Nineshots
Well-known member
Maar dat is wel een domme laadpaal toch?Hoeft niet zo duur te zijn, Tesla laadpaal kost €600 en ik heb deze door een elektricien laten installeren voor €175
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar dat is wel een domme laadpaal toch?Hoeft niet zo duur te zijn, Tesla laadpaal kost €600 en ik heb deze door een elektricien laten installeren voor €175
Geen load balacing, solar laden, capaciteistariefspiek beperking, ...Hoeft niet zo duur te zijn, Tesla laadpaal kost €600 en ik heb deze door een elektricien laten installeren voor €175
Is dat zo bij de Tesla laadpaal?Geen load balacing, solar laden, capaciteistariefspiek beperking, ...
Allemaal goed als je nog een analoge teller hebt. Maar een slimme laadpaal kan je wat centen besparen als je een digitale meter hebt.
Nee, die kan dat allemaal niet.Is dat zo bij de Tesla laadpaal?
Kom je daar nu pas achter nadat je deze hebt laten installeren?Is dat zo bij de Tesla laadpaal?
Hier ook nog maar vanaf 1 januari 2025 kun je blijkbaar niet meer weigeren en dat is maar een goeie 6,5 maand meer.Wij hebben nog steeds een terugdraaiende teller
Je moet geen vol vermogen leveren. Elk overschot naar de auto sturen is voldoende om de auto te laden.Slimme laadpaal om capaciteitstarief te beperken, allemaal goed en wel maar hoeveel % van de tijd kan die dan vol vermogen leveren op je injectie van zonnepanelen?
Elke situatie is anders, maar hier is er tijdens werkweken gemiddeld maar 2 dagen niemand thuis. Zowel mijn vrouw als ik werken deels van thuis. Tijd genoeg om elk overschot in de wagen te duwen.Dan moet je kunnen laden 1/overdag en 2/ als de zon voldoende schijnt. In alle andere gevallen ga je dan ook beperkt zijn tot 3,7 kw of zo.
Er zijn forumleden die dit kunnen bevestigen.Ga je daar dan de meerkost wel van uithalen t.o.v. een 'domme' paal?
Welke laadpalen zijn tegenwoordig aan te raden?
Zou liefst wel mogelijkheid hebben om enkel te gaan laden met wat je anders zou injecteren op momenten dat je veel tijd hebt en weinig kilometers moet doen.
Alsook mogelijkheid dat ik met laadpas van de werkgever kan laden voor de afrekening van de verbruikte kwh's.
Installateurs regio Aalst die aan te raden zijn?
Met warmtepomp en EV zit ik op een jaar piek van 3.7kW.
In de winter maanden staat m’n laadpaal op 4.5kW piektarief en in de zomer op 2.5kW. Dankzij de zonnepanelen blijft m’n afname in de zomer klein.