Het Moto praat topic

Al eens zien staan bij een dealer. Ik was wel verbaasd van die afwerking.
Voge hun nieuwe 650DS staat ondertussen ook op hun site. De prijs jammerlijk genoeg nog niet ;)
De 500DS kost 5900€ dus ik verwacht die ergens tussen de 7000 en 7500€. Waarmee hij wel in de buurt komt van de SWM Super Dual. Maar die Voge zal hoogstwaarschijnlijk meer road oriented zijn ;) en met wat meer tech op :D

Heb meteen 2dehands ECU gekocht via nederland aan 75eur.
Ik lees verschillende berichten op internet rond het swappen van ECU. Ik lees evenveel dat het mogelijk is of als niet.
Ducati rekent soieso een volledige set (dashboard, sleutels & ECU) aan 1000eur minimum zonder werkuren.
Ik ga de gok wagen met die 2dehands, marcheert het niet dan stuur ik die terug

nog niet van gehoord, maar ziet er wel netjes uit :D

Yup, is het luxe merk van Loncin. 1 van de grootste motorfabrikanten ter wereld maar dan meestal in onderaanneming van BMW, MV Agusta, ...
De motor(engine) is dan ook eigenlijk bijna een kopie van een BMW 650 single.
LONCIN is one of the largest motorcycle manufacturers, producing nearly 2 million motorcycles per year. LONCIN has been the Original Equipment Manufacturer for BMW Motorrad for more than 10 Years, producing more than 35,000 engines for BMW motorcycles. Our key business strategy is to build a reputation by producing quality products at a competitive price. In 2019, the MV Agusta entered an agreement with LONCIN to produce motorcycle for the Italian Manufacturer.

De Zontes 310 T2 vind ik ook wel best een knappe machine, zeker voor dat geld, maar iets teveel tech naar mijn zin. Keyless go, electronische tankopening, ...
Veel dat kan kapot gaan dus.

Is dat niet underpowered zo'n 300cc moto ? Allez zo komt dat bij mij toch over :(.

Ook als ik deze even bekijk : https://www.deforceroeselare.be/nl/catalogus/moto:cfmoto-650gt
Dat is 60pk. Mijne fazer zit aan 72pk en weegt minder https://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_fz6s2 fazer 07.htm. En ik vind dat toch leuk dat daar wat meer oomph in zit.

Kan zijn dat dat allemaal niet nodig is hé, je weet dat pas wanneer je ermee rijdt. Maar het viel mij gewoon op :(.

Nu bon, ik zou langzaamaan ook moeten gaan uitkijken om mijne te vervangen... maar hij rijdt gewoon zo goed :(. En na 160k km (allez 140k km door mij) kun je er toch moeilijk afstand van nemen :(.

De laatste fazer vond ik maar niets, dat scherm is meh.
Alhoewel ik deze wel mooi vind :

Maar de prijs hé... de prijs :(. vind dat zo'n doodzonde om 10k+ te geven aan een moto :(. https://www.vfmotos.be/vehicles/tracer-9gt/

Anders had deze mij ook kunnen bekoren : https://www.felix-jos.be/nl/motors-scooters/xt1200ze-super-tenere-2018/1400/
Al blijf ik de tracers mooier vinden. Weet echter niet welk beter zit...

Ik heb een Himalayan besteld, die heeft maar 24.1pk voor een 411cc en hij weegt dan nog eens bijna 200kg :D
Maar het totaalpakket rijdt naar het schijnt gewoon heel goed. Ook al veel mensen die er een RTW trip mee hebben gedaan, bv ItchyBoots en NathanThePostman.
Mij gaat het vooral over de reis en niet de bestemming of hoe snel je er geraakt. Mijn auto weegt 1200kg en heeft 100pk, die Himalayan heeft dus meer pk/kg :D. Een motor van 200-250kg met een vermogen dat ge meestal ziet bij een gemiddelde auto, is imho toch een beetje van het goede teveel.

Maat van mij rijdt met een HD maar hij heeft al een testrit geboekt bij mij voor de Hima. :D

On a side note: gisteren RockBros zakken + duffel besteld op Amazon.de. Kreeg op amazon.com toch nog best goeie reviews en voor dat geld wilde ik wel een gokje wagen. Oorspronkelijk ging ik voor Lomo bags gaan maar die zijn uitverkocht tot al zeker augustus.

Laatst bewerkt:
Ik heb een Himalayan besteld, die heeft maar 24.1pk voor een 411cc en hij weegt dan nog eens bijna 200kg :D
Maar het totaalpakket rijdt naar het schijnt gewoon heel goed. Ook al veel mensen die er een RTW trip mee hebben gedaan, bv ItchyBoots en NathanThePostman.
Kmoet zeggen, kwas aant twijfelen tussen de Himalayan en CF Moto.
Himalayan had idd maar +/- 400cc en was een 1 cilinder, geen rit kunnen doen maar vreesde wat voor under powered.
Wel toffe motor qua look & Royal Enfield is zeker geen onbekende in de motor wereld.

Net terug van ritje 100km, wat een verschil tussen de oude VTR en deze. Comfort alom ☺️
Kmoet geen oordoppen meer indoen en tank inhoud van 18L = +/- 400km
Lovin this more and more

Hitchcock's heeft al een 462 kit voor de Hima, Himalayan-tools heeft een 477 kit, in de US zijn ze bezig met een verbeterde cam shaft, ...
Opties genoeg om die wat te tweaken :)

Twee weken terug hier de s1000RR verkocht.

Combinatie van factoren. Vooral maten die stoppen met rijden of véél minder gaan rijden vanwege familiale omstandigheden (scheidingen).
Met de 2 kleine kinderen opmerkelijk minder tijd, ook niet zo evident om met het hele gezin én alle materiaal te gaan zonder te investeren in een camionnet ofzo. En alleen gaan zie ik ook echt niet zitten. Vorig jaar paar keer gedaan en ja, dat is het toch niet.

Voor het eerst in 17 jaar zonder benzinegedreven tweewieler...

Nu, als ik zie dat de kleine wat graag rijdt met die KTM 50cc, misschien dat ik dan een crosser koop.

Nu kijk, de mens die de s1000RR gekocht heeft, deed er alleszins de koop van z'n leven aan.
Vorig jaar nog voor 2500+ euro spul op gestoken. Nuja whatever, je leeft maar één keer :-).

'k Heb op Spa gereden met een serieuze superbike, dus weer een life goal: check!

Heb informatie gevraagd bij de rijschool voor lessen . In de mail die ik terug kreeg staat dat ik oortjes niet mag vergeten om in contact te blijven met de instucteur , blijft dat gelijk de welke?

Heb informatie gevraagd bij de rijschool voor lessen . In de mail die ik terug kreeg staat dat ik oortjes niet mag vergeten om in contact te blijven met de instucteur , blijft dat gelijk de welke?
Ja, gewone 3.5mm jack zou ok moeten zijn. Bij mijn rijlessen kreeg ik zelf oortjes van de rijschool; was toen gewoon one-way communicatie van instructeur naar mij, dus ik kon zelf niets tegen hem zeggen, enkel luisteren.

Ja, gewone 3.5mm jack zou ok moeten zijn. Bij mijn rijlessen kreeg ik zelf oortjes van de rijschool; was toen gewoon one-way communicatie van instructeur naar mij, dus ik kon zelf niets tegen hem zeggen, enkel luisteren.
Idd is tegenwoordig de norm, zoals op het examen. Vind dat wel jammer! Ik heb zelf enkele uren les voor de eerste grote lockdown gehad en de rest erna. Voor de lockdown kreeg je zelf ook een micro bij de rijlessen (allez, toch bij de mijne) en kon je heen en weer babbelen met de instructeur, dat was echt plezant

Gisteren eerste les gehad en is best goed gegaan. Instructeur had niet verwacht om op het einde reeds de 8 te kunnen inoefenen.
Dinsdag wordt het normaal het hele parcours oefenen, woensdag openbare weg. Donderdag dan nog een uurtje oefenen in de VM en kort na de middag examen.

En dan zat vandaag de uitnodiging voor de vaccinatie in de brievenbus. Woensdagavond krijg ik mijn eerste spuit van Pfizer.
Hopelijk heb ik er niet teveel last van.

Boys, die motorkeuring.. gaat dat er nu komen? Ik heb 'pas' een scrambler gekocht dus die is verre van origineel. Zou een ferme domper zijn moest ik die volgend jaar niet meer door een of andere keuring krijgen.

Laten we hopen. Is ook maar logisch. Daarna nog belasten volgens uitstoot zoals ze met wagens doen.

Zou voor begin 2022 er moeten zijn anders waarschijnlijk boetes betalen aan Europa.

Voor de veiligheidsfuncties (remmen, banden, lichten, lekkages)is het goed dat controle er komt. Voor de overige zaken niet echt😭
En heb al helemaal geen zin om nog eens extra belasting te moeten gaan betalen op mijn moto’s uit 1994 en 2007. Dat is geen dagelijks vervoer hé.

Pfff, zondag mijn achternaaf in de soep gedraaid. Weer veel kosten

Geen idee. Zolang alles CE of zo gekeurd is, hoop/denk ik dat alles wel gekeurd zal worden. Eventueel een vrijstelling voor oudere motoren 🙄

Vandaag 2de les gehad en was toch heel wat minder dan vorige week. Dat traag rijden 😳
En natuurlijk met een andere motor dan vorige week.

Terug
Bovenaan