Moto Het Moto praat topic

Ook zalig natuurlijk en naar mijnnmening veel plezanter dan een bmw gs bvb 😁

Nuja ik heb een weekend een pani v4 mee grhad en het is echt erover op de openbare weg. Op circuit ook in feite.

Heb men s1000rr weggedaan omdat het gewoon te veel was (198pk op achterwiel). Dat ding stond perfect met alle mogelijke opties maar het was een accident waiting to happen en mijn gevoel zei dat het ding buiten moest.

Maar het kriebelt toch... ik mis nog altijd mijn monster 1200 😍 dat ding was perfect met zoveel bruute power maar op zich toch "maar" 135pk.

Dus zon pani v2 of sf v2 lijkt me echt aantrekkelijk. Twin koppel en geluid. Te doen op baan. Fun op een circuitdag, ...
 
Ook zalig natuurlijk en naar mijnnmening veel plezanter dan een bmw gs bvb 😁

Nuja ik heb een weekend een pani v4 mee grhad en het is echt erover op de openbare weg. Op circuit ook in feite.

Heb men s1000rr weggedaan omdat het gewoon te veel was (198pk op achterwiel). Dat ding stond perfect met alle mogelijke opties maar het was een accident waiting to happen en mijn gevoel zei dat het ding buiten moest.

Maar het kriebelt toch... ik mis nog altijd mijn monster 1200 😍 dat ding was perfect met zoveel bruute power maar op zich toch "maar" 135pk.

Dus zon pani v2 of sf v2 lijkt me echt aantrekkelijk. Twin koppel en geluid. Te doen op baan. Fun op een circuitdag, ...
100pk voor op de weg en al de rest voor op café😆
 
Iemand hier al eens gereden met een Scrambler Ducati? Zoja, hoe waren je ervaringen?
Rijdt een beetje zoals een luchtgekoelde monster. Dus een 696 / 796 / 1100
Dus op zich wel een heel licht en plezant ding met niet overdreven veel power.

@Leclerc

Ik ga gelukkig weinig op café, maar reed dus wel een 1:46 op zolder / 00:57:8 op Folembray
Dat is niet gigantisch snel, maar daarmee zit je toch mee in het pak van de snelste groep.
 
scrambler zeker eerst uitgebreid proefrijden, die vering is blijkbaar beenhard, niet iedereen vindt dat plezant.

Na de Eicma wordt ook nog de DesertX voorgesteld.

en MV Agusta geeft de Cagiva elephant fanaten een sprankel hoop, met een luckyexplorer stand op de Eicma.
 
Laatst bewerkt:
Rijdt een beetje zoals een luchtgekoelde monster. Dus een 696 / 796 / 1100
Dus op zich wel een heel licht en plezant ding met niet overdreven veel power.

@Leclerc

Ik ga gelukkig weinig op café, maar reed dus wel een 1:46 op zolder / 00:57:8 op Folembray
Dat is niet gigantisch snel, maar daarmee zit je toch mee in het pak van de snelste groep.
Grapje hé😁
En mooie tijd op zolder👍 Ik ben voor de zomer de eerste keren op circuit zolder gaan rijden. Eerste keer ineens niv 1+ gedaan en 2e keer vrij rijden. Toen had ik tijdens de 2e sessie toen ik wat vertrouwen begon te krijgen ineens een paar keer brake fading😅 rode kruis bocht remhendel tot tegen handvat en gewoon rechtdoor. Dan verschiet je wel effe. Daarna wel terug ok maar ik merkte dat ik dus met het remmen niet te hard kon pushen en ook naar vertrouwen toe de rest van de dag doe je het wel rustig aan. Mijn beste tijd was dus in 2e sessie 1.56 maar heb het gevoel dat ik nog veel marge over heb. Kijk al uit naar het voorjaar!
En met mijn 183pk heb ik zeker genoeg voor het circuit en veel te veel voor openbare weg😉
 
Mooi mooi :)

Ja van fading ga je wel ff een bruinstreepmoment krijgen als je dat niet verwacht.

Met wat rij je wel?

Ben trouwens volledig akkoord dat 180pk of what ever veel te veel is voor op de weg.
Zoals ik al zei in mijn post, een weekend met een Panigale V4s op baan geweest en pffff da's eigenlijk crimineel dat je daarmee op baan mag tbh.
 
Mv F4

Heb nu remolie vervangen met andere olie met hoger kookpunt en tijdens het vervangen gemerkt dat er toch nog een paar luchtbelletjes waren. Op de de openbare kan ik dit niet testen, dus de eerste keer terug op circuit zal in het begin voorzichtig aftasten zijn. Wel goed dat ik nu weet wat ik kan verwachten want ik voelde het eigenlijk wel aankomen maar had nog geen idee dat het ineens zo snel kon gaan. Had dus echt bijna geen rem meer tegen 200, al goed blokkeerde ik niet en direct achterrem gebruikt en rechtdoor gestuurd.
 
Rbf 660?

Best jaarlijks verversen ook.
Na ontluchten remhendel nacht inder spanning zetten helpt ook om het laatste eruit te krijgen.

Heb zelf zon ontluchtingssetje met terugslagklep van datona.nl en dat is goud waard.
 
Rbf 660?

Best jaarlijks verversen ook.
Na ontluchten remhendel nacht inder spanning zetten helpt ook om het laatste eruit te krijgen.

Heb zelf zon ontluchtingssetje met terugslagklep van datona.nl en dat is goud waard.
Yep, die rbf 660 zit er nu in.
Misschien bestel ik ook wel zo een setje ja. Want zonder is toch een beetje prutsen.
 
Zat net eens te kijken naar de site van Voge of de 300GY er al op stond en zag dat ze nu ook een elektrische motor in huis hebben. 125cc equivalent maar een koppel van 41Nm maakt dat ik die toch wel eens zou willen proberen :)

 
120km bereik bij een constante snelheid van 30 kph 😲

6.5k is inderdaad veel te veel, zo'n supersoco kost 2k minder. Wat nog altijd 2k meer is dan een gewone 125 van mash of zo.
Maar er zal altijd wel een zot zijn om zoiets te betalen. Kijk naar die speed pedelecs, die kosten soms nog meer dan die voge en wordt ook verkocht.
 
Mja "BSA"... Eerder de zoveelste revival van een merknaam met geschiedenis door een Indisch / Chinees / ... investeringsvehikel. Niet dat het daarom lelijke of slechte moto's zijn. Maar als ik echte Europese traditie wil dan koop ik wel een Moto Guzzi. Oh wait, al gedaan :unsure:
 
't is inderdaad het Indische Mahindra & mahindra die de merknaam bezit. Die hebben ze een vijftal jaar geleden aangekocht samen die van oa Jawa.
De bedoeling is wel om een fabriek op te starten in Birmingham UK maar dat zal waarschijnlijk enkel en alleen voor de fit & finish zijn. Ontwikkeling is wel gebeurd in the UK, beetje zoals bij Royal Enfield.
Ik heb dan wel wat meer vertrouwen in een Indische firma om een oud Brits merk te doen herleven dan in een Chinees merk.
 
120km bereik bij een constante snelheid van 30 kph 😲

6.5k is inderdaad veel te veel, zo'n supersoco kost 2k minder. Wat nog altijd 2k meer is dan een gewone 125 van mash of zo.
Maar er zal altijd wel een zot zijn om zoiets te betalen. Kijk naar die speed pedelecs, die kosten soms nog meer dan die voge en wordt ook verkocht.
Wou idd antwoorden met : die speedpedelecs zijn nog zotter en dan kan je nog zelf trappen ook, pfff. Haha
 
Terug
Bovenaan