Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    186
Wat bedoel je trouwens met buiten geweest? Is dat dan in de tuin of een echte wandeling?
Heel terechte opmerking! Een hond die buiten gewandeld heeft (liefst niet altijd hetzelfde blokje om) is ook mentaal veel meer verzadigd.

De mijne zal bvb enkel in uiterste nood iets "in den hof" doen. Voor hem behoort dat te veel tot "ons nest" om dat te bevuilen. Die zal dus echt vanalles ophouden tot de wandeling buiten.

Als hij alleen zijn niet gewend is maar niet gestresseerd is, zou ik kleren van jullie leggen op de plaatsen waar hij eerder plaste. Gewoon de vuile was uit de wasmand plukken en op de grond zwieren dus. De onze had daar echt wel iets aan als comfort/troost.
 
Bijleren zit er toch ook niet altijd in ze.

Gisteren voor de vijfde keer schat ik aan ne pad gelekt (of gebeten), dat is dan tien minuten schuim op den bek en het is over maar je zou toch denken dat ze doorkrijgen van ne pad, afblijven, niet dus... .

Nu bon we hebben er gehad die tot op hoge leeftijd ook achter bijen aanzaten en als die dan is staken dan was t fkes heel stil maar nen dag later van t zelfde terug.
 
Bijleren zit er toch ook niet altijd in ze.

Gisteren voor de vijfde keer schat ik aan ne pad gelekt (of gebeten), dat is dan tien minuten schuim op den bek en het is over maar je zou toch denken dat ze doorkrijgen van ne pad, afblijven, niet dus... .

Nu bon we hebben er gehad die tot op hoge leeftijd ook achter bijen aanzaten en als die dan is staken dan was t fkes heel stil maar nen dag later van t zelfde terug.
Honden zijn van nature slecht in veralgemenen. Hun instinct is niet om na 1 keer te denken dat een pad slecht is, terwijl dat voor mensen de logica zelve is.

Vandaar dat geduld en consistentie ook zo belangrijk zijn bij training.
 
Nooit gedacht dat ik dat ging doen, maar ik heb gisteren een jasje besteld voor 1 van mijn honden (de nieuwste aanwinst). Die zijn vacht is veel dunner dan van die andere 2 en hij heeft dus echt gewoon koud als we naar buiten gaan.

@coldplayke jullie zullen voor jullie windhond er ook wel eentje hebben? Moest hetgeen wat ik nu besteld hebben niet goed zijn, waar halen jullie die?
 
Vrijdagavond (nacht) ons nieuw familielid gaan ophalen, Vliegtuig geland om 22.25u, maar door de slechte bagage afhandeling kwamen ze pas rond 00.20u buiten met de hondjes.

Het is een ongelooflijk schatje en op 2 momentjes na klikt het ook goed met de andere 2, de grootste en kleinste hebben zelfs al samen aan het spelen geweest en vannacht hebben ze voor het eerst met 3 beneden geslapen (net zoals bij onze tweede heb ik 2 nachtjes mee op de zetel geslapen).

Het enige wat hij momenteel nog af en toe doet is binnen (tegen bloempotten vooral) wel eens markeren, maar dat krijgen we wel afgeleerd.
Het markeren lijkt gedaan, het occasionele kakske in huis gebeurt nog wel. Voor de rest superlief beestje, n'n echte knuffelaar.

De dynamiek op een wandeling is wel enorm anders maar dat had ik wel verwacht. Als je de kleinste alleen aan de leiband meepakt is die superlief en sociaal, op een losloopbos (met z'n 3) ook alles in orde en op wandelingen die ze niet "elke dag" doen (met 3) ook alles OK maar hier rond de blok met z'n 3 tegelijk is lichtjes stresserend, want dan vallen de 2 reutjes uit naar andere honden.
Nooit gedacht dat ik dat ging doen, maar ik heb gisteren een jasje besteld voor 1 van mijn honden (de nieuwste aanwinst). Die zijn vacht is veel dunner dan van die andere 2 en hij heeft dus echt gewoon koud als we naar buiten gaan.

@coldplayke jullie zullen voor jullie windhond er ook wel eentje hebben? Moest hetgeen wat ik nu besteld hebben niet goed zijn, waar halen jullie die?
@coldplayke :unsure:, of iemand anders ervaring met zo'n jas voor honden?
 
Ik heb een aantal jassen voor mijn honden, maar die dienen vooral om de spieren warm te houden tijdens wedstrijden in de winter. Wat voor mij belangrijk is om een exemplaar te hebben dat je goed kan afstellen op de maat van de hond. Die van Ruffwear zijn heel goed maar wel wat duurder...
Degene die je online besteld mag je vaak niet passen en terugsturen dus misschien best een winkel in de buurt zoeken.
 
Het markeren lijkt gedaan, het occasionele kakske in huis gebeurt nog wel. Voor de rest superlief beestje, n'n echte knuffelaar.

De dynamiek op een wandeling is wel enorm anders maar dat had ik wel verwacht. Als je de kleinste alleen aan de leiband meepakt is die superlief en sociaal, op een losloopbos (met z'n 3) ook alles in orde en op wandelingen die ze niet "elke dag" doen (met 3) ook alles OK maar hier rond de blok met z'n 3 tegelijk is lichtjes stresserend, want dan vallen de 2 reutjes uit naar andere honden.

@coldplayke :unsure:, of iemand anders ervaring met zo'n jas voor honden?
Sorry, eerdere post niet gezien!

Super tevreden van de jasjes van Coll Your Dog. Wachttijden zijn soms iets langer (wordt op maat met de hand gemaakt door 1 persoon), maar alle winst gaat naar de hulporganisatie.

Wij hebben 2 soft shell jasjes (geel en rood) en 1 warme fleece (zwart).

Op de foto had ik de jas slecht toegedaan, dus daarom lijkt het wat een dwangbuis, maar hij draagt het graag in de regen/als het koud is, en is makkelijk aan en uit te doen.

We moesten enkele maten opnemen en dan stof + kleur doorgeven.

markup_1000000124 (1).png


 
Yes yes.. Hoogstwaarschijnlijk ga ik hier ook (terug) kunnen meeposten.

Vandaag een hondje "gereserveerd" van een dog rescue. Een reutje van 4 maand oud.

Morgen nog een virtuele tour van ons huis en tuin (filmpje maken en doorsturen) en als dat in orde is mogen we hem adopteren.

Sinds we dat verteld hebben aan onze kinderen dat we mss een hondje gingen adopteren zijn ze al super enthousiast. Al 7000 namen gepasseerd voor dat beestje.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1666375129185.jpg
    FB_IMG_1666375129185.jpg
    60,8 KB · Weergaven: 5
  • FB_IMG_1666375134633.jpg
    FB_IMG_1666375134633.jpg
    85 KB · Weergaven: 5
Yes yes.. Hoogstwaarschijnlijk ga ik hier ook (terug) kunnen meeposten.

Vandaag een hondje "gereserveerd" van een dog rescue. Een reutje van 4 maand oud.

Morgen nog een virtuele tour van ons huis en tuin (filmpje maken en doorsturen) en als dat in orde is mogen we hem adopteren.

Sinds we dat verteld hebben aan onze kinderen dat we mss een hondje gingen adopteren zijn ze al super enthousiast. Al 7000 namen gepasseerd voor dat beestje.
Spannend! En wat zijn de grootste kanshebbers qua naam? (please geen doggie mcdogface)
 
Spannend! En wat zijn de grootste kanshebbers qua naam? (please geen doggie mcdogface)
Deze middag (een kwartier na het doorsturen van ons filmpje) werden we gebeld en we zijn goedgekeurd :biglaugh:

Het is een Canis Vulgaris (kruising).

Qua namen ligt nog alles open.

Ik wil graag een naam van een Whisky of biermerk, maar dat zal wat overtuiging vereisen.. En het moet uitspreekbaar zijn ook, bvb Laphroaig is al wa moeilijk, Duvel is te voor de hand liggend,..
We zijn allemaal ook wat rock/Metal minded, dus een naam die verwijst naar een legende in het genre zou ook wel leuk zijn.
Ons kat (zwarte kater) heet Grimm, dus iets dat daarbij past is ook een optie.


Qua namen liggen deze momenteel op tafel:
- Cameron (huidige naam)
- Camaro
- Fenrir
- Loki
- Ozzy (alhoewel m'n schoonbroer zijn hond Izzy heet, da ligt mss wat te dicht bij elkaar)
- Lemmy

Suggesties zijn altijd welkom 😅
 
Het is absoluut mijn glimlach van de dag, maar mensen die niets snappen van honden met een handleiding zullen de euforie niet snappen. 😁

We zijn met 2 eigenaars van een asociale mechelaar die rond hetzelfde uur ongeveer dezelfde toer doen 's morgens. Het overlappende deel van de wandeling heeft 3 blinde hoeken dus hebben onze honden al 2x echt neus aan neus gestaan, met een heftige confrontatie. Gelukkig hebben we allebei dezelfde methodiek: zo snel mogelijk wegwezen. Met hond. 😁

Daarnet was ik net aan blinde hoek 1 toen ik een stem hoorde, ik piep achter de hoek en zie dat ze achter ons aan komen. Er was nog 40m tussen ons in, dus het kon nog veilig verlopen. We hebben echt een mooie dynamiek gehad met wachten aan de blinde hoeken zodat de ander veilig kon doorstappen en onze honden hebben het niet eens gemerkt. Echt mijn glimlach van de dag als er met enkel oogcontact zo mooi samengewerkt kan worden onder baasjes. 🥰
 
Vraagje aan de mensen met senioren:
Ik heb er gisteren niet aan gedacht om het te vragen aan de DA en vind het ook wat stom hem hiervoor te storen...

Gisteren zijn we naar de dierenarts gegaan en heb gevraagd om hem nog eens te wegen: hij is op anderhalf jaar van 41kg naar 44kg gegaan oftewel bijna 10% verdikt. 🙈
Zijn eetgewoonten zijn niet veranderd (eten wordt afgemeten) maar zijn beweging is wat minder omdat hij sneller moe wordt het laatste jaar.
Ik schrok er enorm van, maar de dierenarts heeft hem nog eens goed bekeken, gezegd dat hij van hem niet moet afvallen maar er natuurlijk niets meer extra bij moet komen.

Zijn er onder jullie die speciale seniorenvoeding geven en wat is de meerwaarde? Of toch beter terug al zijn eten afwegen en gewoon 10% minder geven?
 
Wij zijn met onze overgeschakeld op hondenvoeding voor oudere honden. Toen omdat die beter waren voor nieren en blaas, en toevoegingen voor de gewrichten. Hij was wel een uitzondering, want hij at gewoon veel meer van tafel dan van z'n brokjes, wat we ook gaven :D Maar dat is de theorie.

Als de dierenarts zegt dat hij niet hoeft af te vallen, hoeft hij niet af te vallen, zou ik denken. Net als bij mensen veranderen hondenlichamen met de leeftijd, en iets verdikken bij ouder worden is niet abnormaal. Je gaat nog blij zijn dat hij goed eet en iets dikker is wanneer er een kwaaltje aankomt of zo, denk ik.
 
Je gaat nog blij zijn dat hij goed eet en iets dikker is wanneer er een kwaaltje aankomt of zo, denk ik.
Tenzij die niet meer zelfstandig recht kan komen omwille van gewrichtspijn, als ik dan 44kg mee op z'n poten moet trekken zal ik zwaar vloeken. 😝

Ik ben het wel met je eens dat hij niet moet afvallen als de dierenarts dat ook niet vindt.
Maar met de hoeveelheid eten én bewegen, komt hij momenteel dus bij. Als ik hem stabiel wil krijgen, moet hij ofwel meer bewegen, ofwel minder eten.
 
Vraagje aan de mensen met senioren:
Ik heb er gisteren niet aan gedacht om het te vragen aan de DA en vind het ook wat stom hem hiervoor te storen...

Gisteren zijn we naar de dierenarts gegaan en heb gevraagd om hem nog eens te wegen: hij is op anderhalf jaar van 41kg naar 44kg gegaan oftewel bijna 10% verdikt. 🙈
Zijn eetgewoonten zijn niet veranderd (eten wordt afgemeten) maar zijn beweging is wat minder omdat hij sneller moe wordt het laatste jaar.
Ik schrok er enorm van, maar de dierenarts heeft hem nog eens goed bekeken, gezegd dat hij van hem niet moet afvallen maar er natuurlijk niets meer extra bij moet komen.

Zijn er onder jullie die speciale seniorenvoeding geven en wat is de meerwaarde? Of toch beter terug al zijn eten afwegen en gewoon 10% minder geven?
Je moet niet minder geven wel minder calorierijk, wat meer vezels zijn ook goed (minder snel constipatie) maar eiwitten blijven belangrijk.
Ik doe dit zelf met mijn barf menu's als het nodig is door wat minder vet te voeren en wat extra konijnen of andere dieren vezels

Qua brok zeker eens naar Acana senior kijken is één van de betere.
 
Je moet niet minder geven wel minder calorierijk, wat meer vezels zijn ook goed (minder snel constipatie) maar eiwitten blijven belangrijk.
Ik doe dit zelf met mijn barf menu's als het nodig is door wat minder vet te voeren en wat extra konijnen of andere dieren vezels

Qua brok zeker eens naar Acana senior kijken is één van de betere.
Hij krijgt nu Markus Mühle wat een goeie prijs-kwaliteitsbrok is.
Voor senioren brokken zou ik daar ik bij willen blijven en dan kom ik bij deze uit:
#zooplus https://zooplus.page.link/M4NyeUSfgTwxUyJB8
 
Terug
Bovenaan