Moto Het Moto praat topic

Dat is wel de bedoeling, en af en toe eens een stukje TET meenemen. Nu nog eens kijken welke goodies ik allemaal wil.
Die 477 conversion + cam ziet er heel goed uit op papier. Zou de motor boven de 30PK brengen tov 24.5 stock.

De vraag is natuurlijk in hoeverre ze zoiets zullen spotten bij de keuringen die ze willen invoeren. Die 477 kit is allemaal binnenin de motor maar ge hebt een Powertronic of zoiets nodig die de ECU dan regelt. Zoiets zullen ze natuurlijk rapper spotten.
 
Dat is wel de bedoeling, en af en toe eens een stukje TET meenemen. Nu nog eens kijken welke goodies ik allemaal wil.
Die 477 conversion + cam ziet er heel goed uit op papier. Zou de motor boven de 30PK brengen tov 24.5 stock.

De vraag is natuurlijk in hoeverre ze zoiets zullen spotten bij de keuringen die ze willen invoeren. Die 477 kit is allemaal binnenin de motor maar ge hebt een Powertronic of zoiets nodig die de ECU dan regelt. Zoiets zullen ze natuurlijk rapper spotten.
Het is ook voor stukjes TET te rijden dat ik hem wil. Normaal deze zomer voor de eerst keer alleen gaan treķken, maar met de kawa versys en ik blijf op de weg.
 
Ie is binnen :)

ubxD0zX.jpg


KWy6XiE.jpg
 
Volgens mij is de eerste les bijna volledig op het oefenplein. Dan is de inderdaad bijna constant op de koppeling rijden.
ah zo, maar dan is dat ook geen reële rijsituatie en valt er weinig aan te doen. Of vragen aan de instructeur om even te kijken of ge iets mis doet: 't is die zijn job en hij is ter plaatse.
 
Ik heb de laatste dagen ontdekt wat een prachtige wegen er zijn in Frankrijk. 3 dagen langs de kust vanaf Calais naar het zuiden. Wel heb ik ondervonden dat +6 uur per dag rijden net iets te veel is. Vandaag terug gereden tot Rouen. Tot nu ongeveer 1000 km waarvan max 10km autoroute, morgen nog 300 te gaan.
 
Als je een moto wilt testrijden, vragen ze dan om je rijbewijs te laten zien?

Kan pas volgende week papieren binnenleveren bij het gemeentehuis en heb dan waarschijnlijk mijn rijbewijs de week erna… wil tegen dan natuurlijk al een moto in mijn bezit hebben.
Ik weet het, de papieren dat je geslaagd bent is geen geldige reden om met een moto te mogen rijden, maar een testrit duurt niet lang he😁
 
Dat is moeilijk te voorspellen, zal van de dealer afhangen, denk ik. Met mijn voorlopig rijbewijs kon ik destijds bij de ene wel en bij de andere geen testrit op de openbare weg doen (en het ging om dezelfde moto). Bij de laatste waar ik onlangs een testrit deed, moest ik mijn gegevens inclusief rijbewijsnummer invullen op een blad, maar die heeft noch dat blad, noch mijn rijbewijs verder bekeken :unsure:
 
Als je een moto wilt testrijden, vragen ze dan om je rijbewijs te laten zien?

Kan pas volgende week papieren binnenleveren bij het gemeentehuis en heb dan waarschijnlijk mijn rijbewijs de week erna… wil tegen dan natuurlijk al een moto in mijn bezit hebben.
Ik weet het, de papieren dat je geslaagd bent is geen geldige reden om met een moto te mogen rijden, maar een testrit duurt niet lang he😁
Waarom riskeren om je rijbewijs kwijt te zijn alvorens je het effectief hebt?
 
Daarstraks mijn moto laten verzekeren bij belfius. 700€ per jaar voor een 750 cc met 106 pk. Hallokes. Zijn dit normale prijzen?

nog even vermelden dat ik mijn eerste verzekering heb afgesloten nu, verzekering van auto staat nog op naam vader.
 
Daarstraks mijn moto laten verzekeren bij belfius. 700€ per jaar voor een 750 cc met 106 pk. Hallokes. Zijn dit normale prijzen?

nog even vermelden dat ik mijn eerste verzekering heb afgesloten nu, verzekering van auto staat nog op naam vader.
Dan is dat een normale prijs.
 
Terug
Bovenaan