Het NMBS topic

Aansluiting? Niet gegarandeerd uiteraard.
Spurten naar het ander perron dan maar? Als die trein 1 minuut had gewacht... Maar dat ging niet meer, ah neen, deze trein reist sTiPt! Liever ruim 40 mensen kloten met nog meer vertraging.

En zo werden 21 minuten vertraging in Brussel er weer 60+ vooraleer ik thuis ga zijn. Een welgemeende f* U aan alle betrokkenen, niet het minst de "verkeersleiding" van de NMBS.

De rolstoelgebruiker in de spits die er in Aarschot af moest hielp ook niet natuurlijk, maar de NMBS heeft al genoeg traagheid/stoptijden die stations extra ingebouwd om het daar niet meer op te kunnen steken.

Tof begin van de werkweek. Te laat voor de sportles ook nog eens wrs.
 
Hoe lang duurt het om een trein weer op gang te krijgen als iemand aan een noodsein/rem... heeft getrokken?

Hoeveel vertraging levert dat op? :p

Ik denk dat de trein te vroeg gestopt is op het perron en iemand de deur zo open geforceerd heeft omdat hij dringend eruit wou. (Er ging maar één deur open op heel het perron zonder dat de conducteur uitstapte.)


Edit: 35minuten dus
Edit2: nope, I am fucked. 1u vertraging \o/. Trein werd beperkt in zijn rit
:p
Edit3: en nog eens 10minuten bovenop omdat de trein daarna ook nog eens 10 minuten vertraging heeft.

Op zo'n momenten wil je weer gaan zoeken naar een job met een bedrijfswagen :p.
 
Laatst bewerkt:
Normaal is dat herbewapenen wat wel meevalt. Echter het waarom is meestal het probleem.
Securail is moeten tussenkomen in ieder geval.
 
Uit de krant

De stiptheid van de treinen in ons land liep de afgelopen maanden fors achteruit. Limburg scoort daarbij opvallend slechter dan het nationale gemiddelde. Het station van een Limburgse centrumstad is zelfs al maandenlang bij de slechtste leerlingen van de klas: maar liefst vier op de tien treinen rijden er met vertraging

In het station van Genk is het nog erger gesteld: daar reden bijna vier op de tien treinen met een vertraging van meer dan zes minuten. Van de 541 treinen in november, waren er maar 334 stipt, of 61,7 procent. Daarmee staat Genk op de vierde laatste plaats van heel het land, en de laatste plaats van heel Vlaanderen.
 
Trein om 16u38. Om 16u35 ben ik aan het perron. "Embarquement terminé", niemand kan er nog op. Uiteindelijk is hij om 16u42 vertrokken.

Randdebielen.
 
Laatst bewerkt:
Trein afgeschaft :woohoo:

Oprechte vraag van iemand die letterlijk nooit openbaar vervoer neemt, maar zijn er dan geen vervangbussen? Ik hoor wel eens op de radio dat er treinen afgeschaft zijn en er dan vervangbussen worden ingelegd. Maar goed, dat betekent sowieso later op uw bestemming dan gehoopt. Het lijkt mij ook niet gezellig om nu bij -7°C op een perron te moeten wachten voor niks.
 
Vervangbussen zijn er ook niet zomaar. da's vaak omdat een lijn lange tijd niet gaat bediend worden (wegens werken), dan fixen ze zo'n bussen.
of als de één van de laatste treinen van de dag is afgeschaft, dan kan dat dringend gefixt worden, omdat de mensen anders niet thuis geraken.

maar voor het geval van Cerv.be is het gewoon: "neem de volgende"
 
Die rapportering is toch ook altijd zo vaag. Beetje na 7 staat hij op een 5-tal minuten te laat, ok geen probleem. Ik kijk om 7u15 of er verdere vertraging is: 'de route is niet langer beschikbaar' (voor een trein die normaal om 7u24 vertrekt).
 
Oprechte vraag van iemand die letterlijk nooit openbaar vervoer neemt, maar zijn er dan geen vervangbussen? Ik hoor wel eens op de radio dat er treinen afgeschaft zijn en er dan vervangbussen worden ingelegd. Maar goed, dat betekent sowieso later op uw bestemming dan gehoopt. Het lijkt mij ook niet gezellig om nu bij -7°C op een perron te moeten wachten voor niks.

Als er één trein of zelfs meerdere (in functie van de frequentie) afgechaft zijn worden geen vervangbussen ingelegd. Tegen dat je die logistiek geregeld en ter plaats hebt is de volgende trein er vaak al. Bij grote storingen waarbij de spoorlijn uren onderbroken wordt probeert men vervangbussen in te leggen ja. Idem voor geplande werken.
 
Vanmorgen ook miserie, snap ook nooit dat ze zolang wachten met de app up te daten...
Om 33 vertrek ik thuis vr de trein van 39 te halen (station int straat), app alles oké. Kom om 37 op perron, app alles oké, nog een minuut later is de trein ineens ingekort wegens waterstand van de Rupel ineens te hoog en trein niet over de brug kan.
Geen probleem, zal de trein in andere richting nemen, gaat ook voor mij, die vertrekt om 50 en geen issue volgens de app, wat ik straf vind want die moeten natuurlijk ook over die brug. Om 48 melding dat er 11 minuten vertraging is, tegen 50 die trein ook afgeschaft, ...
Dan maar naar huis gegaan en thuis werken, maar snap echt niet dat dat zo last minute op de app komt, anders had ik wel thuisgebleven en geen half uur tijd verscheten ik de kou.
 
Ondertussen een jaar met de trein naar het werk, en 1x vertraging gehad! Ik ben voorlopig dus eigenlijk best enthousiast over de NMBS...

De communicatie bij die vertraging kon wel beter. Trein stopt in het station Heist-op-den-Berg, iedereen stapt op, maar trein vertrekt niet "Dames en heren, we hebben vertraging".
Een beetje later komt de volgende trein (ook naar Antwerpen, maar dan een IC) op het spoor er naast "Dames en heren, de trein naast ons zal sneller in Antwerpen aankomen".

Bleken het spoorlopers in Berlaar te zijn, op die plek is maar 1 spoor, dus beide treinen moesten gewoon in het station wachten en zijn dan vlak na elkaar tot in Antwerpen gereden ...
 
Planner NMBS plat, site NMBS plat... Sus
Haha, idd, zelfs de NMBS app kan niet tegen de sneeuw... 🤣

Op vertraging in de sneeuw had ik al gerekend, blijkbaar ook weer schandalig veel ingekorte en zelfs afgeschafte treinen op mijn traject gisteren, blij met thuiswerk... Maar nu maakt de NMBS het zelfs onmogelijk te weten of je trein überhaupt komt als je station uiteraard ook geen info meer heeft. Ik de koude gaan staan en wachten op die vage speakers? Zelfs in de jaren stilletjes was het beter, toen had m'n opstapplaats tenminste nog een station.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan