Het NMBS topic

Content dat ik niet tijdsgebonden was en pas na 10h die richting uitging.
Geen conducteurs gezien die konden doorgaan voor Mevrouw Theelepel. 😢

Is er een manier om op die betalende parkings (Aarschot in dit geval) je ticket te scannen als dat op je ID staat?
Dat op je ID zetten is wel handig maar je hebt niets om aan die automaat te scannen (en loket gesloten).

Neen, ik raad ten stelligste af om als je parking gebruikt en het voorkeurstarief wil je ticket op EID te zetten. De automaat kan dat niet lezen en dan moet je ofwel inderdaad via het loket ofwel de normale tarief betalen en een terugbetaling aanvragen. Een gedoe dus.

Ik raad overigens nooit nog EID aan omdat je het niet kunt controleren, nakijken en dus parking mee kunt doen. Ik raad altijd de app aan nu voor tickets.

Treinvertraging, treinvertraging en nog eens treinvertraging...

Als je trein al bijna een half uur vertraging heeft in Brussel kan je er ook nog eens vanuit gaan dat je trein beperkt gaat worden tot Hasselt, maar dan kondigt die stem in het station nog olijk aan dat reizigers naar Diepenbeek en Bilzen niet in de laatste rijtuigen mogen afstappen... Alsof je er met deze trein nog geraakt.

Waarom wist de app toch gvd om de x aantal weken mijn favorieten?

Blij dat ik niet de enige ben...

Beste reizigers, het ziet er naar uit dat we het station van Wezemaal voorbij gereden zijn.

Lmao.

Gisteren te Mechelen:

"Beste reizigers, we moeten momenteel even wachten omdat we voor een rood sein staan"

*** trein begint onmiddellijk na de aankondiging terug te bollen ***

1 minuut later: "Beste reizigers, zoals u gemerkt heeft, zijn we terug vertrokken"

giphy.gif

=========================

Vorige week: Trein bestaat plots maar uit 5 rijtuigen ipv de gebruikelijke 10.

Intercom: *** tumbleweed ***

Ben dan maar direct gezellig comfortabel in 1e klasse gaan zitten terwijl de rest als sardientjes rechtstond in 2e klasse, wetende dat de "begeleider" toch MIA zou zijn. En zo geschiede :sarcastic:

Waarom wist de app toch gvd om de x aantal weken mijn favorieten?

Vreemd, ik zal het intern eens aankaarten hoe dat kan.

Ben je soms uitgelogd uit MyNMBS? Normaal zijn die favorieten niet gelinkt aan je account maar ik vraag het toch even om zeker te zijn en ik dus al iets (logout) kan uitsluiten.

Gisteren te Mechelen:

"Beste reizigers, we moeten momenteel even wachten omdat we voor een rood sein staan"

*** trein begint onmiddellijk na de aankondiging terug te bollen ***
Dat is omdat ze ons (de bestuurder) oproepen om te vragen wat er aan de hand is en meestal staan we dan al een paar minuten stil. Wanneer zij dan de info krijgen willen ze snel en goed mogelijk jullie de reizigers informeren en dan kan het zijn dat trein een minuut later al terug vertrekt. Dit doen ze omdat er veel klachten zijn dat jullie steeds in het ongewisse gelaten worden.

Goed dat ze dan opnieuw oproepen om te melden dat we vertrokken zijn dat is ook wel ijverig gewerkt. 😆

Terug
Bovenaan