Bij quasi iedereen is dat sowieso genoeg.
Absoluut niet mee eens. Bij een hybride (wat per definitie een kleinere batterij heeft) wil ik tussen ritten door thuis snel kunnen bijladen. Als er iets is wat mij op de zenuwen werkt, is het dat de verbrandingsmotor ingeschakeld moet worden omdat ik 1km range te kort kom tot aan mijn laadpaal.
Ten tweede, ik zit met een zonnepanelen installatie van 8000 Wp, ZO gericht. Bij monofase zou ik dus tot de helft van mijn overschotten injecteren op het net in plaats van dat volledig naar de auto's te sturen.
Ten derde, bij gebruik van een backoffice kan je met sommige laadpassen zeer voordelig laden, maar komt er bijvoorbeeld na 5 uur een blokkeertarief per minuut bij. Ja, zelfs op je eigen oprit. Het voordeel van de lagere prijs dien je dan te compenseren met hogere snelheid, en discipline om de stekker voor die 5u uit te trekken.
Sommige auto's hebben het wel moeilijk met te vaak schakelen tussen 1F en 3F tijdens 1 laadbeurt. Beetje afhankelijk dus van welke auto je eraan hangt.
Ik heb dit al uitvoerig getest, en dit klopt. Bij BMW kan er wel goed tegen en stopt het laadproces pas na 10x van fase wisselen. Wat de meeste wagens echter nog minder graag hebben, is het tijdelijk stilleggen van het laadproces. Volvo stopt dan zelf het laadproces nadat het laadstation 3 onderbrekingen heeft uitgevoerd (bijvoorbeeld om peak shaving te doen).
Ik had toegang tot mijn alfen via de myeve app met het default password (kaartje dat erbij zat met zo qr code) maar nu kan ik met default password er niet meer in en ook niet met de recovery code. Zou numobi/50five dit kunnen geblokkeerd hebben? Ik kan nu niet onder de 4,2kw gaan en wou toch eens bekijken ivm omschakeling naar 1 fase. Zijn er andere mogelijkheden om toegang te krijgen tot de configuratie?
Edit: ok raar, nog laatste keer proberen passwoord verkeerd maar ik geraak er wel in …
In principe kan de backoffice het owner wachtwoord wijzigen, inderdaad. Er zijn voor een eindgebruiker geen andere manieren om erin te geraken.
Ik vermoed echter dat je tegen de limiet gebotst bent dat er nog een actieve loginsessie was van ACE / My Eve / Eve Connect / Loxone / HA ...
Dit is een van de meest dwaze "security through obscurity" maatregelen van Alfen, namelijk dat je op geen 2 apps tegelijk ingelogd kan zijn. De oplossing dan is om bijvoorbeeld MyEve op je gsm geforceerd te stoppen zodat je met ACE terug kan inloggen.
Edit2: hoe kan ik dat vermogen nu eigenlijk lager krijgen dan 4,2kw? Want slider gaat niet verder? Moet ik andere zaken limiteren in de app?
Op welke waarde staat je Safe Current? Bij mij staat dit op 6A. Mogelijk ligt het hieraan.
Ik raad alvast af om MyEve te gebruiken, en alles toch met ACE te doen. Op mijn MyEve staat single- multiphase charging uitgevinkt, terwijl het in ACE wel aangevinkt is. Conclusie: MyEve leest de huidige instellingen NIET goed uit.