zwarten
Well-known member
en dat lees ik nu pas....Heb nu release via app op no gezet via de webinterface van de laadpaal om zo te kunnen laden maar nu kan iedereen inpluggen en laden als ik niet thuis ben.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
en dat lees ik nu pas....Heb nu release via app op no gezet via de webinterface van de laadpaal om zo te kunnen laden maar nu kan iedereen inpluggen en laden als ik niet thuis ben.
en dat lees ik nu pas....

Niet twijfelen. Ik heb tijdens mijn renovaties alles met een granny charger gedaan: 2 elektrische auto's en 1 van die 2 rijdt wekelijks 5-600km... No problem mits wat plannen.Hoe langer en hoe meer ik erover nadenk toch geneigd om een gewone 7,4kW Pulsar wallbox plus te nemen, ik denk dat ik niet meer nodig heb.
Capaciteitstariefgewijs wil ik niet té hoog gaan (prive) en er werkt 3 dagen per week iemand thuis, soms zelfs 4.
+/- 150km woon-werk verkeer per week.
Ik heb de 11kW versie maar heb hem toch 'begrensd ' op 13A voor het capaciteitstarief.Hoe langer en hoe meer ik erover nadenk toch geneigd om een gewone 7,4kW Pulsar wallbox plus te nemen, ik denk dat ik niet meer nodig heb.
Capaciteitstariefgewijs wil ik niet té hoog gaan (prive) en er werkt 3 dagen per week iemand thuis, soms zelfs 4.
+/- 150km woon-werk verkeer per week.
"Gratis" stroom van de panelen telt toch snel op?Ik dacht ook een laadpaal te plaatsen maar wat zijn nu de voordelen? Mijn inziens enkel om ervoor te zorgen dat de overtollige zonne energie in de auto gaat? Of om eens sporadisch wat sneller te laden indien nodig, maar dan zou je ook gebruik kunnen maken van een externe snellader.
Capaciteitstarief managen lijkt me amper voordeel te hebben? Prijs per piek van 1 kW is +-54 eur per jaar incl btw. Aan een maandelijkse piek van bv 8 kW (laden aan stopcontact is 3,7 kW en koken tegelijk aan 4 kW) zou dat 432 euro per jaar zijn.
Indien je aan laadpaal hebt zou die stoppen met laden als je bv boven de 4 kW gaat -> maandelijkse piek van 4 kW wat 216 euro per jaar zou zijn. Besparing van 216 euro per jaar. Of is mijn berekening hier fout?
Terugverdientijd laadpaal van 3000 euro -> 15 jaar.
Ik heb zelfs geen zonnepanelen dus voor mij al zeker niet super interessant, maar ik vind het gebruiksgemak van een paal thuis te hebben gewoon enorm interessant. Je hebt basically altijd een volle tankIk dacht ook een laadpaal te plaatsen maar wat zijn nu de voordelen? Mijn inziens enkel om ervoor te zorgen dat de overtollige zonne energie in de auto gaat? Of om eens sporadisch wat sneller te laden indien nodig, maar dan zou je ook gebruik kunnen maken van een externe snellader.
Capaciteitstarief managen lijkt me amper voordeel te hebben? Prijs per piek van 1 kW is +-54 eur per jaar incl btw. Aan een maandelijkse piek van bv 8 kW (laden aan stopcontact is 3,7 kW en koken tegelijk aan 4 kW) zou dat 432 euro per jaar zijn.
Indien je aan laadpaal hebt zou die stoppen met laden als je bv boven de 4 kW gaat -> maandelijkse piek van 4 kW wat 216 euro per jaar zou zijn. Besparing van 216 euro per jaar. Of is mijn berekening hier fout?

Tov wat ben je aan het vergelijken? Niet opladen thuis, via gewoon stopcontact laden, via 3-fase stopcontact laden, ...Ik dacht ook een laadpaal te plaatsen maar wat zijn nu de voordelen? Mijn inziens enkel om ervoor te zorgen dat de overtollige zonne energie in de auto gaat? Of om eens sporadisch wat sneller te laden indien nodig, maar dan zou je ook gebruik kunnen maken van een externe snellader.
Zekering al eens even afgezet ja. Is dat herstarten? Of anders doen?Heb je de laadpaal zelf al herstart?
Dat is 1 manier, en ook de gemakkelijkste. Maar met ACE kan je dit ook doen op de PC. Links onderaan is er daarvoor een herstartknop.Zekering al eens even afgezet ja. Is dat herstarten? Of anders doen?
Testen met een andere EV aan jouw Alfen laadpaal. Dan kan je de auto echt uitsluiten en dit ook als bewijs gebruiken bij de verantwoordelijken.wat kan ik zelf nog nakijken?