Ok, fair enough maar geen bezwaar om poortjes met een server te laten verbinden?2 personen, meer dan je denkt voor sporadische reizigers. Al genoeg gehad voor het werk. Ook voor mensen die een multi-ticket delen.
Ik wel nu, had nog 3 oude tickets liggen. Heb ze eens gescanned en geanalyseerd:
Er zit een identificatiecode voor beginstation & eindstation in (als iemand van NMBS wilt bevestige: Zone Brussel is 5067?), klasse & 2 datums (bij H-T tickets dat ik had). Alsook wat lijkt op een uniek identificatienummer per ticket. Maar de belangrijke data zit er weldegelijk in gecodeerd zoals ik vermoedde.
Zoals ik zei er zijn er. Maar de meeste wel dus de kans dat je op courante trajecten er geen hebt bij begin- en eindstation is niet zo groot. En dan nog heb je treinbegeleiders. Enkele stations zonder poortjes zijn toch geen bezwaar om er nergens te zetten?Is mij iets te ver, dus ik doe het via google maps:
Eerste station dat ik tegenkwam tussen Tilburg & Breda. Geen poortjes te zien naar de perrons. Volgens omschrijving wel OV-chipkaart nodig om het stationsgebouw/de wachtzaal te kunnen betreden
Je argument was eerst dat het in Brussel/België niet mogelijk is. België is echt niet zo uniek qua stations.
e-ID heeft dus barcode en MRZ. Poortje moet toch met server verbonden zijn voor de smartcards. Of die nu een serienummer van een nfc-tag in je bankkaart of mobibkaart checkt of een string van een e-id maakt geen verschil.Ik doelde vooral op de multi-tickets die je manueel moet invullen + eID. Dewelke mij de moeilijkste lijke te controleren...