Moto Het Moto praat topic

Ben momenteel bezig met mijn rijopleiding. Vandaag ook weer een goei ritje gedaan, maar ondanks dat het heel de tijd droog was, dampte mijn vizier met regelmaat aan.

Heb zo wat aan het googelen geweest en er bestaan daar middeltjes voor, maar je leest dan telkens weer tegenstrijdige commentaren 🤷‍♂️

Hebben jullie goeie tips?
Pinlock in uw vizier steken. Werkt bij mij perfect. Het enige probleem is dat ik een bril draag, dus als er weinig luchtcirculatie is (bij stilstand of traag rijden) dampen mijn brillenglazen wel nog gewoon aan :sop:
 
Pinlock in uw vizier steken. Werkt bij mij perfect. Het enige probleem is dat ik een bril draag, dus als er weinig luchtcirculatie is (bij stilstand of traag rijden) dampen mijn brillenglazen wel nog gewoon aan :sop:
Die term was ik ook al tegengekomen, maar had ik geskipped omdat het me zo bricolage leek. Ondertussen toch eens een filmpje van bekeken en valt nogal mee precies. Mijn vizier heeft blijkbaar zo'n haakjes daarvoor (misschien standaard tegenwoordig?) dus zal dat dan maar eens bestellen.
 
Die term was ik ook al tegengekomen, maar had ik geskipped omdat het me zo bricolage leek. Ondertussen toch eens een filmpje van bekeken en valt nogal mee precies. Mijn vizier heeft blijkbaar zo'n haakjes daarvoor (misschien standaard tegenwoordig?) dus zal dat dan maar eens bestellen.
Wel zien dat ge een Pinlock koopt die specifiek past op uw helm; is normaal gezien wel op te zoeken via hun website (van helmfabrikant of Pinlock zelf). Ze hebben namelijk verschillende maten
 
Voor het zoontje aa het rondkijken naar een elektrische pocketbike, liefst crossmodel.
Zoveel aanbiedingen maar geen idee welke degelijk zijn en welk budget je 'minimum' moet voorzien voor iets redelijk deftig.

Iemand raad welk model/merk goede prijs/kwaliteit levert?
 
Wel zien dat ge een Pinlock koopt die specifiek past op uw helm; is normaal gezien wel op te zoeken via hun website (van helmfabrikant of Pinlock zelf). Ze hebben namelijk verschillende maten
Ondertussen pinlock geïnstalleerd op mijn vizier en al een paar keer mee gereden. Werkt perfect! Merci voor de goeie tip ;)
 
Ik weet dat helmen een bepaalde houdbaarheidsdatum hebben, maar ik vraag me het volgende wel af: gaat de verzekering moeilijk doen bij bijvoorbeeld ziekenhuiskosten omwille van een hoofd- of nekletsel waarbij de gedragen helm ouder dan 5 jaar is?

Helmen hebben wel een productiedatum, maar geen officiële houdbaarheidsdatum. Ik stel me gewoon de vraag omdat mijn helm eigenlijk nog zeer goed is na 6 jaar en het dus te zot zou zijn om die naar het containerpark te brengen.
 
Was van plan vandaag te rijden maar eer ik aan de garage kwam dacht ik van, fuck dees.

Mega veel wind en héél koude wind. Ging niet echt aangenaam zijn.

Nog even geduld :p
 
Made in China, no thanks. Niet omdat ik denk dat de kwaliteit niet in orde zou zijn, maar gewoon uit principe.
Dan scheep je je zelf met een heel kleine keuze op. Ik denk niet dat je nog iets vindt waar er niets in zit dat in China werd gemaakt.
 
Dan scheep je je zelf met een heel kleine keuze op. Ik denk niet dat je nog iets vindt waar er niets in zit dat in China werd gemaakt.
Dat is waar, maar een Italiaans merk dat volledig in China wordt gemaakt en geassembleerd is imo zo fake als wat. Een beetje zoals MG, wat heeft dat nog te maken met het Britse automerk van weleer?

Er zijn genoeg merken die wel nog (grotendeels) in Italië produceren (Ducati, Aprilia, MV Agusta, Moto Guzzi, ...)
 
Dat is waar, maar een Italiaans merk dat volledig in China wordt gemaakt en geassembleerd is imo zo fake als wat. Een beetje zoals MG, wat heeft dat nog te maken met het Britse automerk van weleer?

Er zijn genoeg merken die wel nog (grotendeels) in Italië produceren (Ducati, Aprilia, MV Agusta, Moto Guzzi, ...)
Als het uiteindelijke product naar wens is, wat maakt het dan uit waar het gemaakt is? (afzonderlijk van werkomstandigheden etc)
 
Als het uiteindelijke product naar wens is, wat maakt het dan uit waar het gemaakt is? (afzonderlijk van werkomstandigheden etc)
Prima hoor, maar doe niet alsof het nog een Italiaanse motorfiets is.

En sinds Covid zou je verwachten dat mensen beter weten dan onze eigen maakindustrie uit te besteden aan Azië, maar ach.
 
Prima hoor, maar doe niet alsof het nog een Italiaanse motorfiets is.

En sinds Covid zou je verwachten dat mensen beter weten dan onze eigen maakindustrie uit te besteden aan Azië, maar ach.
Wat maakt voor jouw een Italiaanse motorfiets? Het ontwerp? Het land waar de onderdelen gemaakt zijn? Het geluid? Het rijgedrag?

Ik vraag dit omdat ik dit gesprek al vaker met vrienden heb gehad en vaak merk dat hetgeen bepalend is voor een xxx motorfiets, vaak bij iedereen enorm kan verschillen.
 
Dat is waar, maar een Italiaans merk dat volledig in China wordt gemaakt en geassembleerd is imo zo fake als wat. Een beetje zoals MG, wat heeft dat nog te maken met het Britse automerk van weleer?

Er zijn genoeg merken die wel nog (grotendeels) in Italië produceren (Ducati, Aprilia, MV Agusta, Moto Guzzi, ...)
Ik vind de vergelijking met MG (of FB Mondial of Benelli of ... ) hier toch niet volledig opgaan aangezien dat allemaal merken zijn die al soms decennia geleden failliet gegaan zijn en men gewoon de naam opgekocht heeft. Hier is eerder een doorstart onder een andere eigenaar.
Daarom ook dat men die 1200 V twin uit de Corsaro kan verder ontwikkelen. Alle ontwikkelingen en design gebeurt in Italië, enkel de productie is in China.

Mijn X Cape heeft Pirelli banden, Brembo remmen, Marzocchi veren, elektronica van Bosch, een motorblok dat in de basis van Kawasaki is, ... . Al die merken besteden dus hun productie uit aan China maar als Morini hun modellen zouden assembleren in Italië, is het dan wel een Italiaanse motor? Of geloof je echt dat Ducati, Aprilia, MV Agusta, Moto Guzzi, ... hun motorfietsen voor meer dan de helft lokaal worden geproduceerd?
Zelfs BMW laat veel van hun motorblokken in China maken.

Ik ben zeker geen fan van de staat China en er zou gerust wat harder tegen mogen worden opgetreden, maar hoe hypocriet zouden we dan niet zijn om nog altijd onze kleren uit Bangladesh te dragen, te rijden met een elektrische wagen waarvoor grondstoffen op god-weet-welke-manier worden gedolven in Afrika, ... .
Als we die lijn zouden doortrekken, vrees ik dat heel de economie zowat in elkaar zou stuiken. Maar dit is geen discussie die hier thuis hoort.
 
ja, eigenlijk geloof ik dat Ducati's in Bologna gebouwd worden, Aprilia's in Noale en Moto Guzzi in Mandello del Lario (de ontwikkeling tegenwoordig wel in Noale).
Ik heb geen weet van andere produktie locaties voor bovenstaande.

MV Agusta/Cagiva, geen idee.

En dan is er nog Fantic. Dat heeft aanvankelijk een 450cc uit China gehaald,(voor de 500 caballero) maar sinds de aankoop van Minarelli (ex-Yamaha), doen ze meer en meer ofwel zelf ofwel krijgen ze het gerief van Yamaha (assemblage in Treviso) en heeft ook verder niks met China te maken.

Het is wel ergens ironisch dat de meest verkochte motor in Italië ... zo'n Benelli is.
 
ja, eigenlijk geloof ik dat Ducati's in Bologna gebouwd worden, Aprilia's in Noale en Moto Guzzi in Mandello del Lario (de ontwikkeling tegenwoordig wel in Noale).
Ik heb geen weet van andere produktie locaties voor bovenstaande.

MV Agusta/Cagiva, geen idee.

En dan is er nog Fantic. Dat heeft aanvankelijk een 450cc uit China gehaald,(voor de 500 caballero) maar sinds de aankoop van Minarelli (ex-Yamaha), doen ze meer en meer ofwel zelf ofwel krijgen ze het gerief van Yamaha (assemblage in Treviso) en heeft ook verder niks met China te maken.

Het is wel ergens ironisch dat de meest verkochte motor in Italië ... zo'n Benelli is.
Gebouwd met onderdelen die gefabriceerd zijn in...? 😊
 
Terug
Bovenaan