Moto Het Moto praat topic

Bij ons verkoopt motohandelaar Dirk van Mol uit steendorp alle niet BMW's die overgelaten worden aan de BMW garage in st-niklaas.
Dus misschien ook zoiets?
 
Precies, dat was inderdaad de mijn :)
Het rare is, ik heb de moto niet aan die mannen verkocht. Funny wat een parcour dat die moto doet.
Dat is hem exact, maar met uw knipoog leek het alsof ge expres hun verkoopsprijs gaf omdat ge het niet wilt zeggen.

Wel gek dat ge zoveel kosten aan uw Brutale hebt gehad, de mijne was een generatie ouder en buiten hun shitty design voor de waterpomp was die echt bulletproof.
 
Nuja ik had er wel een set banden en ketting/ tandwiel bij gestopt ook, dat drijft de prijs natuurlijk op.
Ik heb er verlies aan geleden, meer moet er niet gezegd worden :)
 
Weet er iemand welke een goede compacte compressor ? Want die aan tankstations zijn nooit echt correct eerlijk gezegd, scheelt makkelijk 0,100 tot 0.200.
 
Weet er iemand welke een goede compacte compressor ? Want die aan tankstations zijn nooit echt correct eerlijk gezegd, scheelt makkelijk 0,100 tot 0.200.
Ik heb deze staan in mijn bookmarks, geen idee hoe precies die is.
 
Dank je. Eens bekijken
Als je bandendruk zo belangrijk is, is dees misschien wel interessant. Kwam ik daarnet tegen bij het zoeken achter een goeie action cam ;)

71wFfdwGd4L._AC_SL1000_.jpg
 
Dat vind ik wat overdreven voor mezelf. Ik controleer mijn bandendruk elke week, ( ik weet het is beetje overdreven). Daarom zoek ik een deftige compressortje of voetpomp die wel accuraat is.
 
Ik gebruik deze. Geen idee of het heel accuraat is, maar tot hier toe lijken de metingen in ieder geval consistent. Ideaal om snel de banden wat bij te pompen als de moto wat langer stil heeft gestaan.
 
uw compressor is van geen belang, het is uw pistool/bandenblazer die goed moet zijn.
 
Uw compressor is niet meet dan een drukvat met een pomp op.
Uw banden drukmeter op uw pistool is wat zo precies mogelijk moet zijn. Een digitale van Contimac is bv wel goed maar kost rap 150€.


Als het echt deluxe moet zijn dan bestaan die ook automatisch. Druk instellen, op de nippel zetten en die stopt vanzelf als de band op druk is. Reken op 250€ minimum.
 
Ik heb een digitale van goodyear die ik gebruik op circuit. Op amazon gekocht voor 20 euro ofzo in de tijd en meet gewoon hetzelfde als geijkte toestellen.

Als die goed genoeg is voor circuitdagen, dan zal dat wel goed zijn op de baan... op baanerk je 0,1 bar verschil niet.

In feite voor ideale grip rijdt iedereen met veel te veel druk rond. Maarja de banden slijten dan minder he.

Op baan rij ik ook gewoon met 1.8 - 1.9 bar achteraan en 2.1-2.2 voor. Anders schuift die band te veel ze.
 
Bedankt mannen voor alle info, nu kan ik aan mijn zoektocht beginnen.
Ik rij btw zoals de constructeur het zegt : 2.5 vooraan en 2.9 achteraan.
 
Moto is verkocht.
Nu merk ik dat omdat hij wss volledig plat was (batterij) dat hij ook niet meer wil starten. Nieuwe batterij zit er al in, maar hij geeft geen kick bij starten en de 'foutmelding' komt van immobilizer met de gecodeerde sleutels.
Waarschijnlijk ECU naar de kl*ten denk ik.
 
Hij ging aan een druppellader ook, en toch accu plat. Dus denk dat de oorzaak gezocht mag worden bij den druppellader
 
Vind het ook zot dat de ECU kapot is door een platte batterij of een druppel lader. Ik zou toch verder kijken of laten kijken.
 
Gisteren nieuwe CF Moto 650MT gekocht, zeer volledige moto mét koffers en valbars inbegrepen.
VTR buiten, time for some comfort! :)

Blok is kawa ER6 kloon, rijstijl zal wennen worden maar ik was het beu kapot van de bike te kruipen.
Zal wel de grunt van mijn VTR missen, tis nu ook een 2-cilinder maar misschien rij ik nu eens niet van tank station naar tank station ;)
Zadel laat ik opsturen om aan te passen (2cm lager), volgende vrijdag al terug.

Totaal met overname: €4977 voor model 2020
Opties te kort:
- handvatverwarming --> €70 extra (Ofxord)
- houder GPS --> te bekijken
 
Terug
Bovenaan