Moto Het Moto praat topic

@Lots02 ok, niet echt representatief. Dit is toch het type moto dat gemaakt is voor off road en ook op asfalt goed uit de voeten kan maar dan door de meeste mensen 90% asfalt gereden wordt.
Zo zie ik elke dag iemand voorbij komen met een tenere 700 (blauw-geel🤤) voor zijn woon-werk🙈
 
Idd niet echt representatief.

Dit type moto koop je ook wel deels voor de looks en de romantisering van het offroad rijden. Ik reken mezelf daar ook bij voor alle duidelijkheid 🤷🏻‍♂️

België is ook niet het land om er dagelijks offroad mee op uit te trekken.

Het merendeel koopt deze moto niet door rationeel te zijn 🙈 Aan de andere kant zie je ook dikke racers op de openbare weg, die eigenlijk hun plaats hebben op circuit. Ik zou ook veel beter een Multistrada kopen ipv een DesertX, maar ja …
 
Idd niet echt representatief.

Dit type moto koop je ook wel deels voor de looks en de romantisering van het offroad rijden. Ik reken mezelf daar ook bij voor alle duidelijkheid 🤷🏻‍♂️

België is ook niet het land om er dagelijks offroad mee op uit te trekken.

Het merendeel koopt deze moto niet door rationeel te zijn 🙈 Aan de andere kant zie je ook dikke racers op de openbare weg, die eigenlijk hun plaats hebben op circuit. Ik zou ook veel beter een Multistrada kopen ipv een DesertX, maar ja …
Even mezelf quoten: hij is besteld 😎
 
Hier ook aan het overwegen om een baanmoto aan te schaffen. (Binnenkort mogelijk een jaar lang richting Brussel en geen zin om veel fille te hebben). Eigenlijk geen voorkeur voor een bepaald merk. Zou wel sowieso gaan voor een (hyper) naked. Wat zijn modellen die hier goed scoren? Genre MT-07/09, CB750R, Triump, etc.

Btw, rijbewijs al sinds 2015 maar nooit een baanmoto gehad. Was om met enduro op de baan te mogen na het eindigen van mijn motocross carrière. :tongue:
 
@Lode16
Op motoren en toerisme kun je huidige modellen zien. Dit natuurlijk als je van plan bent om een nieuwe te kopen ;)

Je hebt nu ook veel Chinese merken, meestal onder een oude naam die ze hebben opgekocht, bv Benelli, FB Mondial, Moto Morini, ... .
De laatste jaren hebben die gigantische sprongen voorwaarts gemaakt inzake veiligheid, afwerking, ... . Veelal liggen daar motorblokken in die ze jaren lang onder licentie hebben gebouwd voor BMW, Husqvarna, Kawasaki, ... . Toch zeker de laatste modellen ;)
Ik rij bv met een Moto Morini X cape waar het dus eigenlijk een Kawasaki blok is dat er in ligt, alle electronica is van Bosch, Brembo remmen, Pirelli banden, Marzocchi veren, ... . Ongeveer 1200km mee gereden in de 3 weken sinds ik die heb en nog geen enkel probleem mee gehad.

Ik heb toen ook even met een Benelli Leoncino 800 gereden maar dat was toch iets te bruut in mijn ogen. Wel een prachtige machine.
Ik ben dan ook eens gaan kijken naar de CF Moto 700 CL-X (Heritage), niet mee gereden maar wat een prachtige machine. Zag er nog beter uit in het echt dan op foto. :love: Er zit zelfs cruise control op, best handig als het is voor je woon-werk.
 
@Lode16
Op motoren en toerisme kun je huidige modellen zien. Dit natuurlijk als je van plan bent om een nieuwe te kopen ;)

Je hebt nu ook veel Chinese merken, meestal onder een oude naam die ze hebben opgekocht, bv Benelli, FB Mondial, Moto Morini, ... .
De laatste jaren hebben die gigantische sprongen voorwaarts gemaakt inzake veiligheid, afwerking, ... . Veelal liggen daar motorblokken in die ze jaren lang onder licentie hebben gebouwd voor BMW, Husqvarna, Kawasaki, ... . Toch zeker de laatste modellen ;)
Ik rij bv met een Moto Morini X cape waar het dus eigenlijk een Kawasaki blok is dat er in ligt, alle electronica is van Bosch, Brembo remmen, Pirelli banden, Marzocchi veren, ... . Ongeveer 1200km mee gereden in de 3 weken sinds ik die heb en nog geen enkel probleem mee gehad.

Ik heb toen ook even met een Benelli Leoncino 800 gereden maar dat was toch iets te bruut in mijn ogen. Wel een prachtige machine.
Ik ben dan ook eens gaan kijken naar de CF Moto 700 CL-X (Heritage), niet mee gereden maar wat een prachtige machine. Zag er nog beter uit in het echt dan op foto. :love: Er zit zelfs cruise control op, best handig als het is voor je woon-werk.
De kans is groot dat het een nieuwe zal zijn. Bij die Chinese merken zitten inderdaad wel een aantal knappe modellen bij echter heb ik jarenlang in de cross enkel met Japanners of Ktm gereden waardoor ik het moeilijk zal zijn om daar van af te stappen.

Helaas te veel keuze eigenlijk blijkbaar. :tongue:. Degene die er voorlopig uitspringen zijn voor jullie waarschijnlijk wel de usuals. CB1000R , GSX-S1000, MT-09, Monster, 890 Duke, F900R, Trident. Zou wel met enkele is een testrit willen doen en vergelijken met de MT-07 of CB650R bijvoorbeeld. Geen idee of die 900/1000cc's te log zouden kunnen aanvoelen. Van dit lijstje aanraders/tegenvallers?
 
Ik ben de verkeerde om dit te vragen, ik heb het meer voor adventure of iets wat uitnodigt om rustig te cruisen ;)

Geen idee hoe groot de verplaatsing zal zijn, maar ben je niet beter af met iets waar je wat meer rechtop zit dan op zo'n naked? Zeker als je dagelijks op de moto zit, lijkt me dit aangenamer.
 
Ik ben de verkeerde om dit te vragen, ik heb het meer voor adventure of iets wat uitnodigt om rustig te cruisen ;)

Geen idee hoe groot de verplaatsing zal zijn, maar ben je niet beter af met iets waar je wat meer rechtop zit dan op zo'n naked? Zeker als je dagelijks op de moto zit, lijkt me dit aangenamer.
Een 60km enkel zal het zijn. Geen idee eigenlijk, kan wel een goed punt zijn. Welke zouden die alternatieven dan zijn? Ik ging er vanuit dat je al relatief recht zit op zon naked. (Enige ervaring met baanmoto was die van de rijschool. CB650f of iets dergelijks dacht ik)
 
Het is zeker niet zo slecht als bij die pure snelheidsmonsters maar toch nog steeds een relatief groot verschil tov tourers, adventure en zo. Dit weekend nog een ritje gedaan met een paar vrienden waarvan 1 met een Truxton en de andere met een Vitpilen 701. Beide zeiden dat hun moto's eerder zijn voor eens een ritje te doen in het weekend dan om dagelijks woon-werk verkeer mee te doen. Dan zouden ze liever wisselen met mijn X-cape of de GS waar de 4de mee rijdt.

Ik zou vooral eens een paar testritten inplannen, liefst van ongeveer een uurtje zodat je een goed gevoel hebt van de motorfiets.
Op Youtube vind je ook veel reviews, ik zie graag die van Motors for the masses of van Mark Pulling

Kijk bv eens naar een Honda CB500X.
 
Laatst bewerkt:
Een 60km enkel zal het zijn. Geen idee eigenlijk, kan wel een goed punt zijn. Welke zouden die alternatieven dan zijn? Ik ging er vanuit dat je al relatief recht zit op zon naked. (Enige ervaring met baanmoto was die van de rijschool. CB650f of iets dergelijks dacht ik)
Ik zou nooit een naked kiezen voor w-w 60 km autostrade. Dat is absoluut niet aangenaam, tenzij bij 25 graden in de zon (en dan nog). Dat is toch de reden waarom ik mijn monsters heb gelaten voor wat ze waren. Indien het enkel in het weekend is om toertjes te doen, dat is dan weer een andere zaak.
 
Ik zou nooit een naked kiezen voor w-w 60 km autostrade. Dat is absoluut niet aangenaam, tenzij bij 25 graden in de zon (en dan nog). Dat is toch de reden waarom ik mijn monsters heb gelaten voor wat ze waren. Indien het enkel in het weekend is om toertjes te doen, dat is dan weer een andere zaak.
Idem, naked voor zo'n omstandigheid is iets wat ik ook nooit zou doen. Voor korte tripjes maakt dat minder uit. Maar als je veel km's doet of regelmatig autostrade, dan heb ik toch liever een versie met een deftig scherm.

Maar is en blijft persoonlijk.
 
Idem, naked voor zo'n omstandigheid is iets wat ik ook nooit zou doen. Voor korte tripjes maakt dat minder uit. Maar als je veel km's doet of regelmatig autostrade, dan heb ik toch liever een versie met een deftig scherm.

Maar is en blijft persoonlijk.
Vannacht teruggereden van Italië. In Zwitserland 2 naked bikes zien ploerten in de regen. Het is het equivalent van continue emmers water in je gezicht te krijgen. Ik had er echt compassie mee.
 
Hmmm toen ik thuis kwam en mijn motor afzette, hoorde ik ineens een gesis. Toen ik naar onder keek zag ik ineens een hele plas water verschijnen op de grond... De motor leek ook pokke warm te zijn...

Ik ga er vanuit dat het koelvloeistof systeem naar de vaantjes is... wel klote dat dit thuis gebeurde. Onderweg had ik gewoon die laten slepen naar de garagist via de verzekering.
 
Terug
Bovenaan