Er ligt 32A in de straat, dus als de paal 32A kan leveren op 1 fase, goed for me.
Als er maar 16A kan geleverd worden (blijkbaar moet je voor 32A een licentie voor hebben ?), is 1F wel problematisch aangezien we nu al >6kW zitten en in de zomer tot 8-8.5kW gaan. Dan smijten we meer dan de helft van de productie dagelijks weg.
Je hebt dus 3x400V+N 32A als aansluiting? Dan zal de paal lager afgezekerd zijn wss (kan je gewoon ziet op de 3-fase differentieel/zekeringen).
Ik heb een 3X400V+N 40A aansluiting en de paal staat dus op 22kW (32A) 3-fase en 7,4kW (32A) monofase. Ik heb geen weet dat je een licentie daarvoor nodig hebt. Heb wel de load-balancing licentie.
Omdat je enkel solar-charging wilt doen zit je het wel wat moeilijk te maken tbh, zeker omdat je geen access hebt tot de paal.
Stel dat je 3-fase 6kW laadt en er is sluimerbewolking en je zakt naar 3,5kW opbrengst, dan moet de paal stoppen, overschakelen naar monofase en die zal terug beginnen laden. Als dat gevolgd wordt tot onder 1,5kW opbrengst, dan moet de paal weer stoppen.
Terug zon zal die eerst gaan laden tot je 4kW hebt bereikt, terug stoppen om daarna met 5-6kW verder te laden. etc etc.
Echter moet de omvormer van de auto al deze veranderingen ook meedoen en op een gegeven moment gaat die denken dat er iets mis is en stoppen met laden en ga je 100% zon weggooien. Je kan beter monofase bvb 25A kiezen op comfort solocharging, minimum 1,4-1,5kW laden instellen (afhankelijk van je voltage) en de piek (12-16h) afvlakken. Je gooit daar wat weg, maar wss is dat niet problematisch.
Vandaag is nogal een wisselende dag.
Mijn auto zou met minimum 1,5kW elke piek naar boven stoppen met laden (de grote/brede pieken zijn droogkast/wasmachine). Na de 5de keer stopt die dan gewoon, terwijl we nu toch 10,3 van de 10,6kWh zonne-energie opgebruikt hebben.