Enkel asfalt en wat braakliggend terrein. Dus geen echte offroad. Het was ook al 3+ jaar geleden dat ik op de moto heb gezetenOffroad getest of enkel asfalt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Enkel asfalt en wat braakliggend terrein. Dus geen echte offroad. Het was ook al 3+ jaar geleden dat ik op de moto heb gezetenOffroad getest of enkel asfalt?
Even mezelf quoten: hij is besteldIdd niet echt representatief.
Dit type moto koop je ook wel deels voor de looks en de romantisering van het offroad rijden. Ik reken mezelf daar ook bij voor alle duidelijkheid
België is ook niet het land om er dagelijks offroad mee op uit te trekken.
Het merendeel koopt deze moto niet door rationeel te zijn Aan de andere kant zie je ook dikke racers op de openbare weg, die eigenlijk hun plaats hebben op circuit. Ik zou ook veel beter een Multistrada kopen ipv een DesertX, maar ja …
Ok. Ga ik even voor kijken dan.Alpinestars beste handschoenen.
De kans is groot dat het een nieuwe zal zijn. Bij die Chinese merken zitten inderdaad wel een aantal knappe modellen bij echter heb ik jarenlang in de cross enkel met Japanners of Ktm gereden waardoor ik het moeilijk zal zijn om daar van af te stappen.@Lode16
Op motoren en toerisme kun je huidige modellen zien. Dit natuurlijk als je van plan bent om een nieuwe te kopen
Je hebt nu ook veel Chinese merken, meestal onder een oude naam die ze hebben opgekocht, bv Benelli, FB Mondial, Moto Morini, ... .
De laatste jaren hebben die gigantische sprongen voorwaarts gemaakt inzake veiligheid, afwerking, ... . Veelal liggen daar motorblokken in die ze jaren lang onder licentie hebben gebouwd voor BMW, Husqvarna, Kawasaki, ... . Toch zeker de laatste modellen
Ik rij bv met een Moto Morini X cape waar het dus eigenlijk een Kawasaki blok is dat er in ligt, alle electronica is van Bosch, Brembo remmen, Pirelli banden, Marzocchi veren, ... . Ongeveer 1200km mee gereden in de 3 weken sinds ik die heb en nog geen enkel probleem mee gehad.
Ik heb toen ook even met een Benelli Leoncino 800 gereden maar dat was toch iets te bruut in mijn ogen. Wel een prachtige machine.
Ik ben dan ook eens gaan kijken naar de CF Moto 700 CL-X (Heritage), niet mee gereden maar wat een prachtige machine. Zag er nog beter uit in het echt dan op foto. Er zit zelfs cruise control op, best handig als het is voor je woon-werk.
Een 60km enkel zal het zijn. Geen idee eigenlijk, kan wel een goed punt zijn. Welke zouden die alternatieven dan zijn? Ik ging er vanuit dat je al relatief recht zit op zon naked. (Enige ervaring met baanmoto was die van de rijschool. CB650f of iets dergelijks dacht ik)Ik ben de verkeerde om dit te vragen, ik heb het meer voor adventure of iets wat uitnodigt om rustig te cruisen
Geen idee hoe groot de verplaatsing zal zijn, maar ben je niet beter af met iets waar je wat meer rechtop zit dan op zo'n naked? Zeker als je dagelijks op de moto zit, lijkt me dit aangenamer.
Ik zou nooit een naked kiezen voor w-w 60 km autostrade. Dat is absoluut niet aangenaam, tenzij bij 25 graden in de zon (en dan nog). Dat is toch de reden waarom ik mijn monsters heb gelaten voor wat ze waren. Indien het enkel in het weekend is om toertjes te doen, dat is dan weer een andere zaak.Een 60km enkel zal het zijn. Geen idee eigenlijk, kan wel een goed punt zijn. Welke zouden die alternatieven dan zijn? Ik ging er vanuit dat je al relatief recht zit op zon naked. (Enige ervaring met baanmoto was die van de rijschool. CB650f of iets dergelijks dacht ik)
Idem, naked voor zo'n omstandigheid is iets wat ik ook nooit zou doen. Voor korte tripjes maakt dat minder uit. Maar als je veel km's doet of regelmatig autostrade, dan heb ik toch liever een versie met een deftig scherm.Ik zou nooit een naked kiezen voor w-w 60 km autostrade. Dat is absoluut niet aangenaam, tenzij bij 25 graden in de zon (en dan nog). Dat is toch de reden waarom ik mijn monsters heb gelaten voor wat ze waren. Indien het enkel in het weekend is om toertjes te doen, dat is dan weer een andere zaak.
Vannacht teruggereden van Italië. In Zwitserland 2 naked bikes zien ploerten in de regen. Het is het equivalent van continue emmers water in je gezicht te krijgen. Ik had er echt compassie mee.Idem, naked voor zo'n omstandigheid is iets wat ik ook nooit zou doen. Voor korte tripjes maakt dat minder uit. Maar als je veel km's doet of regelmatig autostrade, dan heb ik toch liever een versie met een deftig scherm.
Maar is en blijft persoonlijk.