Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Opzich niks mis mee, als je kan miss 1 x per week een dagje kvv voeren of wat spiervlees extra, oa Halal slager (meestal skal vlees) hebben vaak wel wat lam/kip of rund snijlingen liggen voor een leuke prijs.
 
Dat is net mijn probleem met die puppypads. Je hond leert daar niet mee buiten te plassen maar op dat matje. Die dingen zijn goef om dat ze accidentjes verhelpen maar je leert er niets mee aan.

Van wat ik lees over zijn voorgeschiedenis is het een kwestie van veeeeel geduld en tijd om hem het gewenste gedrag aan te leren. Een pup leert nu eenmaal veel sneller dan een oudere hond.

Wat bedoel je trouwens met buiten geweest? Is dat dan in de tuin of een echte wandeling?
Hij is nu nog 2x even alleen geweest en telkens op zijn puppy pamper geplast, allè ook wat er langs of erover, maar de intentie is er wel absoluut.

Meestal gaat hij gewoon in de tuin buiten, maar gaan ook regelmatig wandelen.

Hij leert wel snel bij, van zodra we seffes de tv uitzetten springt hij op en loopt naar de achterdeur.
Doet een plasje buiten en loopt binnen naar de trap of springt in de zetel om te wachten dat 1 van ons hem oppakt om naar boven te gaan.

Heel terechte opmerking! Een hond die buiten gewandeld heeft (liefst niet altijd hetzelfde blokje om) is ook mentaal veel meer verzadigd.

De mijne zal bvb enkel in uiterste nood iets "in den hof" doen. Voor hem behoort dat te veel tot "ons nest" om dat te bevuilen. Die zal dus echt vanalles ophouden tot de wandeling buiten.

Als hij alleen zijn niet gewend is maar niet gestresseerd is, zou ik kleren van jullie leggen op de plaatsen waar hij eerder plaste. Gewoon de vuile was uit de wasmand plukken en op de grond zwieren dus. De onze had daar echt wel iets aan als comfort/troost.
In de tuin grote behoefte doen is een paar dagen opeens een probleem geweest paar maand geleden.
Intussen doet hij dat ook weer gewoon flink.

Dat van die kleren ga ik wel nog eens proberen! Ik had in het asiel ook 2 oude tshirten moeten daarlaten voor we hem mee naar huis brachten op hem op zijn gemak te stellen.

Als hij alleen is zie je dat hij wat speelt of slaapt (afhankelijk van het uur ook)
Voorlopig ook geen "foute" ongelukjes meer gehad.
 
Hebben jullie aanraders qua (web)winkels voor alle benodighdheden?

Ik denk aan bench, kussen, hek voor in auto, ...
We zijn net eens naar de Zoomart gereden om een idee te hebben van prijzen, maar ik ben er zeker van dat er goedkopere opties zijn..

Qua voeding wachten we nog wat af tot we hem hebben (19/11), wat de mensen van de rescue zeggen.


Naam staat ook 99% vast, het zal Cameron worden, zijn huidige naam. Iedereen hier is dat al gewend ondertussen, want als we erover spreken gebruiken we die naam.
 
Hebben jullie aanraders qua (web)winkels voor alle benodighdheden?

Ik denk aan bench, kussen, hek voor in auto, ...
We zijn net eens naar de Zoomart gereden om een idee te hebben van prijzen, maar ik ben er zeker van dat er goedkopere opties zijn..

Qua voeding wachten we nog wat af tot we hem hebben (19/11), wat de mensen van de rescue zeggen.


Naam staat ook 99% vast, het zal Cameron worden, zijn huidige naam. Iedereen hier is dat al gewend ondertussen, want als we erover spreken gebruiken we die naam.
Zooplus.nl én.de vergelijken loont. Qua bench heb ik die van Trixie daar besteld, ziet er na 5j nog steeds als nieuw uit.

Que kussen heb ik deze, al de rest sneuvelt door bijten en kapot krabben/scheuren. :unsure:
Karlie Kussen Dream Bordeaux L: 80 cm B: 60 cm H: 13 cm https://amzn.eu/d/iVkSCZ7
Verkopen ze ook bij Aveve oa. Duur maar de enige die dus wél zijn jaren mee blijft gaan hier.
 
Hebben jullie aanraders qua (web)winkels voor alle benodighdheden?

Ik denk aan bench, kussen, hek voor in auto, ...
We zijn net eens naar de Zoomart gereden om een idee te hebben van prijzen, maar ik ben er zeker van dat er goedkopere opties zijn..

Qua voeding wachten we nog wat af tot we hem hebben (19/11), wat de mensen van de rescue zeggen.


Naam staat ook 99% vast, het zal Cameron worden, zijn huidige naam. Iedereen hier is dat al gewend ondertussen, want als we erover spreken gebruiken we die naam.
Hier ook fan van zooplus.
Dierenverblijf.com is ook een goedkopere. Medpets.be ook, maar daar heb je iets minder kussens enzo.

Voor voeding kan je altijd eens kijken naar pawzdeli.be, die zit bij jou in Lokeren en levert aan huis. Topzaak met kwalitatieve voeding die je niet in elke dierenwinkel kak vinden.
 
Hond bijt trainer met 20 jaar ervaring dood

Dit is heel erg maar ik stel mij hier toch wel vragen bij.

Je weet dat die hond (zeer) aggressief is. Je hebt 20 jaar (!) ervaring met aggressieve honden.
En dan word je domweg doodgebeten? Ik bedoel, met zoveel ervaring moet je toch je voorzorgen nemen?

Had die trainer dan gewoon een sandalen, een korte broek en een T-shirt aan en verder niets? :support:
Was daar dan geen 2de persoon bij die het een beetje in het oog hield voor het geval er iets ernstig zou gebeuren?


---

Ik heb het even opgezocht. Deze man stierf al in december vorig jaar (door die aanval). Maar er is weinig info bekend wat er exact gebeurd is.
 
Laatst bewerkt:
Qua voeding is dit voor ons een openbaring geweest: https://brok.shop/

Hebben zowel voor pups, volwassen als senior honden een oplossing.

Onze hond had regelmatig last van buikloop. Heb een periode wekelijks bij de dierenarts gezeten, hij was intussen flink afgevallen. Had dan hills ID gekregen. Was iets beter maar nog niet top.
Het hondenpension waar onze Emille gaat maakt deze voeding zelf. Toen we hem van de zomer wegbrachten vroegen ze zelf of ze mochten proberen en zouden overschakelen op onze ID hills moest het niet aanslaan. Zijn stoelgang verbeterde onmiddellijk. Hij is al maanden goed. Hij is er ook verzot op. Hij wordt zot als hij het woord ‘korreltjes’ hoort.

Ze maken van het restafval gezonde snacks (vb met het vel van de vis, gedroogde kippenpoten etc).
 
Mmm das duurder dan Farmina en dan spreek je toch over de nr 1 wat momenteel op de markt is qua samenstelling, nu als je er tevreden over zijt maar ik vind het toch veel geld kijkend naar de inhoud, wel beter dan premium merken als rc, hills pro plan enz...
 
Gisteren boerewegel in motregen gedaan met de woef. Aangelijnd zoals altijd. Komen we aan het eind van de boerewegel, zie ik een man met 2 honden van rechts komen. De mijne moet zitten en wachten zodat hij de zijne kan terugroepen en aanlijnen. Bleek die zelfs geen leibanden mee te hebben! 😡😡😡
En ook niet het verstand om direct om te draaien en terug te keren... 🙈
De agressiefste van de 2 besloot toch om op 4m te blijven staan grommen, de jongste (puberpup?) Besloot dat de mijne vast een leuke speelmakker was, gelukkig liet de mijne zich wel besnuffelen. Ik heb direct laten weten dat ik niet verder kon lopen aan die andere eigenaar want dat ik hem dan niet meer zou kunnen houden. Wanneer hij doorliep en zijn honden volgden, verontschuldigde hij zich wel (apprecieer ik wel) maar heb ik wel geantwoord dat ik die 42kg niet tegen kan houden mocht die wél beslissen aan te vallen... Toen de agressieve passeerde wou de mijne wel uithalen maar kon gelukkig met het tuig zijn voorpoten van de grond tillen toen. Hopelijk heeft het hem voldoende angst aangejaagd om voortaan toch wel de leibanden mee te nemen...
En nadien de mijne flink beloond omdat hij zo flink was geweest. 😇
 
Gisteren boerewegel in motregen gedaan met de woef. Aangelijnd zoals altijd. Komen we aan het eind van de boerewegel, zie ik een man met 2 honden van rechts komen. De mijne moet zitten en wachten zodat hij de zijne kan terugroepen en aanlijnen. Bleek die zelfs geen leibanden mee te hebben! 😡😡😡
En ook niet het verstand om direct om te draaien en terug te keren... 🙈
De agressiefste van de 2 besloot toch om op 4m te blijven staan grommen, de jongste (puberpup?) Besloot dat de mijne vast een leuke speelmakker was, gelukkig liet de mijne zich wel besnuffelen. Ik heb direct laten weten dat ik niet verder kon lopen aan die andere eigenaar want dat ik hem dan niet meer zou kunnen houden. Wanneer hij doorliep en zijn honden volgden, verontschuldigde hij zich wel (apprecieer ik wel) maar heb ik wel geantwoord dat ik die 42kg niet tegen kan houden mocht die wél beslissen aan te vallen... Toen de agressieve passeerde wou de mijne wel uithalen maar kon gelukkig met het tuig zijn voorpoten van de grond tillen toen. Hopelijk heeft het hem voldoende angst aangejaagd om voortaan toch wel de leibanden mee te nemen...
En nadien de mijne flink beloond omdat hij zo flink was geweest. 😇
Ongelooflijk toch ...
Niet moeilijk dat er zo weinig plekken zijn waar ze los mogen met al die naïeve baasjes. Een verplichting om iets van training te doorlopen met je hond zou toch geen slecht idee zijn imho.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
In dit verhaal geef ik u wel gelijk. Je moet er imo ten allen tijde voor kunnen zorgen dat je honden niet zomaar naar andere mensen/honden lopen als ze daar niet mee gediend zijn. Wij hebben er hier één lopen die in 9/10 gevallen anderen besnuffelt en likt, maar in 1/10 gevallen een in de stress schiet, en dan is het hopen dat hij niet overgaat tot bijten. Ik voel me daarom niet altijd op m'n gemak als er een andere hond iets te dicht bij de onze komt.

Maar om advocaat van de duivel te spelen: Dat 'onder controle hebben' geldt ook voor jou. Ik snap niet waarom mensen per se een hond willen die ze aan de leiband al niet de baas kunnen. Dat is ook niet de 'fout' van andere mensen. Als die probeert los te breken en je kan die niet houden, ben jij in mijn ogen even hard in fout als iemand die zijn honden moedwillig los laat lopen, met mogelijk ernstigere gevolgen.
 
Laatst bewerkt:
Maar om advocaat van de duivel te spelen: Dat 'onder controle hebben' geldt ook voor jou. Ik snap niet waarom mensen per se een hond willen die ze aan de leiband al niet de baas kunnen. Dat is ook niet de 'fout' van andere mensen. Als die probeert los te breken en je kan die niet houden, ben jij in mijn ogen even hard in fout als iemand die zijn honden moedwillig los laat lopen, met mogelijk ernstigere gevolgen.
Wat is niet onder controle hebben he. Als ik hier door de wijk ga wandelen dan zijn 2 van 3 aan de leiband nogal euh, wild, naar andere honden toe. Maar ik kan die wel houden. Laat ze los op een losloopwei, in de tuin, ... en die zijn poeslief.

Over dat eten: "premium" voeding van Hills en consoorten is effectief gewoon brol. Het zit vol met vulmiddel en granen, je moet er dus veel van geven en veel honden hebben een lichte tot zware intolerantie tegen granen.
Wij geven nu al enige tijd Paws-a-Wyle (zalm of lam, wegens allergie voor kip) en alledrie onze honden zijn daar heel goed mee.
 
Vind ik toch ook altijd een moeilijke. Het is voor mij makkelijk spreken met hondjes van 7 en 18 kg maar Yoda is al 2 keer gebeten, beide keren door een hond aan de leiband waarvan de eigenaar de hond niet kon houden. Maar zolang ze zelf weten dat het zo is en actief uit de weg gaan als ze je zien komen en niet onnodig gaan zeggen dat 'hij lief is' (looking at you madamke met de zeer niet lieve Deense Dog) dan vind ik het meestal geen probleem.
 
Ik heb een, weliswaar nog zeer jonge, bordercollie die ook standaard probeert uit te halen naar voorbijkomende honden... af en toe best pittig om die 20kg in bedwang te houden, maar als je met je benen zijn hoofd blokkeert en dan de leiband kort houdt lukt het toch altijd wel ...

Beetje makkelijk gezegd dat je je hond moet opvoeden om niet uit te halen, had voordien 101 boeken gelezen en we dachten wel dat het best easy zou zijn om zo'n hond goed op te voeden maar theorie vs praktijk ... pfff :wink:
 
Vind ik toch ook altijd een moeilijke. Het is voor mij makkelijk spreken met hondjes van 7 en 18 kg maar Yoda is al 2 keer gebeten, beide keren door een hond aan de leiband waarvan de eigenaar de hond niet kon houden. Maar zolang ze zelf weten dat het zo is en actief uit de weg gaan als ze je zien komen en niet onnodig gaan zeggen dat 'hij lief is' (looking at you madamke met de zeer niet lieve Deense Dog) dan vind ik het meestal geen probleem.
Ik weet zelf hoe mijn honden zijn aan de leiband als ze een andere hond tegenkomen. Bijten doen ze normaal niet, maar ik ga standaard zelf naar de andere kant van de weg zodat de kans op conflict miniem is. Minder stress voor mij, dus minder stress voor de honden.

Hier 30, 22 en 10kg. Gelukkig is die van 22kg rustig!
Ik heb een, weliswaar nog zeer jonge, bordercollie die ook standaard probeert uit te halen naar voorbijkomende honden... af en toe best pittig om die 20kg in bedwang te houden, maar als je met je benen zijn hoofd blokkeert en dan de leiband kort houdt lukt het toch altijd wel ...

Beetje makkelijk gezegd dat je je hond moet opvoeden om niet uit te halen, had voordien 101 boeken gelezen en we dachten wel dat het best easy zou zijn om zo'n hond goed op te voeden maar theorie vs praktijk ... pfff :wink:
Inderdaad. Vooral het feit dat ik bij de onze het verschil tussen "aan de leiband" en "los" serieus merk. Puur bescherming precies.
 
Inderdaad. Vooral het feit dat ik bij de onze het verschil tussen "aan de leiband" en "los" serieus merk. Puur bescherming precies.
ja hier ook zo: los in de hondenweide is het alleen maar spelen en vrolijkheid, maar aan de leiband is elke passerende hond precies een schaap waarvoor hij plat moet gaan liggen en dan uithalen (modder of niet :biglaugh: )
 
Nu voor de 2de keer een jack russell en eigenlijk zijn dat fantastische honden. ja, klopt wel dat ze watd ruk zijn, maar ik merk duidelijk dat een teefje toch wat kalmer is als in minder blaft en zich zelfstandig amuseert met haar speelgoed. Toch mag ze wel best meer mentale uitdagingen krijgen. Enige wat we tot zover doen is bv iets verstoppen en het haar laten zoeken tot zelfs roepen van een naam van een persoon, die ze dan ook zoekt.

Nog iemand haar suggesties?
 
Maar om advocaat van de duivel te spelen: Dat 'onder controle hebben' geldt ook voor jou. Ik snap niet waarom mensen per se een hond willen die ze aan de leiband al niet de baas kunnen.
Het is dan ook niet mijn hond, maar die van de ex. Ik WEET dat ik hem niet de baas kan als hij loco gaat dus doe ik wat ik wel kan: tuigje aan zodat ik hem ten alle tijde KORT van de grond kan tillen, situaties vermijden waarin het fout kan lopen (zoals onaangelijnd lopen), afstand houden van anderen, bewust routes lopen waar ik doorgaans niemand tegen kom,... Het is niet dat ik gewoon foert zeg. Het was de ander die foert zei.
Dat is ook niet de 'fout' van andere mensen. Als die probeert los te breken en je kan die niet houden, ben jij in mijn ogen even hard in fout als iemand die zijn honden moedwillig los laat lopen, met mogelijk ernstigere gevolgen.
Waar slaat dit nu op? Ik neem net elke mogelijke voorzorg om meerdere potentiële gevaarssituaties te vermijden. Maar een hond, of die nu 20kg weegt of 70kg, die het zot in zijne kop krijgt, kan onhoudbaar worden.
 
Nu voor de 2de keer een jack russell en eigenlijk zijn dat fantastische honden. ja, klopt wel dat ze watd ruk zijn, maar ik merk duidelijk dat een teefje toch wat kalmer is als in minder blaft en zich zelfstandig amuseert met haar speelgoed. Toch mag ze wel best meer mentale uitdagingen krijgen. Enige wat we tot zover doen is bv iets verstoppen en het haar laten zoeken tot zelfs roepen van een naam van een persoon, die ze dan ook zoekt.

Nog iemand haar suggesties?
Gebruik je zaken zoals snoepjes in een handdoek en die dan met wasspelden toeknijpen, lege yoghurtpotjes omgedraaid met sommige met en andere zonder koekjes onder, Kong, speelbord,...?

Ook gewoon commandos oefenen is hard werken en hier is het balletje gooien de favoriete bezigheid, soms zelfs 10x van de bovenste verdieping naar beneden. 😁
 
Nu voor de 2de keer een jack russell en eigenlijk zijn dat fantastische honden. ja, klopt wel dat ze watd ruk zijn, maar ik merk duidelijk dat een teefje toch wat kalmer is als in minder blaft en zich zelfstandig amuseert met haar speelgoed. Toch mag ze wel best meer mentale uitdagingen krijgen. Enige wat we tot zover doen is bv iets verstoppen en het haar laten zoeken tot zelfs roepen van een naam van een persoon, die ze dan ook zoekt.

Nog iemand haar suggesties?
Hier een Jack Russel en een boerenfox. Spelen wel graag met van die speeltjes waar je snoepjes in kan verstoppen. Maar het favoriete speelgoed blijft toch een doodgewone tennisbal. Enerzijds om er achteraan te lopen, maar anderzijds ook om die in 1000 stukken te verpulveren.

En het gene dat ze het allerliefste doen met hun twee dat is muizen en ratten zoeken/vangen. Daar kunnen ze heel lang mee zoet zijn.
 
Terug
Bovenaan