Moto Het Moto praat topic

het gebouw bovenop de Timmelsjoch met het motor museum en de "Mautstelle" is gisteren afgebrand ... :-(

ik zal 1 vd laatste geweest zijn die er nog gepasseerd zijn net voor de winterstop:

 
Laatst bewerkt:
daar kunde idd niks aan verliezen.

ik snap die fabrikanten echt niet.
zowat elk MX parcours heeft problemen met buren en milieu vergunningen.

Als de fabrikanten zouden inzetten op electro, kan je praktisch overal nieuwe MX en Supermoto pistes bouwen.

organiseer een eigen MX-E kampioenschap, met jeugdreeksen, enz.

ze zouden hun markt enorm kunnen vergroten.

maar het geld is blijkbaar makkelijker verdiend met oude tech uit te melken en voor goud te verkopen.
Het geluid is natuurlijk wel een deel van de beleving.
Los daarvan zou ik met plezier met een elektrische crosser rijden.
Ik vond 4takt al maar niks tegenover 2takt, dus zo een vinnige E-crosser lijkt me super tof. Daarnaast herinner ik mij naast het plezierig crossen uit mijn jeugd eveneens alle uren dat we stonden te vloeken dat hij weer niet wou starten, dat hij compressieverlies had en revisie nodig had, dat de bougies weer versleten waren, dat de carbu bijgesteld moest worden, etc...

Nee echt, ik volg u volledig dat elektrisch crossen de sport terug kan laten opleven.
 
Supermotard voor circuit is aangekocht, nu nog enkele sessies boeken.
Zitten er hier die sm rijden?
 
Suzuki rmz450 met enkel uprgades.
Hier in de buurt al even wat rondgereden en zit toch power achter.
Kga mogen voorzichtig doen in het begin
 
Normaal krijg ik mijn moto deze week terug na groot onderhoud en nieuwe bandjes.
De lente staat voor de deur :)



Ben wel nog aan het twijfelen of ik deze niet zou verkopen en me een Street Triple R kopen of een GSX-S 750 2021 of deze gewoon behouden.
Soms heb ik het gevoel dat deze motor gewoon te bruut is voor de openbare weg wat het speelse een beetje wegneemt.
 
Dit weekend heb ik van mijn dealer de nieuwe folder van de 2021 RE Himalayan door gekregen. Ik had al gehoord dat er verschillende nieuwe kleuren gingen komen waaronder 'Pine Green'. Aangezien RE oorspronkelijk Brits was, had ik gehoopt dat het dicht bij British Racing Green ging komen. Ik vind dat een prachtig kleur.
Maar jammerlijk genoeg is het een soort camo uitvoering geworden :(

hima-paints-png.2806842
 
Ik ga toch besluiten mijne Ducati te verkopen.
Ik rij er zodanig veel mee dat de batterij kaput is zelfs :(
En de laag stof die erop ligt, 't is om te bleiten.

Dus als er geinteresseerden hier zijn, je weet het als eerste nog voor ik hem op het internet zwier.
°2007 , 12k km. City Dark reeks 695cc met Leovince titaniums.
Ik neem binnenkort dan wel eens de tijd om goei foto's te maken
 
Laatst bewerkt:
Dank je.
Maar heb toch besloten om die te verkopen.
Edit : moto net terug van de garage.
AAAAaaaaaaarghhh toch besloten om hem te houden, ding bolt te goed !
 
Laatst bewerkt:
Allez daarnet met de kleine voor de derde keer gaan rijden met de crosser op een boerebaan/veld.
Hij is maar 2x gevallen en hij kan nu al heel goed draaien en cirkels rijden.

Morgen terug gaan met zo'n mooi weer. Mooie plek gevonden hier op een kilometer van, dus super handig om het hem te leren.

Na een kwartiertje was hij het wel beu. Het begon hem wat te snel te gaan en hij begon bang te worden :)
 
Ik ga toch besluiten mijne Ducati te verkopen.
Ik rij er zodanig veel mee dat de batterij kaput is zelfs :(
En de laag stof die erop ligt, 't is om te bleiten.

Dus als er geinteresseerden hier zijn, je weet het als eerste nog voor ik hem op het internet zwier.
°2007 , 12k km. City Dark reeks 695cc met Leovince titaniums.
Ik neem binnenkort dan wel eens de tijd om goei foto's te maken
Ik heb er zelf geen gedacht van, voor hoeveel zou je hem wegdoen?
 
Als ik naar de online advertenties kijk, denk ik dat 3.8K met herstel batterij + onderhoud voor verkoop een goeie prijs zal zijn.
Of 3.5K zonder voor diegene die er zelf liever aan sleutelen
 
Jaarlijks onderhoud ligt al tijdje vast op 24/03.
Had gehoopt tegen nu al met beter weer te zitten, want moet altijd 50min naar de officiële dealer rijden en heb geen winter/regen-kledij.
Na die rit op 20/02 niet meer kunnen gaan rijden. Stilaan tijd voor de lente me dunkt!

't Scheurijzer was de gekendste site voor georganiseerde motorritten op te zoeken. Tijdens vorige zomer hebben ze er helaas de brui aan gegeven.
Treffens.be is nu wel terug actief geworden, maar ik heb zelf een alternatief aangemaakt. Staat sinds vandaag online, hopelijk vinden de talrijke organisaties snel hun weg ernaar, want het staat of valt natuurlijk met een goed gevulde kalender.

Ik moet nog enkele zaken regelen (kleinere thumbnails en het forum), maar ga gerust al eens een kijkje nemen:
https://motortreffen.eu/

Ik twijfel trouwens nog aan 't forum; is zoveel gedoe dat proper te houden.
Ik wou ook nog een FB-integratie en dus FB-pagina aanmaken, maar FB heeft dat om een of andere reden al geblokkeerd.
Zelf heb ik geen FB en om zo'n community-pagina aan te maken moet je vertrekken vanuit een privé-account. Dat wil ik niet, dus ik had die met voornaam en achternaam Motortreffen.eu gemaakt. Zal daar wel aan liggen. Kut Facebook! :eviltongue:
 
Kameraad van me gaat morgen tekenen voor de nieuwe Speed Triple 1200 RS.
Stevig beestje.
 
Kameraad van me gaat morgen tekenen voor de nieuwe Speed Triple 1200 RS.
Stevig beestje.

Jaloers ^^. Heb er nog 2 van de oudere generaties gehad. De nieuwe ziet er spectaculair uit maar 18k... ze kennen hun prijzen wel bij Triumph tegenwoordig.
 
Jaloers ^^. Heb er nog 2 van de oudere generaties gehad. De nieuwe ziet er spectaculair uit maar 18k... ze kennen hun prijzen wel bij Triumph tegenwoordig.
Ja, stevig aan de prijs.
Na korting komt 't op 16.400 euro uit.
 
lestef proficiat met uw aankoop .

Prachtige moto , net als de vorige trouwens.

De kleurencombo is prachtig , heb 2 Gixxers gehad en heel betrouwbare en leuke moto's .
 
Terug
Bovenaan