De 4G4 kabel heeft ook gewoon een groen-gele draad, op dat vlak moet er dus geen gefoefel zijn.In principe moet je de aarding altijd centraal plaatsen na uw hoofdkast met hoofd diff, met een aardingsstrip verbonden naar de aardingsonderbreker, zonder verdere aftakkingen na de onderbreker.
Inderdaad.
Een andere optie is een aparte kast met aparte differientieel en zekering en aftakkingen van de aarding naar de hoofdkast of rechtstreeks naar de aardingsonderbreker, monofase dan wel.
Inderdaad, vermoedelijk zal de keurder de laadpaal niet eens open doen, wel de elektriciteitskast... Het is natuurlijk een doorn in het oog als er een niet groen-gele draad naar de aardingsstrip gaat... Maar indien correct gelabeld op verschillende plaatsen waar de kabel zichtbaar is, en ook aan de kant van de laadpaal, zou dit geen probleem mogen zijn, dan wordt dit vermoedelijk wel goedgekeurd, vermeld het dan best wel duidelijk op voorhand met de reden... Als ze het achteraf zien komt dat niet goed over...
5G6 was natuurlijk beter geweest, en lijkt me vreemd dat je ondanks de 180° bocht die er echt niet uit kan krijgen...
Is het een 20mm buis ofzo? Voor zo'n zaken left men toch beter een 32 of 40mm rode wachtruimte, bv eucaprotect.
Wat betreft een nieuwe kabel trekken, zoals aangegeven ben ik onorthodox geweest en de kabel door de energiebocht getrokken in dezelfde buis als de fiber. Er komen uit dat stuk van de bocht dus 2 kabels, 1 richting straat (fiber) en 1 de volledig andere kant (180°, stroomkabel). Na die splitsing is er wel een 40mm wachtbuis, eerder ter bescherming van de kabel, maar aan de splitsing zelf sluit het niet perfect aan waardoor daar ongetwijfeld aarde is tussen geraakt.
Mogelijks dat je met voldoende kracht de kabel er wel uit krijgt, maar hoe je er dan een nieuwe in krijgt... Lijkt me nogal veel werk om dan toch monofasig te willen aansluiten zodat ik zoveel mogelijk zonnestroom naar de wagen kan sturen.