Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij ligt er toch echt op een hoger niveau bij de verkeersleiders van de NMBS een relatief recent, nieuw draaiboek waar er bewust in gekozen wordt om treinen met te veel vertraging te beperken en niet tot de eindhalte te laten rijden: dus stoppen in Hasselt en niet doorrijden naar Tongeren. Dit om enerzijds het zichzelf qua materiaal en personeel gemakkelijker te maken maar anderzijds ook om de vertragingsstatistieken op te smukken.
Sorry maar neen.
Daarnaast ook rechtstreekse verbindingen die verdwijnen ter voordeel van vrachtvervoer en een trein naar Antwerpen die via fucking Brussels-Airport en Mechelen rijdt. Waardoor je ook gewoonlijk trager dan vroeger op je bestemming geraakt als je in Antwerpen moet zijn.
I see your future before me ..En de S43 naar Hasselt van 7u59 rijd voor de verandering ALWEER eens niet...
Nuja stond al op +34 min dus zag het al komen.
Dan roepen ze om " Door een probleem op de vorige trein rijd deze vandaag niet " weer lekker vaag ook.
Dan als kers op de taart op het scherm ernaast " staking op 5/12 " wat we al wisten maar toch ironisch om te zien.
Achja nog ff volhouden tot Januari en hopelijk dan voor altijd verlost van de NMBS
Sorry maar ja. Bron: een treinbestuurder.Sorry maar neen.
Ik denk dat hij vooral bedoelt dat de trein qua eindhalte ingekort wordt om te zorgen dat de volgende rit geen vertraging meer heeft. In poperinge gebeurt dit ook vaak, de trein rijdt dan van Kortrijk tot Ieper en in Ieper staat dan een andere trein klaar die mensen tot Poperinge meeneemt, de 'reguliere' trein gaat dan van Ieper terug richting Kortrijk.Sorry maar ja. Bron: een treinbestuurder.
Een trein die niet tot in het eindstation rijdt, komt gewoon niet in de statistieken voor. Omgekeerd: een trein die bij zijn eerste halte een uur vertraging heeft maar die binnen het kwartier op zijn eindbestemming aankomt, is op tijd.
Dus om te foefelen in die statistieken, durft de NMBS wel eens de laatste halte te annuleren. Zodoende wordt heel die rit niet mee gerekend in die statistieken
Sorry maar ja. Bron: een treinbestuurder.
Een trein die niet tot in het eindstation rijdt, komt gewoon niet in de statistieken voor. Omgekeerd: een trein die bij zijn eerste halte een uur vertraging heeft maar die binnen het kwartier op zijn eindbestemming aankomt, is op tijd.
Dus om te foefelen in die statistieken, durft de NMBS wel eens de laatste halte te annuleren. Zodoende wordt heel die rit niet mee gerekend in die statistieken
Dat is bij 10% van al mijn posts het geval. Mensen lezen graag wat ze willen lezen maar niet altijd wat er staatJe hebt niet echt goed gelezen wat ik bedoelde hé?
Dat is bij 10% van al mijn posts het geval. Mensen lezen graag wat ze willen lezen maar niet altijd wat er staat
Vorige week kom ik aan in Leuven met 5min vertraging dus ik haast me van trein plat te zetten om van kant te keren en terug te kunnen vertrekken. Helaas lieten de mensen mij niet uitstappen...Soms ligt het ook gewoon aan de mensen
Zaterdagavond heel veel volk op de trein, kwam met 1 minuut vertraging aan in Zuid en zijn met 7 minuten vertraging uiteindelijk in Noord vertrokken
Probleem: veel mensen die er op en af moesten
Maar ipv de mensen te laten uitstappen en dan pas in te stappen willen ze er absoluut al op, tja dan gaat dat idd niet vooruit
Klopt al niet, laatste keer dat het gebeurde was de vertraging tijdens de laatste drie haltes gedaald van 5 naar 4 minuten. Verbinding was volgens de eerste trein gegarandeerd. Andere verklaring? Maybe, just maybe, heeft de boordchef het signaal gegeven om te vertrekken terwijl hij eigenlijk had moeten wachten? Of is dat zo ondenkbaar?
Het was toch wééral staking sinds dinsdagavond tot en met donderdagavond? Ik weet dat het vrijdag is, maar eigen aan treinen de dag na stakingen is dat hun hele schema in de war is.NMBS verhoogt tarieven fors vanaf februari: treinkaartje wordt 6 procent duurder.
"Net vandaag raakte bekend dat de stiptheid van de treinen is gekelderd. In november reed één op de vijf treinen met minstens zes minuten vertraging. Dat is een van de slechtste resultaten in zeven jaar, blijkt uit de stiptheidscijfers op de opendatawebsite van spoorweginfrastructuurbeheerder Infrabel. Als we ook de afgeschafte treinen in rekening nemen, klokte het stiptheidscijfer vorige maand zelfs af op amper 76 procent."
En mijn S43 trein van 8u deze ochtend reed voor de zoveelste keer op 2 weken tijd weer eens niet.
Na 3 maanden de NMBS het voordeel van de twijfel gegeven, stap ik toch terug met veel plezier in de wagen. Liever 1h autorit dan dagelijks de shitshow van de NMBS te moeten aanhoren en zien. Die shitshow zou in een ideale wereld 42 minuten mogen duren.zal wel lekker met de auto blijven rijden.