anonymousMF
Well-known member
Ik snap dat jij dat "logisch" vindt maar hoe moet de occasionele reiziger zulke dingen weten in een tijdperk waar iedereen verwacht wordt zijn ticket online, aan een machine of in een app te kopen?
Het is juist daarom dat ik de producten van de NMBS "onklantvriendelijk" noem.
Tis beter dan vroeger maar het is verre van ideaal.
(1 uur vertraging gehad onlangs en nu storten ze tenminste rechtstreeks op je rekening binnen twee weken in plaats van "krediet" te geven. Wel niet content dat ze pas 30 minuten na officiële vertrektijd aanduiden dat de trein vertraging had. In de app was die zogenaamd zelfs al vertrokken uit het station en zou die elders vastgezeten hebben wat niet waar was
.)
Gewoon een generisch weekendticket maken van 20 euro => onbeperkt reizen in heel het weekend. Geen gezever.
Ik had ooit een weekendticket (A - B) gekocht (lang lang geleden) en toen duidde je nog aan op het ticket wanneer je van plan bent om terug te keren Ik had daar blijkbaar zaterdag gezet in plaats van zondag. De zondagochtend terug. Gaf die conducteur mij onder de voeten want hij dacht ik foefelde door voor een tweede keer tijdens dat weekend van B naar A te gaan.
Goh ja, het standaard gebruik van een weekend ticket is heen en terug tussen 2 stations.
Wat vrij duidelijk is.
Als je dan fancy dingen wilt doen zoals terug rit van/naar een ander punt dan word het complex. Dus als occasionele reiziger kan je dat dan niet doen of 2 gewone tickets kopen. Vele kennen het weekend ticket trouwens niet en kopen gewoon standaard tickets -> niks ingewikkeld aan (wel duurder). De retour vind ik wel wat een scam want kost gewoon evenveel als 2x enkel en als je dan je plannen veranderd heb je pech.
Mijn vader had is de trein gepakt (want auto niet beschikbaar) en dus een standaard heen en terug gekocht (ondanks dat het weekend was), en omdat hij ergens anders wou afstappen daarna nog een ticket bijgekocht
.En hij was dit dan op de trein kwijtgeraakt dus mocht toch bij de conducteur nog is bijbetalen (paar jaar geleden toen alles nog met papier was). Sinsdien heeft hij geen trein meer genomen, dus het zal geen goede intro zijn geweest

en dus te laat op mijn afspraak. Wat ik nog het ergste vond is dat de latere L trein naar Antwerpen in Aarschot een kwartier vroeger mocht vertrekken dan de onze en ze niet eens melding gemaakt hebben dat we bv. konden overstappen.