Hoeveel procent van je vermogen heb je zelf bijeen gewerkt/gespaard versus gekregen/geërfd?

Hoeveel procent van je vermogen heb je zelf bijeen gewerkt/gespaard versus gekregen/geërfd?

  • 0 (= alles gekregen)

    Stemmen: 2 1,0%
  • [1, 20]

    Stemmen: 9 4,3%
  • [21, 40]

    Stemmen: 12 5,7%
  • [41, 60]

    Stemmen: 15 7,1%
  • [61, 80]

    Stemmen: 20 9,5%
  • [81, 99]

    Stemmen: 84 40,0%
  • 100 (= niets gekregen, alles zelf verwezenlijkt)

    Stemmen: 68 32,4%

  • Totaal aantal stemmers
    210
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik denk dat de meesten de vraagstelling interpreteren als zijnde: Hoeveel heb ik gekregen toen ik een appartement / huis kocht. Of ben ik mis? Want anders ga je daar inderdaad geen goed percentage kunnen opplakken.
Ik heb toch ook gekeken naar "hoeveel heb ik moeten lenen" (geen eigen inbreng) versus hoeveel kreeg ik toen ik mijn eerste woning kocht.

Maar voor de mensen die geërfd hebben na die grootste aankoop, ligt dat doorgaans anders natuurlijk.
 
Hier en daar hulp gekregen om kot te bekostigen (zal 2-3 keer de huur van het kot geweest zijn) en het inschrijvingsgeld kwam van de ouders.
Verder 1000 euro gekregen waar ik inboedel mee kocht toen ik alleen ging wonen.
 
zo'n 50% gekregen, de andere 50% kon er maar komen door die 50%. Langs de andere kant geven we ook meer uit doordat we die reserves hebben.
 
Misschien zou de vraag eerder moeten zijn: wie heeft er van zijn ouders een opvoeding gekregen om te weten hoe ze met geld moeten omgaan en hoe ze 'vooruit' geraken in het leven, de waarde van studeren,.... dit los van de finianciele schenking?
 
Misschien zou de vraag eerder moeten zijn: wie heeft er van zijn ouders een opvoeding gekregen om te weten hoe ze met geld moeten omgaan en hoe ze 'vooruit' geraken in het leven, de waarde van studeren,.... dit los van de finianciele schenking?
Ik, denk ik.

Ik heb geen schenking gehad. Mijn vriendin en ik hebben zonder hulp gebouwd. Maar ik kom uit een gezin dat er warmpjes in zit. Al het vastgoed van mijn ouders zit in een patrimoniumvennootschap. Voor mijn 18e verjaardag namen mijn ouders mij elke keer mee naar de notaris, legden die alles uit aan mij, mijn broer en zus. Wij hebben meerdere zaterdagen cursussen gevolgd over vermogensbeheer, meermaals naar beleggersclubs mee moeten gaan,… sinds zowel mijn broer, zus en ik ouder dan 18 zijn zijn wij de actieve vennoten geworden van de vennootschap en mijn ouders stille vennoten. Dit heeft te maken met successierechten later. Ondertussen regelen wij dat met ons 3 terwijl mijn ouders ons goed in de gaten houden en bijstaan met advies wanneer nodig.

Verder ook gewoon een portie gezond verstand: ik deed m’n eerste vakantiewerk toen ik 12 was, altijd weekendwerk gedaan, altijd goed gespaard, geen cent meegekregen van thuis,… dan leer je toch de waarde van geld ook.

Mijn ouders hadden ons alle 3 een mooie nieuwbouw kunnen schenken maar hun doel was altijd ons zo verstandig mogelijk te leren omgaan met geld. Ik ben absoluut geen financieel expert, en mijn broer en zus ook niet. Maar we trekken onze plan.

Het grote voordeel van een patriminiumvennootschap zijn successierechten eens mijn ouders komen te sterven. Het nadeel is dat dat geld niet zomaar privé op onz rekening verschijnt. Zowel mijn broer, zus en ik hebben nog nooit één cent uit de venootschap gehaald om zelf te gebruiken. Iemand die particulier iets verhuurt heeft dat probleem niet.
 
Laatst bewerkt:
In totaliteit allicht een 7,5% gekregen als alles nu zou geliquideerd worden. Ik bekijk dit wel van ons gezamenlijk standpunt, moest je echt opsplitsen tussen "mijn deel" en "mijn vrouw haar deel" zal het eerder 15% zijn gezien enkel mijn ouders geschonken hebben (maar ze schonken wel duidelijk met de boodschap dat dit voor ons allebei was).

Kijk je dan weer naar wat mijn ouders hebben gegeven van hun vermogen is het ongeveer 6%. Ik ken mezelf en ik zal mezelf later allicht ook spiegel aan mijn ouders destijds om mijn kinderen wanneer ze alleen gaan wonen te zorgen dat we/ik 6% van ons/mijn vermogen meegeven per kind.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik net alleen woonde, heb ik €4000 gekregen omdat mijn tante mijn ouders hadden uitgekocht voor het ouderlijke huis. Maar mijn spaargeld heeft daar al een stuk onder gezeten sindsdien, en ook weer een stuk boven, dus ja.

Het enige wat ik heb, is een Citroën C1 uit 2014 die ik gekocht heb toen ik een paar jaar alleen woonde, en een paar duizend euro spaargeld, dus ja. Die €4000 lijkt dan een hoog percentage maar zegt toch ook niks.

Studies heb ik zelf betaald, heb wel thuis kunnen wonen en moest daar 1/4de van uitkering (als samenwonende) voor afgeven.
 
Ingenieur: studies, woonst & kosten gedragen door de ouders ('de standaard' in welgesteld vlaanderen)
25% komt van schenking ouders (leerkrachten met nu mooi pensioen die zeer spartaans leven); hebben zelf weinig hobby's en hun grootste vreugde zijn de kleinkinderen. Mogelijks komt er dus nog meer aan bij moeilijkheden.
Zelf als expat gewerkt (hard werk) en erna (te weinig me dunkt) in etf'en belegd
 
Niets meegekregen van thuis.
Op 20 jaar alleen gaan wonen. Ondanks geen hoog loon, toch altijd spaarzaam geweest.
Op jonge leeftijd (24 jaar) geïnvesteerd in opbrengsteigendommen met mijn oudste broer (zelf gerenoveerd, ook gelijktijdig een paar jaar weekendwerk gedaan om alles betaald te krijgen). 2 jaar geleden alles terug verkocht. Was initieel niet ons plan, maar is nu zo gelopen.
Recent leningvrij gebouwd (huis + grond = 1M) en heb ook nog wat beleggingen en zo, dus heb het toch niet slecht gedaan. Zeker niet voor iemand met enkel een diploma secundair onderwijs.
Er komt ooit nog wel een erfenis (ouders hebben meerdere eigendommen), maar aangezien we met 6 kinderen zijn, wordt het stuk per kind wel kleiner natuurlijk.

Inmiddels heb ik een dochter (16 maanden), dus heb nu wel iemand om iets voor achter te laten.
Vriendin heeft ook een huis. Met lening. Maar die zal binnenkort afbetaald worden door huurinkomsten.

Enkele broers hebben hard gewerkt en iets verwezenlijkt. Allee, eigenlijk voornamelijk mijn oudere broer en ik. Anderen kregen het dan weer zo in de schoot geworpen. 1 van mijn broers kreeg op zijn 21 bv een huis van 300k. Mijn ouders hebben het nooit correct aangepakt. Ach ja...
 
Niets meegekregen van thuis.
Op 20 jaar alleen gaan wonen. Ondanks geen hoog loon, toch altijd spaarzaam geweest.
Op jonge leeftijd (24 jaar) geïnvesteerd in opbrengsteigendommen met mijn oudste broer (zelf gerenoveerd, ook gelijktijdig een paar jaar weekendwerk gedaan om alles betaald te krijgen). 2 jaar geleden alles terug verkocht. Was initieel niet ons plan, maar is nu zo gelopen.
Recent leningvrij gebouwd (huis + grond = 1M) en heb ook nog wat beleggingen en zo, dus heb het toch niet slecht gedaan. Zeker niet voor iemand met enkel een diploma secundair onderwijs.
Er komt ooit nog wel een erfenis (ouders hebben meerdere eigendommen), maar aangezien we met 6 kinderen zijn, wordt het stuk per kind wel kleiner natuurlijk.

Inmiddels heb ik een dochter (16 maanden), dus heb nu wel iemand om iets voor achter te laten.
Vriendin heeft ook een huis. Met lening. Maar die zal binnenkort afbetaald worden door huurinkomsten.

Enkele broers hebben hard gewerkt en iets verwezenlijkt. Allee, eigenlijk voornamelijk mijn oudere broer en ik. Anderen kregen het dan weer zo in de schoot geworpen. 1 van mijn broers kreeg op zijn 21 bv een huis van 300k. Mijn ouders hebben het nooit correct aangepakt. Ach ja...
Vraagje: Hoe heb je voldoende kapitaal verzameld om op 24 jarige leeftijd in opbrengsteigendommen (dus ik neem aan appartementen) weten te verzamelen. Om dan op 40 jarige leeftijd 1 miljoen cash (+ nog over voor beleggingen) te hebben - dat impliceert volgens mij een gigantisch maandelijks inkomen - maar je geeft aan dat het niet het geval is, dus er moet een giga meerwaarde zijn op die opbrengsteigendom vermoed ik?

Zelf wat ervaring met renoveren - zeer winstgevend maar grote renovaties kosten nog steeds wel wat aan materiaal.
 
Vraagje: Hoe heb je voldoende kapitaal verzameld om op 24 jarige leeftijd in opbrengsteigendommen (dus ik neem aan appartementen) weten te verzamelen. Om dan op 40 jarige leeftijd 1 miljoen cash (+ nog over voor beleggingen) te hebben - dat impliceert volgens mij een gigantisch maandelijks inkomen - maar je geeft aan dat het niet het geval is, dus er moet een giga meerwaarde zijn op die opbrengsteigendom vermoed ik?

Zelf wat ervaring met renoveren - zeer winstgevend maar grote renovaties kosten nog steeds wel wat aan materiaal.
Het betreffen inderdaad appartementen. Althans, een gebouw bestaande uit 5 appartementjes en een magazijn.
Ik ken het exacte budget niet meer dat we toen hadden, veel was het althans niet, maar samen met mijn broer hadden we blijkbaar net voldoende om de lening te krijgen. Dat er huurinkomsten zouden zijn, speelde hier uiteraard ook een rol. En dat de bankdirecteur een vriend was, speelde waarschijnlijk ook mee. Ik meen me te herinneren dat het volledige gebouw toen 350k was (2005). Het waren echt kleine appartementjes en bijna triestig om in te wonen. Ook het magazijn (400m²) was bijna niet meer toegankelijk. We hebben alle renovaties zelf gedaan. Gestript tot op de blote steen en alles nieuw gelegd. Met advies en hulp van de inmiddels ex-schoonvader van mijn broer.
Tijdens de verbouwingen hebben we wel bijgeleend. Ik weet niet meer exact hoeveel. Voornamelijk, zoals je zegt, voor materiaal.

Enkele jaren later gebouwd met mijn broer (vrijstaand gebouw bestaande uit 2 grote appartementen, 230 en 250m²). Onwaarschijnlijk dat we toen nog een lening kregen, gezien onze openstaande schuld en de inkomsten die er tegenover stonden. Ook wetende dat mijn broer inmiddels een restaurant had gekocht (2007) en daar chef was.
De bank heeft later ook aangegeven dat ze niet begrepen hoe zoiets mogelijk was. Maar desondanks betaalden we toch altijd alles netjes op tijd terug.

2 jaar geleden alles verkocht. Om een betere prijs te krijgen, werden de appartementjes apart verkocht en dat leverde dus zeker een mooie meerwaarde op.
Dat onze buurman van het gebouw met de appartementjes heel graag de tuin wilde kopen (achter het magazijn, waar nooit iemand kwam) voor een stevig bedrag, was ook een mooie winst. Ik geloof 35k voor een 30 m² :crazy:
Ook onze eigen woning werd verkocht gezien mijn verhuis naar Leuven (de liefde gevolgd) en dus daar opnieuw gebouwd.
Mijn broer heeft toen een huis gekocht op een lap grond (1ha) van +- 1,5M. Wel nog met een lening. Zijn inkomsten liggen wel veel hoger dan de mijne (restaurant, chef, managementsvennootschap, etc), maar hij doet ook wel meer uren dan ik :)

We hebben eigenlijk heel veel geluk gehad. Niet alleen dat we steeds leningen bleven krijgen, maar ook dat het ons veel heeft opgebracht. We waren zelden met berekeningen bezig, gingen er altijd maar van uit dat het goed zou komen, etc.
Tijdens de renovaties waren het wel heel zware en zure jaren (ik werkte bv een periode maandenlang 80 à 90 uur per week. Gewone job + weekendwerk + renovaties), en we hebben best wel veel risico genomen. Maar dat heeft nu wel financieel comfort opgeleverd.
 
Het betreffen inderdaad appartementen. Althans, een gebouw bestaande uit 5 appartementjes en een magazijn.
Ik ken het exacte budget niet meer dat we toen hadden, veel was het althans niet, maar samen met mijn broer hadden we blijkbaar net voldoende om de lening te krijgen. Dat er huurinkomsten zouden zijn, speelde hier uiteraard ook een rol. En dat de bankdirecteur een vriend was, speelde waarschijnlijk ook mee. Ik meen me te herinneren dat het volledige gebouw toen 350k was (2005). Het waren echt kleine appartementjes en bijna triestig om in te wonen. Ook het magazijn (400m²) was bijna niet meer toegankelijk. We hebben alle renovaties zelf gedaan. Gestript tot op de blote steen en alles nieuw gelegd. Met advies en hulp van de inmiddels ex-schoonvader van mijn broer.
Tijdens de verbouwingen hebben we wel bijgeleend. Ik weet niet meer exact hoeveel. Voornamelijk, zoals je zegt, voor materiaal.

Enkele jaren later gebouwd met mijn broer (vrijstaand gebouw bestaande uit 2 grote appartementen, 230 en 250m²). Onwaarschijnlijk dat we toen nog een lening kregen, gezien onze openstaande schuld en de inkomsten die er tegenover stonden. Ook wetende dat mijn broer inmiddels een restaurant had gekocht (2007) en daar chef was.
De bank heeft later ook aangegeven dat ze niet begrepen hoe zoiets mogelijk was. Maar desondanks betaalden we toch altijd alles netjes op tijd terug.

2 jaar geleden alles verkocht. Om een betere prijs te krijgen, werden de appartementjes apart verkocht en dat leverde dus zeker een mooie meerwaarde op.
Dat onze buurman van het gebouw met de appartementjes heel graag de tuin wilde kopen (achter het magazijn, waar nooit iemand kwam) voor een stevig bedrag, was ook een mooie winst. Ik geloof 35k voor een 30 m² :crazy:
Ook onze eigen woning werd verkocht gezien mijn verhuis naar Leuven (de liefde gevolgd) en dus daar opnieuw gebouwd.
Mijn broer heeft toen een huis gekocht op een lap grond (1ha) van +- 1,5M. Wel nog met een lening. Zijn inkomsten liggen wel veel hoger dan de mijne (restaurant, chef, managementsvennootschap, etc), maar hij doet ook wel meer uren dan ik :)

We hebben eigenlijk heel veel geluk gehad. Niet alleen dat we steeds leningen bleven krijgen, maar ook dat het ons veel heeft opgebracht. We waren zelden met berekeningen bezig, gingen er altijd maar van uit dat het goed zou komen, etc.
Tijdens de renovaties waren het wel heel zware en zure jaren (ik werkte bv een periode maandenlang 80 à 90 uur per week. Gewone job + weekendwerk + renovaties), en we hebben best wel veel risico genomen. Maar dat heeft nu wel financieel comfort opgeleverd.

Toch wel een heel straffe toer hoor, op 18 jaar tijd dus:
  • 5 appartementjes + magazijn gekocht: 350k- grootste deel via lening
  • Tussentijds nog extra lening, laat ons zeggen 25k + alle inkomsten investeren voor bouwmaterialen
  • paar jaar later nog een gebouw gekocht met 2 grote appartementen, deze keer zonder lening - waarde? Laat ons zeer mild zijn en zeggen 300k
  • en dan 2 jaar terug alles verkocht - minimale waarde dan 1-1,5 miljoen euro (ik neem aan dat jullie beiden dan 50/50 hebben)
  • nieuwbouw gezet 1 miljoen euro - samen met partner
  • en heel dat alles in combinatie met voltijdse job + weekendwerk + renovatie + broer zelfstandig restauranthouder
EDIT: als ik zo eens snel reken qua inkomsten:
  • 5 appartementjes en 1 magazijn verhuren aan 400 €/maand in de jaren 2007 ... = 28800 €/jaar - 10% = 25920 €/jaar
  • Gemiddelde rente op lening in 2005 was 3,5% - laat ons zeggen 350k lenen op 18 jaar aan 3% = 2.092 €/maand = 25104 €/jaar
  • waar ga ik de mist in?

Qua ROI is dat een enorme krachttoer ...
 
Laatst bewerkt:
Toch opvallend hoe in dit soort threads compleet andere statistieken naar boven komen dan wat algemene enquete komt.
60% van de jongeren krijgt steun van hun ouders. link

Samenvatting:
19% van de jongeren krijgt 10% van de woning cadeau
22% krijgt 10-20% cadeau
en 19% krijgt meer dan 20% cadeau.

Ook opvallend, 11% van de jongeren krijgt een bouwgrond en 11% krijgt een woning.

Eigen situatie: ik zou het niet weten. Het verschil tussen "geld krijgen" en "spaargeld" in die periode van uw leven is heel flou. Ik weet er genoeg die hier zouden zeggen dat ze alles zelf gespaard hebben, maar wel zijn afgestudeerd met 100k op hun spaarboekje...
 
Toch opvallend hoe in dit soort threads compleet andere statistieken naar boven komen dan wat algemene enquete komt.
60% van de jongeren krijgt steun van hun ouders. link
De meesten hier zijn natuurlijk geen jongvolwassenen meer. 😉
Logisch dat enquêtes van nu sterk afwijken van wat +- 20j geleden werd gedaan.

En aangezien+- 33% niets kreeg, wil dat zeggen dat +- 66% wel "iets" kreeg.
 
Ik heb veel gekregen maar dat komt omdat de familie langs 1 kant gewoon goed had geïnvesteerd in levesnverzekeringen en zo goed als allemaal jong is gestorven.
Langs die kant is er gewoon geen familie meer en er is niet veel volk om al die erfenissen over te verdelen.
gelukkig wel altijd goed aangepakt zodat vadertje staat niet teveel heeft kunnen pakken
 
Toch wel een heel straffe toer hoor, op 18 jaar tijd dus:
  • 5 appartementjes + magazijn gekocht: 350k- grootste deel via lening
  • Tussentijds nog extra lening, laat ons zeggen 25k
  • paar jaar later nog een gebouw gekocht met 2 grote appartementen, deze keer zonder lening - waarde? Laat ons zeer mild zijn en zeggen 300k
  • en dan 2 jaar terug alles verkocht - minimale waarde dan 1-1,5 miljoen euro (ik neem aan dat jullie beiden dan 50/50 hebben)
  • nieuwbouw gezet 1 miljoen euro - samen met partner
  • en heel dat alles in combinatie met voltijdse job + weekendwerk + renovatie + broer zelfstandig restauranthouder
Qua ROI is dat een enorme krachttoer ...
Precies toch enkele zaken die niet duidelijk zijn
De extra lening voor de verbouwingen was veel meer dan 25k. Ik herinner me sowieso eentje van 70k.
Inkomsten van dat gebouw, na renovatie althans, lagen overigens rond de 4k per maand. Naar het einde toe was dat 5k of zelfs iets meer.
Dat gebouw (appartementjes + magazijn) leverde alles samen bij verkoop meer dan 1M op.
Gebouw met mijn broer (de 2 appartementen) hebben we niet gekocht, maar gebouwd, mét lening. Ik gok 800k.
Ook verkocht voor meer dan 1M.
Op het moment dat we alles verkochten, was het gebouw met de appartementjes afbetaald (lening was op 15j), gebouw met de 2 appartementen waren we nog maar enkele jaren aan het afbetalen (6 of 7 jaar). Moest dus nog een stuk afbetaald worden.
En inderdaad, dit alles was steeds 50/50.
Nieuwbouw van 1M is van mij alleen. Partner heeft eigen woning. Woont uiteraard wel hier :)
 
Precies toch enkele zaken die niet duidelijk zijn
De extra lening voor de verbouwingen was veel meer dan 25k. Ik herinner me sowieso eentje van 70k.
Inkomsten van dat gebouw, na renovatie althans, lagen overigens rond de 4k per maand. Naar het einde toe was dat 5k of zelfs iets meer.
Dat gebouw (appartementjes + magazijn) leverde alles samen bij verkoop meer dan 1M op.
Gebouw met mijn broer (de 2 appartementen) hebben we niet gekocht, maar gebouwd, mét lening. Ik gok 800k.
Ook verkocht voor meer dan 1M.
Op het moment dat we alles verkochten, was het gebouw met de appartementjes afbetaald (lening was op 15j), gebouw met de 2 appartementen waren we nog maar enkele jaren aan het afbetalen (6 of 7 jaar). Moest dus nog een stuk afbetaald worden.
En inderdaad, dit alles was steeds 50/50.
Nieuwbouw van 1M is van mij alleen. Partner heeft eigen woning. Woont uiteraard wel hier :)
Iets duidelijker - maar de financiering blijft me een raadsel, het lijkt alsof de bank een fout heeft gemaakt en rente heeft betaald om een lening te verstrekken. Op een gegeven moment heb je dan 2 leningen lopen: eentje van ca 200k en eentje van 400k. Ook de verhuurprijs anno 2007 is heel hoog - dat moet dus een toplocatie geweest zijn - rendement van 10% is huge voor verhuur - typisch is dat 3-5%.

In elk geval een fantastisch traject, moet enorm veel voldoening geven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Hier niks gekregen van mijn ouders en schoonouders. Maar mijn pa en schoonpa zijn beiden wel handig dus ik heb wel hulp gekregen toen we een huis bouwden, wat toch uiteindelijk ook scheelt op het einde :)
 
dat rendement van 10% is huge voor verhuur - typisch is dat 3-5%.

3-5% voor verhuur? Sorry maar zelfs dat is hoog.

Eigen situatie: mijn vriendin en ik hebben een appartement wat we verhuren. Aankoopprijs: 285 000 euro. Dan nog wat papierwerk bij de notaris, registratierechten (toen nog aan 10%, nu 12% voor 2e woning) en we waren in totaal ongeveer 315 000 euro kwijt. Het appartement bevindt zich in de hogere klasse en daarom hebben we 1150 euro als huurprijs. Een slimme verhuurder rekent 10 maanden huur per jaar. Eén maand huur gaat naar KI en 1 maand naar verzekeringen. Veronderstel nu da je zoals ons geluk hebt met uw huurder die altijd netjes de huur betaalt dan heb je dus 1150 x 10 = 11 500 euro netto huurinkomsten.

11 500 / 315 000 x 100 = 3,65% wat erg hoog is. Gemiddelde huuropbrengst schommelt tussen de 2 en 3% op jaarbasis als uw huurder netjes betaalt. Ons nettorendoment ligt ietsje hoger omdat wij in het duurdere segment zitten met ons appartement, maar de investering was ook hoger natuurlijk.

Fictief voorbeeld: 225 000 euro aankoopprijs en 700 euro verhuurprijs. Incl registratierechten enz is dat ongeveer 250 000 euro
7000 / 250 000 x 100 = 2,8%.

Waarom is vastgoed dan toch een interessante belegging? Het volgt de inflatie niet. En over het algemeen kun je er wel vanuit gaan dat wanneer je uw appartement verkoopt na 10-15 jaar je er winst op zal maken. Zelfs als je het aan dezelfde prijs zou verkopen als je het hebt gekocht dan nog doe je een goeie zaak.

Als jij mij een appartement kunt zeggen waar ik 5% rendement haal met verhuur teken ik vandaag nog.
 
3-5% voor verhuur? Sorry maar zelfs dat is hoog.

....
Fictief voorbeeld: 225 000 euro aankoopprijs en 700 euro verhuurprijs. Incl registratierechten enz is dat ongeveer 250 000 euro
7000 / 250 000 x 100 = 2,8%.

Waarom is vastgoed dan toch een interessante belegging? Het volgt de inflatie niet. En over het algemeen kun je er wel vanuit gaan dat wanneer je uw appartement verkoopt na 10-15 jaar je er winst op zal maken. Zelfs als je het aan dezelfde prijs zou verkopen als je het hebt gekocht dan nog doe je een goeie zaak.

Als jij mij een appartement kunt zeggen waar ik 5% rendement haal met verhuur teken ik vandaag nog.
Natuurlijk niet vergeten dat je een lening kan aangaan voor vastgoed. Wat je een hefboom geeft. Ik weet de juiste berekening van het rendement niet meer, maar dat wordt niet altijd op de totale prijs van het pand berekend.
 
Terug
Bovenaan