Moto Het Moto praat topic

Als ik naar de online advertenties kijk, denk ik dat 3.8K met herstel batterij + onderhoud voor verkoop een goeie prijs zal zijn.
Of 3.5K zonder voor diegene die er zelf liever aan sleutelen
Eigenlijk echt maf dat die baby monsters zo duur blijven. Voor 4000 a 4500 hebt ge een S4R van dezelfde generatie (geen testastretta S4R, die met de "gewone" 916 blok).

Zonder onderhoud 300 EUR korting dan moogt ge hem voor mij zelf binnen doen hoor. Grote beurt met riemen en kleppen stellen kost bijna 1000 EUR :')
 
Merci mannen!
Helaas denk ik dat er iets mee scheelt, morgen even naar de garage, olie verbruik is nogal hoog en heb een mechanisch tikkend geluid in de motor als hij stationair draait.
 
Eens beginnen rond vragen om rijlessen te volgen. De eerste 2 die ik aanschreef, hadden pas een opening in augustus. Nu al ene gevonden voor in juni. Morgen toch maar nog eens wat rond bellen. :S
 
Normaal krijg ik mijn moto deze week terug na groot onderhoud en nieuwe bandjes.
De lente staat voor de deur :)


Ben wel nog aan het twijfelen of ik deze niet zou verkopen en me een Street Triple R kopen of een GSX-S 750 2021 of deze gewoon behouden.
Soms heb ik het gevoel dat deze motor gewoon te bruut is voor de openbare weg wat het speelse een beetje wegneemt.
Welk model is dit exact? Stock had ik hetzelfde gevoel van mijn 910S, maar met een paar kleine ingrepen was die al veel aangenamer.
 
Eens beginnen rond vragen om rijlessen te volgen. De eerste 2 die ik aanschreef, hadden pas een opening in augustus. Nu al ene gevonden voor in juni. Morgen toch maar nog eens wat rond bellen. :S
In welke regio zou ge les willen volgen?
 
West-Vlaanderen, regio Tielt liefst.

Voor t geval je het nog niet zou weten: als je hovert over de avatar, kun je de locatie zien als dit ingevuld natuurlijk :)
 
Ingeschreven en op 3 juni mag ik mijn examen gaan doen.
Iemand tips om dit onmiddellijk goed te doen?
 
Ingeschreven en op 3 juni mag ik mijn examen gaan doen.
Iemand tips om dit onmiddellijk goed te doen?
Zo kalm mogelijk blijven :p
En indien mogelijk net voor het examen nog eens de acht en het stapvoets rijden inoefenen, de rest is relatief makkelijk.
 
Idd, kalm blijven. Er is niks te verliezen he, als je niet slaagt, kan je altijd opnieuw proberen, no stress. Je mag bij het examen op privéterrein één keer herbeginnen als je je voet op de grond zou zetten ofzo. In de achtjes vooral de moto vertrouwen en echt heel hard kijken naar waar je draait, niet op het stuur focussen. Dat was bij mij de grootste moeite. Eens je je daar mentaal over zet, heb je door dat je niet zal vallen en ga je goed binnen die acht kunnen blijven.

Ik heb dezelfde dag ook examen op openbare weg gedaan, maar daar was ik gebuisd omdat mijn bochtenwerk nog niet goed genoeg was, veel te weinig vertrouwen in de bochten. Het voordeel is wel dat je met een L mag rijden vanaf je slaagt op privéterrein, dus oefen zeker genoeg op de manoeuvres. Het zijn ook gewoon manoeuvres die je dagelijks wel tegenkomt in het verkeer. Zeker dat traag rijden is heel handig om goed te kunnen.
 
Om eerlijk te zijn... ik heb nog nooit die achtjes gebruikt tijdens het echte rijden. Ook dat stapvoets rijden heb ik in de echte wereld nog nooit gebruikt. Ofwel rijd ik sneller, ofwel rijd ik tot waar het stil staat en stop en zet mijn voeten op de grond of rij ik tussen de file door. En als ik dan moet laveren doe ik dat met mijn voeten op de grond.

Ik zie nog altijd het nut niet ervan :(. Maar bon ik kon het ooit.
 
Achtjes maken met een motorfiets van 200kg is inderdaad niet simpel, is een mentale grens dat je moet verleggen. Zoals gezegd zeker niet naar het stuur of naar de wielen kijken. Genoeg oefenen en uw examen ook doen met de motor waar je mee oefende, dat werkte bij mij goed.
Ik was toch blij dat ik de SV650 van de rijschool kon gebruiken en niet mijn Vulcan :p Met die laatste zijn achtjes veel minder evident, ook al had ik er veel oefenkilometers mee afgelegd.

Om eerlijk te zijn... ik heb nog nooit die achtjes gebruikt tijdens het echte rijden. Ook dat stapvoets rijden heb ik in de echte wereld nog nooit gebruikt. Ofwel rijd ik sneller, ofwel rijd ik tot waar het stil staat en stop en zet mijn voeten op de grond of rij ik tussen de file door. En als ik dan moet laveren doe ik dat met mijn voeten op de grond.

Ik zie nog altijd het nut niet ervan :(. Maar bon ik kon het ooit.
Die achtjes gebruik je toch deels om te keren in een beperkte ruimte? En stapvoets rijden gebruik ik constant in korte files, is juist een uitdaging om met de voeten op de pegs te blijven :p
 
Idd, die achtjes dienen om bv een U-bocht te maken in de straat, zodat je in één keer een korte bocht kan maken aan trage snelheid.

Dat traag rijden gebruik ik ook constant, bv bij korte files idd. Is een uitdaging om zo traag mogelijk te blijven rijden zonder een voet op de grond te moeten zetten.

Noodstop spreekt voor zich, heb ik ook al voorgehad.
Zelfde met het uitwijken.

@Feignasse: toevallig uw examen in Geel afgelegd? Ik had mijn examen samen met iemand die ook een Vulcan heeft en onze rijschool gebruikte ook SV650 :D
 
Terug
Bovenaan