Moto Het Moto praat topic

Als je ook een verzekering voor de auto hebt op jouw naam bij dezelfde verzekering krijg je vaak heel wat korting. Ik betaal voor mijn Honda vfr 800 met ongeveer evenveel pk nu 300 euro per jaar. Wel ook de auto daar verzekerd. Is bij baloise.
 
Een autoverzekering bij dezelfde maatschappij maakt inderdaad een groot verschil. De BA voor mijn nieuwe moto bedraagt ongeveer € 200. Moto heeft wel maar 65pk. Met bestuurdersverzekering en voorlopig ook nog dekking tegen brand en diefstal kom ik ook wel aan € 700 :p
 
Kunt eens kijken naar verzekeringskantoren die zich focussen op motards.
Ik geloof dat ik destijds via moto.be in contact ben gekomen met een firma die dat deed. En hun prijs was toen goedkoper dan de prijs die ik destijds als verzekering had (was destijds 700+€, nu zit ik alles erop en eraan aan grofweg 450 - 500€). Dat is het wettelijk minimum + pechverhelping + extra bestuurdersverzekering en een aparte juridische bijstand. Pechverhelping heb ik er achteraf nog wel bijgenomen.

Maar indien je een wagen had en die al verzekerd was, hadden de meeste anderen al wel een combooptie die de kost ook al serieus reduceert. Maar indien je enkel een moto hebt zoals ik, dan konden de meeste anderen niets doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kny
Ik had me eigenlijk eerst beter moeten informeren. Ik zie nu net dat als ik ook een autoverzekering had ik 60% korting kon krijgen op motoverzekering. Ik weet nu niet of ze de premie nog kunnen aanpassen als ik miin auto op eigen naam verzeker. Anders ist een jaar wachten en ff de volle pot betalen.
 
Ik had me eigenlijk eerst beter moeten informeren. Ik zie nu net dat als ik ook een autoverzekering had ik 60% korting kon krijgen op motoverzekering. Ik weet nu niet of ze de premie nog kunnen aanpassen als ik miin auto op eigen naam verzeker. Anders ist een jaar wachten en ff de volle pot betalen.
Aanpassen kan altijd. Als jij bv morgen uw auto gaat verzekeren bij dezelfde maatschappij dan kan dat morgen al worden herberekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kny
203,52 euro hier bij KBC voor Yamaha XSR900.
Geen auto daar, omdat ik niet kan omwille van bedrijfswagen.

Pff, zwakste zomer sinds ik mijn rijbewijs heb; bijna niks kunnen rijden met dat kut weer.
 
:love:

240582503_2865702633693489_1180233808855153159_n.jpg
 
Welke motos zien we hier?

Alez, vandaag eindelijk de papieren van het examencentrum in de bus gekregen. Nu nog naar 't stadhuis om mijn voorlopig rijbewijs te gaan aanvragen.
 
Dan hebben ze 2 verschillende motorcovers? De voorste is meer zwart terwijl de achterste bijna volledig 'goud' kleurig is.
 
Even de thread bumpen met de eicma en alle modellen die aangekondigd worden.

Ik had mijn zinnen gezet op een panigale v2, maar met de aankondiging van de streetfighter v2 wordt het een heel moeilijke keuze.

Nuja volgend jaar doen we hier een gigantische verbouwing dus ik zou de fiets wellicht pas daarna kopen zodat ik meer plaats hou in de garage.
 
Terug
Bovenaan