Moto Het Moto praat topic

Net mijn motor terug uit onderhoud, hij moest binnen voor terugroepactie van KTM en 'twas bekan tijd voor zen jaarlijks.
Sinds vorige maand 2e handse KTM 790 ADV-R
Wel verschoten van het klein onderhoud, €350 kwijt. dat was bij mijne kawa naked een derde denk ik..


Oliewissel, oliefilter, luchtfilter, remolie, "diagnose KTM" geen idee wat dat moet zijn, maar tkost u €33 exc.
En dan vooral dat hij daar 2h30min aan bezig is geweest.. ge ziet het begot allemaal zitten.

Nu nog beslissen of ik de garantie met 2j ga verlengen.. da's ook nog is €350 oid.
 
Net mijn motor terug uit onderhoud, hij moest binnen voor terugroepactie van KTM en 'twas bekan tijd voor zen jaarlijks.
Sinds vorige maand 2e handse KTM 790 ADV-R
Wel verschoten van het klein onderhoud, €350 kwijt. dat was bij mijne kawa naked een derde denk ik..


Oliewissel, oliefilter, luchtfilter, remolie, "diagnose KTM" geen idee wat dat moet zijn, maar tkost u €33 exc.
En dan vooral dat hij daar 2h30min aan bezig is geweest.. ge ziet het begot allemaal zitten.

Nu nog beslissen of ik de garantie met 2j ga verlengen.. da's ook nog is €350 oid.
niet twijfelen van te verlengen..bij KTM kan het heel duur worden.

Ik ben aan het kijken om de rs 660 te kopen bij aprilia. Zal laatste semi sportieve model worden (ik ben er 38). Beetje bang voor dealer support ook tegenover kawa en dergelijke
 
Alé, vandaag examen gehad maar jammerlijk genoeg zonder het gewenste resultaat.

2x uit die 8 gegaan, 100x goed gedaan op het oefenterrein en eens op het examen terrein lukte het niet meer :angry:
 
Alé, vandaag examen gehad maar jammerlijk genoeg zonder het gewenste resultaat.

2x uit die 8 gegaan, 100x goed gedaan op het oefenterrein en eens op het examen terrein lukte het niet meer :angry:

Balen! Indien ge kunt eens oefenen op het examen terrein? Dan zijt ge het op die locatie ook meer 'gewend'. Vooral niet stressen als ge weet dat ge ze kunt!

Ivm die keuring: ik hoop echt dat ze rekening houden met oldtimers, zelf rij ik met een Kawa Z400 van 1976 waar al wat dingen aan veranderd zijn. Als ik teveel kosten ga moeten doen ga ik deze met spijt in het hart toch verkopen en zoek me waarschijnlijk een modern retro model...
 
Kan goed zijn, maar ik ga hem nu niet verkopen om er meer euro's uit te krijgen. Ik geniet er dan nog liever van tot zover ik kan. Ik heb altijd al met deze motor gereden en hem ook wat meer in orde gezet/visueel veranderd zoals hij nu is. En het plezier dat ik ervan krijg is het me echt niet waard om die nu te verkopen voor speculaties en what if's...
 
Alé, vandaag examen gehad maar jammerlijk genoeg zonder het gewenste resultaat.

2x uit die 8 gegaan, 100x goed gedaan op het oefenterrein en eens op het examen terrein lukte het niet meer :angry:
Jammer, heb het ook voorgehad. Gelukkig kon ik vrij snel opnieuw examen doen, hopelijk lukt dat nu ook met de drukte? Tweede keer zal je wel zien dat het beter gaat :thumb:
 
In hoeverre kun je met zo'n steun een moto veilig verplaatsen met een aanhangwagen? Natuurlijk met nog extra straps naar de relingen.
1058x1200.jpg
 
Ikzelf heb de vergelijkbare steadystand fixed van acebikes op mijn aanhangwagen gemonteerd en dit werkt prima. In het begin dacht ik er ook het mijne van, maar na een paar ritten op de aanhangwagen is het vertrouwen er wel. Wel goed vastsjorren natuurlijk. Strap over het balhoofd en vork in de vering trekken. Strap of lintje rond het voorwiel en steun zodat hij niet naar achter kan. En dan nog 2 straps links en rechts om de balans te houden.
Moet zeggen dat ik meer moeite heb om hem telkens alleen erop te zetten😅
 
Ik rijd hem er altijd op (ik loop er wel naast) en blijft toch elke keer spannend. Maar ik ben dan ook alleen. Moest ik met 2 zijn zou ik de voorkeur geven om gewoon te duwen, dat lukt best met 2 en is dan wat veiliger.
 
Kent iemand een goeie plaats om uw zadel te laten aanpassen waar je deze dan niet 6 weken kwijt bent ? omgeving tessenderlo.
krijg al zadelpijn na een dikke 100 km en heb ook al eens een airhawk geprobeerd, maar dat werkte niet voor mij.
 
Ik heb sinds enkele maanden een Honda VFR 800fi. Tis al een redelijk oud beestje maar rijdt wel heel fijn. Is van het jaar 2000 met ongeveer 70.000 km op de teller. Fijne V4 sound ook.
Ik kijk dan ook niet uit naar de keuring die er zit aan te komen. Mijn moto is in orde daar niet van maar ik vraag me af wat ze gaan doen met de oudere motoren zoals de mijne.
 
Vandaag telefoon gehad van mijn dealer. Motor is nog niet binnen maar hij heeft wel 1 die gebruikt is geweest voor een driedaags pers event.
1100 km heeft die, krijgt ook nog zijn eerste onderhoud en ik krijg er 10% korting op.

Goeie deal of niet?
Betreft een royal enfield himalayan.
 
Vandaag telefoon gehad van mijn dealer. Motor is nog niet binnen maar hij heeft wel 1 die gebruikt is geweest voor een driedaags pers event.
1100 km heeft die, krijgt ook nog zijn eerste onderhoud en ik krijg er 10% korting op.

Goeie deal of niet?
Betreft een royal enfield himalayan.
Op zich geen slechte deal, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Kan me niet voorstellen dat die eerste 1100 km ideaal zijn geweest qua inrijden, als hij recht van zo'n persevent komt. Op dat aankoopbedrag gaat het over een paar 100 euro korting, wat snel in het niets valt als je met wat stukken zou zitten straks.
 
Op zich geen slechte deal, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Kan me niet voorstellen dat die eerste 1100 km ideaal zijn geweest qua inrijden, als hij recht van zo'n persevent komt. Op dat aankoopbedrag gaat het over een paar 100 euro korting, wat snel in het niets valt als je met wat stukken zou zitten straks.
meestal wel goed uitgerust voor de reviews.
 
Vandaag telefoon gehad van mijn dealer. Motor is nog niet binnen maar hij heeft wel 1 die gebruikt is geweest voor een driedaags pers event.
1100 km heeft die, krijgt ook nog zijn eerste onderhoud en ik krijg er 10% korting op.

Goeie deal of niet?
Betreft een royal enfield himalayan.

Die 5-600 euro korting lijken mij het echt niet waard als hij van een pers event komt. Hangt natuurlijk af van type event (kan gewoon zijn dat em daar staat voor te showen), maar mijn vriendin haar bedrijf organiseert jaarlijks ettelijke pers-events voor launch nieuwe wagens (journalisten mogen daar dan mee rijden). Die wagen gaat over paar dagen doorheen een bepaald land naar verschillende steden, krijgt uiteraard de nodige aandacht en onderhoud (gaat gans mechaniekersteam mee), maar wordt ook wel mee 'geragged' en deftig getest.
Hij zal wel in prima staat zijn en het nodige onderhoud gekregen hebben om tot nieuwstaat te komen, maar nieuw-nieuw is em niet meer.

korting is korting natuurlijk, hangt misschien ook een beetje vanaf hoe vaak/intensief je hem wilt gebruiken. Zoals hierboven ook aangehaald, review-versies omvatten vaak het high end model met nodige opties. Die zou je misschien dan zelf niet hebben gekozen omdat het misschien juist niet waard leek, maar met die korting nu te overwegen.
 
De vraag is vooral of je je garantietermijn en pechverhelping van - ik dacht - 3 jaar behoudt of niet. Indien wel: te overwegen. Indien niet: tja, kan je evengoed tweedehands kopen.

Zelf zou ik het nooit doen. Als ik nieuw koop, moet het ook echt nieuw zijn - die paar honderd euro spelen dan geen rol.
 
Die 5-600 euro korting lijken mij het echt niet waard als hij van een pers event komt. Hangt natuurlijk af van type event (kan gewoon zijn dat em daar staat voor te showen), maar mijn vriendin haar bedrijf organiseert jaarlijks ettelijke pers-events voor launch nieuwe wagens (journalisten mogen daar dan mee rijden). Die wagen gaat over paar dagen doorheen een bepaald land naar verschillende steden, krijgt uiteraard de nodige aandacht en onderhoud (gaat gans mechaniekersteam mee), maar wordt ook wel mee 'geragged' en deftig getest.
Hij zal wel in prima staat zijn en het nodige onderhoud gekregen hebben om tot nieuwstaat te komen, maar nieuw-nieuw is em niet meer.

korting is korting natuurlijk, hangt misschien ook een beetje vanaf hoe vaak/intensief je hem wilt gebruiken. Zoals hierboven ook aangehaald, review-versies omvatten vaak het high end model met nodige opties. Die zou je misschien dan zelf niet hebben gekozen omdat het misschien juist niet waard leek, maar met die korting nu te overwegen.

Ik heb nog nooit geen enkele moto zacht ingereden.
Op temperatuur = gaaaaz.
Nog nooit moto's gehad met olieverbruik. Altijd deftig qua benzineverbruik en op de testbank haalden ze meestal een paar pk meer dan wat ze zouden moeten halen.

Dan spreken we over een z750, z900rs, monster 1200 en monster 696
 
Terug
Bovenaan