot "enkelbreker".
Weegt nu op z'n 10 maand rond de 30kg, 1,55m schofthoogte. Benieuwd waar die gaat eindigen.

Sinds m'n vrouw haar ongelukje is hij plots enorm gekeerd.
Ineens vertrouwt hij mij en mag ik er alles mee doen. Hij gromt/blaft totaal niet meer naar mij, enkel uit enthousiasme als hij blij is als ik thuiskom. Hij komt mij zelfs porren als hij buiten wil of als het etenstijd is.
Naar onze buren is hij ook veranderd. Tot een maand geleden durfde hij niet tot in de tuin gaan als een van de buren in zijn/haar tuin liep.
Dan deed hij zijn behoefte in de hangar.
Maar sinds kort blaft hij er eens even naar (terwijl hij kwispelt), en dan doet hij zijn behoefte en begint te spelen met onze Lou.

In de loop van de komende week ga ik proberen om er eens een (korte) wandeling mee te doen en zien hoe hij dat doet. Want een wandeling resulteerde in een volledig verstijfde hond die uit pure angst begon te kakken en overgeven tegelijk.


IMG_20230323_174350_541.jpg


Onze Lou daarentegen doet niets liever dan wandelen. Een echte lieve zachte loebas.
Een heel aanhankelijke hond, en superzachtaardig. Als ik thuis ben wijkt die geen meter van mijn zijde. Nadeel hieraan is wel dat als ik wil "bonden" met onze Morris, dat hij zich er letterlijk komt tussen wringen. :ROFLMAO: Gelukkig heb ik 2 handen en veel liefde te geven dus aai ik ze dan beiden tegelijk.
Ook is hij enorm territoriaal. Als er in onze garage/hangar iets op een andere plaats staat moet en zal hij erop "strippen". Na een fietstochtje de fiets ergens anders zetten, gegarandeerd kletsnat. Dus daar gaan we nog iets op moeten vinden om hem dat af te leren.

Compress_20230507_061954_4577.jpg


IMG_20230414_193858.jpg
 
Laatst bewerkt:
Brrr, dat vind ik persoonlijk een veel te kleine age gap. Ik zou zelf wachten tot de eerste hond 2/3 jaar is, maar dat hangt natuurlijk wat af van het karakter.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugde uiteraard :).
 
Misschien dat iemand hier wat raad heeft.
Thuis heb ik enkel mijn Husky maar mijn vriend heeft een Britse Korthaar en het plan zou zijn als we gaan samen wonen, dat dat beestje mee komt.
Die kat is nog nooit buiten geweest dus die heeft ook nog nooit iets of iemand anders gezien dan mijn vriend en eens een vogel voor het raam.
Mijn hond gaat al sinds dag 1 dagelijks bij mijn ouders die een heleboel katten hebben en die ambeteert hij wat of speelt hij mee, maar hij doet die geen pijn ofzo. Andere honden is hij meestal ook heel speels mee (op enkele uitzonderingen na, God knows why) en naar mensen zou hij ook niet bijten.

Nu, als die een onbekende kat ziet in de tuin bij ons, heb ik wel het gevoel dat hij die zou verscheuren moest hij er aan kunnen... Zo heeft hij al twee egels, een volledig kippenkot en een haas dood gebeten. Iemand tips hoe ik dit geleidelijk zou kunnen doen? We hadden gedacht om hem aan de geur van de kat gewoon te maken door een dekentje van de kat bij de hond te leggen en vice versa.

Dat beest in zijn kooi de schrik van zijn leven laten beleven door dat bij de hond te zetten wil ik niet doen.
 
Brrr, dat vind ik persoonlijk een veel te kleine age gap. Ik zou zelf wachten tot de eerste hond 2/3 jaar is, maar dat hangt natuurlijk wat af van het karakter.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugde uiteraard :).

Onze Nora is zeer onderdanig naar andere honden toe en speelt ook graag. Bij quasi elke hond dat we tegenkomen zal ze zich spontaan op haar rug leggen. 😅

De focker zei dat Op 1-jarige leeftijd zij normaal goed zou kunnen wennen aan een pup, maar zelf inderdaad kunnen variëren op basis van gedrag, ras, noem maar op. Hopelijk worden ze goede vriendjes :)
 
Tussen die van mij zit 1,5jaar. Liever dat dan een onstuimige pup bij een senior zetten imho. De oudste moet wel volwassen genoeg zijn want twee pubers stoken elkaar op 😅
 
Liever dat dan een onstuimige pup bij een senior zetten imho.
Dat was dit weekend het geval en het gevolg was dat de ouwe knar 95% van de tijd boven op de trap lag zodat hij met rust gelaten zou worden. Hij heeft mss 10 minuten bij mij gezeten toen de pup in de bench zat en that's it. Ben regelmatig eens gaan aaien maar dat beest heeft daar echt 0.0 plezier aan gehad. In de tuin ging het goed, wandelingetje lukte ook maar binnenshuis hier en daar een grom als hij te dicht kwam en wegwezen! Hij durfde zelfs niet eten omdat de pup alles kwam afpakken ( en at natuurlijk niet toen de pup in de bench afgesloten zijn eten kreeg. 🙈).

De pup maakt vorderingen, ondertussen minder dan de helft van de plasjes in huis, ik word nog steeds 5x wakker gemaakt 's nachts om hem buiten te laten maar deze keer red hij het wel tot buiten! 🥳 Overdag vergeet hij het precies rapper, zelfs als hij net uit de tuin komt kan hij ergens een plas deponeren... 🙈
Sinds vandaag ook evolutie wat betreft alleen zijn, ik hoop me morgen te kunnen douchen zonder concert èn zonder 4potig gezelschap!
Ik ben er wel van overtuigd dat dit mijn eerste en laatste pup zal zijn, het is enorm vermoeiend naar zowel slaap toe als momenteel alles plannen en annuleren om het alleen zijn op te kunnen bouwen. Ik hoop vanavond eens boodschappen te kunnen doen met hem in de auto maar dan weet ik dat ik zijn laatste maaltijd, "kakmomentje in de tuin", wandelingetje, plasje in de tuin,... Perfect moet timen om hem doodop in de auto achter te kunnen laten.
 
Dat eerste jaar kan soms intens zijn he. Dat vergeet je wel snel hoor, dus zeg nooit nooit.
Overdag is er heel veel afleiding natuurlijk waardoor gedachten als 'ik loet plassen' snel vergeten zijn in dat puppybreintje.
 
Ik zou dan weer sneller een puppy nemen wanneer (hopelijk duurt dat nog jaren) er een nieuwe komt.

Was toch moeilijker dan verwacht sommige dingen afleren bij onze laatste omdat die de eerste tien maanden nauwelijks opvoeding gehad had (in het asiel deden ze hun best hoor daar niet van)
 
Alléé hondjes zijn terug van de dierenarts .
Dokter vroeg wel om aanwezig te blijven tot de beestjes in slaap waren gevallen wat ik eerlijk gezegd ook al van plan was . ;)
Ze zijn tussen 11.00 en 12.00 geopereerd geweest en om 1415 mocht ik ze terug ophalen en waren ze al goed wakker .
Tja ze zijn blijkbaar nog wel een beetje onder de indruk en zijn wat van slag .
Ze hebben nu al wat gegeten maar laten ook wat staan ook al heb ik minder gegeven dan normaal .
Toby zit hier aan mijne voet en als ik zijn eten niet bij mij zet wilt hem totaal niet gaan eten en weigerd zelfs zijn snoepjes ook volgt hij mij overal naartoe ….Gerome doet het iets beter maar laat ook nog eten staan …
Tja heb ze nu een pijnstiller gegeven en kijken wat de nacht brengt en hopelijk brengt morgen beterschap .
Wandelen zal er vandaag niet inzitten denk ik .

Ze worden 10 mei 8 maanden en wegen nu ongeveer 25 kilo het stuk . ;)
 
Hier 2 van 10 jaar en de jongste is ongeveer 2 jaar. In het begin heeft dat soms gekletterd, omdat de jongste dacht de baas te kunnen spelen. Ondertussen kunnen ze elkaar alledrie niet meer missen.

@Mulan Onze oudste weegt 30kg, maar die zijn poten waren als pup toch niet zo dik/groot ze. Het kan he, maar ik schat toch eerder richting 35/40.
 
@Mulan Onze oudste weegt 30kg, maar die zijn poten waren als pup toch niet zo dik/groot ze. Het kan he, maar ik schat toch eerder richting 35/40.
Ik heb de gewichtscurve van de Duitse herder eens opgezocht en hij zit daar royaal onder. Weegt nu 11.5kg met 3.5 maand en een Duitse zou op 3 maand 13kg wegen. Ik leef in hoop! 😇
 
Ik heb de gewichtscurve van de Duitse herder eens opgezocht en hij zit daar royaal onder. Weegt nu 11.5kg met 3.5 maand en een Duitse zou op 3 maand 13kg wegen. Ik leef in hoop! 😇
Ik hoop met je mee.


Maar jij weet ook van bij kinderen, dat die curves maar indicaties zijn.


Sorry.
 
Terug
Bovenaan