kinxton
Active member
Als je dat doet verkoop je professioneel elektriciteit door, wat dus een professionele activiteit is waarvoor je een BTW nr. moet hebben.Of je zet een semi publieke laadpaal op uw oprit en kiest zelf uw tarief he.
Dus neen, dat ga ik niet riskeren. De maatschappelijke zetel van mijn vennootschap is op mijn privé adres... Maar het VAA elektriciteit voor zou me te duur uitkomen, dus betaal ik m'n elektriciteit maar privé met 6% BTW.
In de circulaire is beslist dat men het gemiddeld CREG-tarief moet nemen van Q3 van het jaar ervoor voor Q1 van het huidig jaar. En zo verschuift dat telkens.Is er iemand die echt verlies maakt met het CREG tarief ? In dat CREG tarief zit toch alles ? Capaciteitstarief, andere vasten kosten en dan uitgesmeerd over X aantal kwh.
Het echte CREG-tarief voor februari 2025 is 35,36 c€/kWh terwijl de circulaire het gemiddelde van augustus, september en oktober van 2024 28,22 c€/kWh is.
Code:
28. Op basis daarvan wordt vervolgens het maximaal vast bedrag per kWh voor het betrokken kwartaal vastgesteld als volgt:
- de vaste bedragen per kWh van augustus, september en oktober van jaar N-1 vormen de basis voor de berekening van het maximaal vast bedrag per kWh voor de terugbetaling van de verbruikte elektriciteit tijdens het eerste kwartaal van jaar N
- de vaste bedragen per kWh van november en december van jaar N-1 en januari van jaar N vormen de basis voor de berekening van het maximaal vast bedrag per kWh voor de terugbetaling van de verbruikte elektriciteit tijdens het tweede kwartaal van jaar N
- de vaste bedragen per kWh van februari, maart en april van jaar N vormen de basis voor de berekening van het maximaal vast bedrag per kWh voor de terugbetaling van de verbruikte elektriciteit tijdens het derde kwartaal van jaar N
- de vaste bedragen per kWh van mei, juni en juli van jaar N vormen de basis voor de berekening van het maximaal vast bedrag per kWh voor de terugbetaling van de verbruikte elektriciteit tijdens het vierde kwartaal van jaar N.