Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    184
Hij was iets te ongeduldig om te kunnen wachten tot zijn konijntje droog is.

PXL_20220820_113718675.MP.jpg
 

Bijlagen

  • PXL_20220820_113829841.jpg
    PXL_20220820_113829841.jpg
    3 MB · Weergaven: 13
Ik ben ook nog eens op een asielsite terecht gekomen en daar zit ook eentje bij waarbij ik helemaal smelt! 🙈

Alleen zie ik een ouwe knar die niet altijd een goed voorbeeld is, een jonge hond én een kleuter samen ècht niet zitten... Nog enkele jaren wachten tot ik volledig hondenvrij ben zegt mijn hoofd! :unsure:
 
Ik ben ook nog eens op een asielsite terecht gekomen en daar zit ook eentje bij waarbij ik helemaal smelt! 🙈

Alleen zie ik een ouwe knar die niet altijd een goed voorbeeld is, een jonge hond én een kleuter samen ècht niet zitten... Nog enkele jaren wachten tot ik volledig hondenvrij ben zegt mijn hoofd! :unsure:
Bij ons was het nu een derde of niet. Onze andere 2 zijn al 9 jaar (eentje vanaf pup geadopteerd uit Spanje), eentje 2 jaar geleden als 7-jarige geadopteerd met een organisatie die ze eerst hier bij een opvanggezin plaatst.
De eerste gaat een oude knar worden en kan niet zo goed met grote honden overweg, maar is voor de rest superlief en ook zachtaardig naar mensen (tenzij ze aan de andere kant van de omheining/deur/raam staan :unsure:), de andere is superlief en heel zachtaardig naar alle mensen en honden.

Specifiek dus gekozen om het nu te doen, zodat de anderen niet TE oud zijn en voor een kleinere hond, zodat de eerste zich niet bedreigd gaat voelen.
 
Hier kan hij dus niet met mensen of met honden overweg, dus stel dat hij wel een klik heeft met een nieuwe hond, vrees ik dat de nieuwe de slechte manieren van de ouwe (8j) aan zal leren door zijn voorbeeld te volgen.
Dan liever nog "efkes" (2j? 4j?) Wachten en dan echt met een schone lei beginnen.
 
Hier toch is twee naar hun vijs mogen geven. Een gevangen rat (dood) daar mocht ik absoluut niet bij in de buurt komen. Grommen en den ene wou knappen.

Die is de afgelopen uren heel stil geweest. Die gaat dat niet te snel meer doen.
 
Onze puppy is ondertussen 1 maand bij ons, en amai... ik heb het geweten :D
Van constante palliatieve zorgen voor de vorige naar een jaar zonder naar deze hyperactieve piranha is een gigantische aanpassing! Hij is superlief en vooral heel enthousiast. Heel fijn om te zien dat hij ook gewoon een totaal ander karakter heeft dan onze vorige, eigenlijk. Deze speelt ook graag op zichzelf, komt heel weinig echt aaitjes halen, maar knaagt op alles wat hij vindt (behalve meubels) en komt voortdurend je handen en gezicht aflikken.

Ik loop de helft van de dag 'nee', 'nee', 'nee' te zeggen. Nog niet te veel natuurlijk, het blijft een puppy. Maar whoei, soms haalt hij het bloed onder de nagels :D Geen seconde spijt, dat zeker niet, maar een paar uur rust zou ik ook niet zo heel erg vinden :D
 
Hier toch is twee naar hun vijs mogen geven. Een gevangen rat (dood) daar mocht ik absoluut niet bij in de buurt komen. Grommen en den ene wou knappen.

Die is de afgelopen uren heel stil geweest. Die gaat dat niet te snel meer doen.
Hier brengen ze die echt schonekes naar mij, om dan aaitjes, complimentjes en snoep te eisen.
Onze puppy is ondertussen 1 maand bij ons, en amai... ik heb het geweten :D
Van constante palliatieve zorgen voor de vorige naar een jaar zonder naar deze hyperactieve piranha is een gigantische aanpassing! Hij is superlief en vooral heel enthousiast. Heel fijn om te zien dat hij ook gewoon een totaal ander karakter heeft dan onze vorige, eigenlijk. Deze speelt ook graag op zichzelf, komt heel weinig echt aaitjes halen, maar knaagt op alles wat hij vindt (behalve meubels) en komt voortdurend je handen en gezicht aflikken.

Ik loop de helft van de dag 'nee', 'nee', 'nee' te zeggen. Nog niet te veel natuurlijk, het blijft een puppy. Maar whoei, soms haalt hij het bloed onder de nagels :D Geen seconde spijt, dat zeker niet, maar een paar uur rust zou ik ook niet zo heel erg vinden :D
Foto?
En ja, een puppy kan verdomme veel werk zijn. Onze nieuwste adoptie aanwinst is al 2 jaar, maar die gaan we natuurlijk ook nog wat moeten leren, al hebben we bij onze 2de adoptiehond gemerkt dat die veel leert van onze eerste.

Normaal komt hij volgende week :coolbrows:.


(ook de slechte manieren)

Op de hondenwei onze honden aan t loslopen zie ik daar twee typische types komen met een pitt bull en iets klein wit. De onze toch is aan den draad geen kijken van tsjiens wie zijn dat. Maar bon iedereen heeft recht om op een hondenwei te komen.

Nog nooit zo'n geweldige speelkameraden gehad als die twee honden, die prima luisterden naar het baasje én super vriendelijke mensen die eerst vroegen mogen de honden er bij of moeten we wachten. Waren alle vier uitgeteld na een halfuurtje :love: .

Vooroordelen die ik had (vooral over de mensen) weeral ontkracht :) .
Als ik mij ni vergis bent gij van de regio Herentals he? Naar welke hondenwei gaat ge meestal?
 
Naast de Nete waar ook die koeien staan enzo het vaakst, nadien wandeling eraan vast, soms ook die daar vrij dichtbij aan de hut.

En af en toe ook wel is die in Vorselaar :p .
 
Naast de Nete waar ook die koeien staan enzo het vaakst, nadien wandeling eraan vast, soms ook die daar vrij dichtbij aan de hut.

En af en toe ook wel is die in Vorselaar :p .
Aha, wist van alle 3 niet dat die bestonden. Wij rijden af en toe wel eens naar Tessenderlo omdat dat echt een losloopbos van (don't shoot me if I'm wrong) 6 hectare is.

EDIT: 7.5 hectare dus! (https://www.kvdedrielinden.be/losloopbos-2/)
 
Dat bos kende ik dan weer niet :p .

Ja die twee hondenweides rond Nete/Hut zijn er ook nog geen jaren is iets van t enige waar ik van zou durven zeggen dat heeft het huidige bestuur deftig gedaan.
 
@Loser Grappig die kijkt precies kwaad met dat lipke haha! :p

Ik zal ook nog eens paar foto's plaatsen.
Foto's van redelijk in begin nog tot denk +- 2 weken terug.
Ondertussen is ze dus weeral wat groter want dat gaat eigenlijk wel hard.
Gisteren 4 maand oud geworden en ben benieuwd hoe groot ze uiteindelijk gaat worden.


Hier staat ze zelf niet zo mooi op, mja het ging om de bench en het 'fotoke' wat ik er als extra bij heb gekregen.
 
@Loser Grappig die kijkt precies kwaad met dat lipke haha! :p

Ik zal ook nog eens paar foto's plaatsen.
Foto's van redelijk in begin nog tot denk +- 2 weken terug.
Ondertussen is ze dus weeral wat groter want dat gaat eigenlijk wel hard.
Gisteren 4 maand oud geworden en ben benieuwd hoe groot ze uiteindelijk gaat worden.


Hier staat ze zelf niet zo mooi op, mja het ging om de bench en het 'fotoke' wat ik er als extra bij heb gekregen.
Ja, door die onderbeet en dat lipje gaat dat altijd zo blijven :D Het is moeilijk om zijn gelaatsuitdrukking te lezen, zeker ook zo zwart op zwart.
En wat een prachtige hond, zeg! Da's een Australische? Ouders hebben er ook zo eentje gehad. Superbeest, maar ongelofelijk slim en heel energiek :D
 
Terug
Bovenaan