Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

Hier was de communicatie in het begin van het jaar ook dat we een BlueCorner oplossing krijgen. Nu blijkt al dat het BlueCorner of Shell Recharge is, wellicht dus ook vanwege slechte ervaringen met BlueCorner. Nu, Shell Recharge meldt ook al dat het vanwege de hoge vraag een half jaar kan duren eer ze komen installeren. Wordt mogelijk nog interessant als mijn EV wellicht over minder dan 4 maanden al geleverd wordt :p. We krijgen ook wel een laadpas, maar de dichtste publieke paal is op meer dan een kilometer. In buurgemeente is wel een snellader, maar dan zit ik daar een paar keer per week een halfuur te koekeloeren :p.
 
Ik heb in geval van nood een publieke AC lader op 450m afstand.
Maar heb hier al aangegeven van niet naar kantoor te komen als ik thuis geen laadpaal heb zoals beloofd. Ik heb mijn verplichtingen, maar mijn werkgever evengoed.
 
Hier was de communicatie in het begin van het jaar ook dat we een BlueCorner oplossing krijgen. Nu blijkt al dat het BlueCorner of Shell Recharge is, wellicht dus ook vanwege slechte ervaringen met BlueCorner. Nu, Shell Recharge meldt ook al dat het vanwege de hoge vraag een half jaar kan duren eer ze komen installeren. Wordt mogelijk nog interessant als mijn EV wellicht over minder dan 4 maanden al geleverd wordt :p. We krijgen ook wel een laadpas, maar de dichtste publieke paal is op meer dan een kilometer. In buurgemeente is wel een snellader, maar dan zit ik daar een paar keer per week een halfuur te koekeloeren :p.
Mijn volgende wordt een ID4 in de nieuwe firma waar ik ga werken, en ik krijg geen thuislader, das nog veel slechter :p
 
Mijn volgende wordt een ID4 in de nieuwe firma waar ik ga werken, en ik krijg geen thuislader, das nog veel slechter :p
Je kan nog altijd met je eigen centjes een thuislader installeren, dat kan de werkgever niet verbieden :)
 
Hier was de communicatie in het begin van het jaar ook dat we een BlueCorner oplossing krijgen. Nu blijkt al dat het BlueCorner of Shell Recharge is, wellicht dus ook vanwege slechte ervaringen met BlueCorner.

En heb nu ook een invite gekregen van Shell Recharge, dus bij ons lijken ze inderdaad afgestapt van BlueCorner. Bij die invite lees ik wel direct al dat de wachttijd 6 a 7 maand is, wat vrijwel zeker betekent dat ik enkele maanden ga mogen gaan laden aan een publieke lader, wat wel suckt.
 
Na ongeveer 1 jaar te laden aan maximaal thuisvermogen van 11kW toch even schrikken als de elektriciteit het begeeft en je dit ziet op je aardlekschakelaar https://ibb.co/5hF37m1

Heeft iemand dit ook reeds meegemaakt? Volgens elektricien zet de kabel uit door warmte, klem spant meer, koelt af en kabel komt losser te zitten..
 
Zijn die automatisch facturerende laadpalen eigenlijk allemaal volgens dezelfde standaarden?
Stel je hebt een laadpaal met automatische facturatie bij werkgever 1 en je neemt ontslag en gaat bij werkgever 2 werken. Zal dat laadpaalssyteem dan eigenlijk ook gewoon compatibel zijn met hun systeem?
Er van uitgaande dat beide werkgevers al ervaring hebben met werknemers met automatische facturatie op hun laadpaal.
 
Na ongeveer 1 jaar te laden aan maximaal thuisvermogen van 11kW toch even schrikken als de elektriciteit het begeeft en je dit ziet op je aardlekschakelaar https://ibb.co/5hF37m1

Heeft iemand dit ook reeds meegemaakt? Volgens elektricien zet de kabel uit door warmte, klem spant meer, koelt af en kabel komt losser te zitten..
Welke kabeldikte is er gebruikt, weet je dat?
Hier 6mm² en dat zou toch moeten volstaan...
 
Bestaan er ook al laadpalen die het laden van twee wagens kan 'balancen'? Er komt hier waarschijnlijk nog een tweede EV , ben benieuwd hoe ver men daar al mee staat...
 
Bestaan er ook al laadpalen die het laden van twee wagens kan 'balancen'? Er komt hier waarschijnlijk nog een tweede EV , ben benieuwd hoe ver men daar al mee staat...
Ik dacht dat ik er enkele jaren geleden al gezien had, maar dat waren professionele palen (met professionele prijzen: denk aan meer dan 5x zo duur). Die kon je aan elkaar koppelen om zo een klein wagenpark te balanced.

Aangezien de techniek blijkbaar bestaat lijkt het me een kwestie van tijd alvorens dat naar de laadpalen voor de gewone man komt.

Een vraag is ook in hoeverre dat nodig gaat zijn voor veel gezinnen. ‘s Avonds inpluggen en ‘s ochtends zijn ze toch alletwee vol.
 
Bestaan er ook al laadpalen die het laden van twee wagens kan 'balancen'? Er komt hier waarschijnlijk nog een tweede EV , ben benieuwd hoe ver men daar al mee staat...
Zou Fivari dit niet hebben of snel kunnen aanpassen? Lijkt mij maar een schakeling/sensor extra om voorrang te geven aan auto X of y
 
Als ze over 6+ maand de laadbox plaatsen dan ga ik vragen om de oplaadsnelheid te beperken tot 7,6 kW. Die snelheid lijkt me momenteel ruim voldoende voor een thuisoplaadpunt. Correct me if I am wrong maar noch bij Shell (recharge), noch bij bluecorner kan je achteraf de laadsnelheid zelf aanpassen.

Dus als je de laadsnelheid niet laat limiteren bij de installatie en de max laadsnelheid is 11 kW dan kan je dit nadien niet zelf meer limiteren. Correct?
 
Als ze over 6+ maand de laadbox plaatsen dan ga ik vragen om de oplaadsnelheid te beperken tot 7,6 kW. Die snelheid lijkt me momenteel ruim voldoende voor een thuisoplaadpunt. Correct me if I am wrong maar noch bij Shell (recharge), noch bij bluecorner kan je achteraf de laadsnelheid zelf aanpassen.

Dus als je de laadsnelheid niet laat limiteren bij de installatie en de max laadsnelheid is 11 kW dan kan je dit nadien niet zelf meer limiteren. Correct?
Bij de meeste wagens kun je de laadsnelheid instellen. Bij de ene al wat gebruiksvriendelijker dan de andere.
 
Als ze over 6+ maand de laadbox plaatsen dan ga ik vragen om de oplaadsnelheid te beperken tot 7,6 kW. Die snelheid lijkt me momenteel ruim voldoende voor een thuisoplaadpunt. Correct me if I am wrong maar noch bij Shell (recharge), noch bij bluecorner kan je achteraf de laadsnelheid zelf aanpassen.

Dus als je de laadsnelheid niet laat limiteren bij de installatie en de max laadsnelheid is 11 kW dan kan je dit nadien niet zelf meer limiteren. Correct?
7,6 kW moet in principe volstaan voor 1 wagen. Mijn laadpunt is nu beperkt tot 10A (6,9 kW) en voor 1 wagen werkt dat zeer goed tot nu toe.

Ik had wel liever 16A gezien want deze 10A is onvoldoende voor twee EV’s. Sta ik dan mooi met een dubbel laadpunt… maar technieker mocht niet tot 16A gaan van de firma uit, ook al gaf ik aan dat hij van mij mocht en ik me perfect bewust was van de beperkingen.
 
Bij de meeste wagens kun je de laadsnelheid instellen. Bij de ene al wat gebruiksvriendelijker dan de andere.

Maar die beperking geld dan ook voor DC laden en dan wil je het wel snel.
Als je dat vergeet is dat niet zo… snel :).
 
Terug
Bovenaan