Hij is gesleept. Ze deden er niet moeilijk over dat men dat van thuis uit moesten slepen. Was echter gewoon een gebarsten koelingsdop.
Wel melding gekregen dat aan mijn moto met zo goed als 152k km wel eens een kwaliteitsinjectie kon gebruiken:
Voorvork is lek en olie op de remblokken, koppelingskabel en gaskabels stroef, remschijf achter erg ingelopen ( schijf zou moeten vervangen worden en remklauw revisie, ws vooraan ook revisie nodig. Motor knakt soms ook bij gas geven of lossen.
Ach ja, 50k km geleden er 1000€ ingepompt, dus zo erg is dat nu ook weer niet. Al moet ik zeggen dat ik nog altijd blij ben met mijn motootje.
Het is gewoon een leuk ding en niet te zwaar.
En met de kosten in het verschiet al eens zitten nadenken of ik mij geen andere moto koop met iets van een 20 - 40k km, zodanig dat ik er weer vlot 100k km tegen kan zonder al te grote investering. Maar dezelfde moto kopen van rond 2007 vraagt men toch ook al snel 3500 -4500€ voor waardoor ik eventueel aan het denken was om wat meer te geven voor een yamaha fjr 1200 of een super tenere of eventueel zelfs een tracer 900 (niet spiksplinternieuw of de laatste versie natuurlijk). Maar die dingen gaan ook allemaal al snel voor 9-10k€... (als het niet meer is). En uiteindelijk heb ik door corona een oorlogskas
.
Ook aan het twijfelen of het nut heeft om een tracer te kiezen voor als je voor 1k€ meer bij wijze van spreken een fjr hebt. Als het prijsverschil nog groter was geweest dan kon ik dat nog volgen.
Maar dan vooral omdat die tracer mij een beetje doet vrezen voor hoe zo'n 2 of 3 cilinder reageert (ben een smijt en gooi 4 cilinder gewend - type fazer) maar vooral omdat dat schermpje mij serieus flimsy eruit ziet en aanvoelt en ik op mijn moto ook al direct een tourscherm opgezet had omdat het basisscherm maar niets was.
Bij de fjr lijkt dat direct allemaal wel in orde te zijn (en als ik extra kosten moet doen voor die aanpassingen, dan schiet er van die 1k€ nu ook weer niet zoveel over). Al ga ik dan niet voor een versie recenter dan een 2016... aangezien ik er zeker geen 18k aan ga spenderen...
Nu ja nog eens goed over nadenken, voor hetzelfde geld kan ik die reparatie uitstellen tot 160k km, mijn volgende onderhoudsinterval en moet ik er gewoon 700€ inpompen en kan ik er dan weer nog eens 50k km mee door
. Alhoewel een nieuwe moto mij toch ook wel iets zegt, maar dan vooral omdat ik dan weer een nog iets steviger ding heb, waar ik er zeker weer 10 j mee door kan, zoals mijn vorige...
had ook even naar die benelli gekeken, maar meh is toch ook al snel 7k+ en het is een ding van 48pk... dan koop ik nog liever een nieuwe fazer...