Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

Correct ik wil vooral een opstelling waarbij ik mijn verbruik kan doorrekenen aan de vennootschap. Eén slimme laadpaal is handig maar hoeft niet als ik ook het verbruik op een andere manier kan bewijzen.
Maar waarom zou je niet zoveel mogelijk met je zonne energie laden die anders toch weinig opbrengt?
 
Omdat ik dat voorlopig nog niet heb :fingerguns_r: We hebben huis overgenomen van familie maar moet nog gerenoveerd worden. Dat process start nu pas.

Dus:
  1. Laadpaal nodig voor BMW iX3 dat ik zal ontvangen i, juli als ik switch naar zelfstandige.
  2. Zonnepanel zijn voor ten vroegste volgend jaar, voor tijdes de renovatie
  3. ik wil verbruik van wagen kunnnen meten zodat ik dit kan opvolgen en aanrekenen aan de vennootschap.
 
Laatst bewerkt:
Ok maar een laadpaal is toch een investering dus waarom zou je een beetje besparen want achteraf een andere zetten kost toch ook weer geld dus kan je het toch beter ineens goed doen.
 
@coldvinc, je wil dan toch effectief een slimme laadpaal zodat je achteraf zoveel als mogelijk kan laden met zonne-energie eens de panelen er liggen. Dat is samen met lager max piek ivm capaciteitstarief pure winst.
Facturatie kan met een kWh metertje in de kast.

Dat beetje meer dat een slimme paal kost kan je beter nu investeren, ongeacht dat het het eerste jaar nutteloos is.
 
Misschien een domme vraag maar de elektricien bleef akelig stil zelfs na herhaaldelijke pogingen.

Ik heb nu een analoge meter. Ze gaan dus binnenkort ne laadpaal aansluiten -die split billing en load balancing aankan- en deze laten communiceren met de zekering + analoge meter.

Load balancing zou dan nog niet gaan (het kan wel via klemmen maar dit gaan ze niet doen), maar split billing kan perfekt, met een analoge meter.

Over 2 jaar gaan ze echter de analoge meter weghalen en deze vervangen door een digitale.

Blijft de laadpaal dan gewoon blijven werken? Ik zou denken van wel? :unsure: Split billing gebeurt via de laadpaal zelf (dat is gewoon ne inwendige teller die de stroom meet en dat gebeurt via een extra zekering), load balancing gaat wél via de meter, maar dat zal er dan zowiezo nog niet zijn, dus ze gaan dit daarna wel moeten in orde brengen en ik zou begot niet weten waarom wisselen van meter ervoor zou zorgen dat de laadpaal uitvalt. :tongue:
 
Misschien een domme vraag maar de elektricien bleef akelig stil zelfs na herhaaldelijke pogingen.

Ik heb nu een analoge meter. Ze gaan dus binnenkort ne laadpaal aansluiten -die split billing en load balancing aankan- en deze laten communiceren met de zekering + analoge meter.

Load balancing zou dan nog niet gaan (het kan wel via klemmen maar dit gaan ze niet doen), maar split billing kan perfekt, met een analoge meter.

Over 2 jaar gaan ze echter de analoge meter weghalen en deze vervangen door een digitale.

Blijft de laadpaal dan gewoon blijven werken? Ik zou denken van wel? :unsure: Split billing gebeurt via de laadpaal zelf (dat is gewoon ne inwendige teller die de stroom meet en dat gebeurt via een extra zekering), load balancing gaat wél via de meter, maar dat zal er dan zowiezo nog niet zijn, dus ze gaan dit daarna wel moeten in orde brengen en ik zou begot niet weten waarom wisselen van meter ervoor zou zorgen dat de laadpaal uitvalt. :tongue:
Staat daar inderdaad los van, laadpaal blijft gewoon werken.
 
Misschien een domme vraag maar de elektricien bleef akelig stil zelfs na herhaaldelijke pogingen.

Ik heb nu een analoge meter. Ze gaan dus binnenkort ne laadpaal aansluiten -die split billing en load balancing aankan- en deze laten communiceren met de zekering + analoge meter.

Load balancing zou dan nog niet gaan (het kan wel via klemmen maar dit gaan ze niet doen), maar split billing kan perfekt, met een analoge meter.

Over 2 jaar gaan ze echter de analoge meter weghalen en deze vervangen door een digitale.

Blijft de laadpaal dan gewoon blijven werken? Ik zou denken van wel? :unsure: Split billing gebeurt via de laadpaal zelf (dat is gewoon ne inwendige teller die de stroom meet en dat gebeurt via een extra zekering), load balancing gaat wél via de meter, maar dat zal er dan zowiezo nog niet zijn, dus ze gaan dit daarna wel moeten in orde brengen en ik zou begot niet weten waarom wisselen van meter ervoor zou zorgen dat de laadpaal uitvalt. :tongue:
Zoals Plutus al zegt blijft dat gewoon werken. Load balancing via klemmen blijft ook gewoon werken met de digitale meter, dus ik snap niet waarom ze dat niet zouden willen doen.
 
Welke laadpaal wordt het nu @makila?
Het gaat via leaseplan. Niet de beste leasemaatschappij (verre van), maar ze hadden een deal die ik niet kon laten liggen.
(Cupra Born 77 kwh voor de leaseprijs van een Cupra Born 58kwh)

Als ik hun website bekijk zal het vermoedelijk de "Alfen Eve Single Pro-line" of de "Curved Pro" worden
Update : Nog even gesproken met de werkgever via whatsapp, het wordt de Curved Pro.

Gisteren heeft de werkgever de Cupra Born voor mij vastgelegd. Last Minute.
De prijzen zouden weer stevig stijgen eind deze maand, dus dit kon niet meer wachten. :S
 
Laatst bewerkt:
Volgens ik gehoord heb, werkt Leaseplan nu met twee maatschapiien voor laadpalen. Er is een enorme backlog bij Bluecorner (die de curved pro doen). Daardoor werken ze nu ook met Shell Recharge samen die, voor zover ik weet, de nieuwe installaties doen tot die backlog is weggewerkt.
 
Volgens ik gehoord heb, werkt Leaseplan nu met twee maatschapiien voor laadpalen. Er is een enorme backlog bij Bluecorner (die de curved pro doen). Daardoor werken ze nu ook met Shell Recharge samen die, voor zover ik weet, de nieuwe installaties doen tot die backlog is weggewerkt.
Interessant weetje…

Ik heb recentelijk een EV besteld via Leaseplan en heb idd 2 mails gekregen ivm installatie van zowel Shell en Bleucorner.

Ik dacht dat het een vergissing was, maar dit kan dus verklaren waarom.
Al weet ik nu wel nog altijd niet wie de paal finaal zal installeren 😅
 
Volgens ik gehoord heb, werkt Leaseplan nu met twee maatschapiien voor laadpalen. Er is een enorme backlog bij Bluecorner (die de curved pro doen). Daardoor werken ze nu ook met Shell Recharge samen die, voor zover ik weet, de nieuwe installaties doen tot die backlog is weggewerkt.
Dat kan natuurlijk ook. Iemand die ervaring heeft met Shell recharge?

Opmerking: Op trustpilot (reviews) geraak ik er het laatste jaar niet meer aan uit.
Quasi elk bedrijf dat voorziet in energie of laadpalen, heet insane slechte reviews omdat de service rotslecht is.
Niemand lijkt nog te kunnen volgen en men verzuipt blijkbaar in de drukte.
 
Laatst bewerkt:
Interessant weetje…

Ik heb recentelijk een EV besteld via Leaseplan en heb idd 2 mails gekregen ivm installatie van zowel Shell en Bleucorner.

Ik dacht dat het een vergissing was, maar dit kan dus verklaren waarom.
Al weet ik nu wel nog altijd niet wie de paal finaal zal installeren 😅
Nieuw bericht van Leaseplan:
“Uw werkgever wenst uitsluitend met Bluecorner samen te werken, gelieve het bericht van Shell recharge te negeren” 😅
 
Nieuw bericht van Leaseplan:
“Uw werkgever wenst uitsluitend met Bluecorner samen te werken, gelieve het bericht van Shell recharge te negeren” 😅
Het risico is dan wel dat uw wagen in juli 2023 op uw oprit staat en uw laadpaal pas geinstalleerd zal worden in .. december 2023 ... :tongue:
 
Niet thuis, maar hier op het werk is het alleszins een drama met Bluecorner. Ik ben de eerste met een PHEV, heb die nu 2 maanden, een goeie 3 weken zijn de eerste 2 laadpalen (4 aansluitingen) geïnstalleerd nadat de bestelling 6 maand geleden was geplaatst. De palen werken nog steeds niet omdat die moeten worden geconfigureerd en ik heb nog steeds geen laadpas.
 
Gewoon (jammer genoeg) standaard bedrijfspolitiek. Stel dat ze plots door een enorme piek 2x zoveel werknemers nodig hebben op uw bedrijf MrKendl54l om de boel draaiende te houden.

100% zeker dat het klanten tevredenheidscijfer daalt van 4.8/5 naar 2/5 wedden?

Money money money maar het mag niks kosten. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Gewoon (jammer genoeg) standaard bedrijfspolitiek. Stel dat ze plots door een enorme piek 2x zoveel werknemers nodig hebben op uw bedrijf MrKendl54l om de boel draaiende te houden.

100% zeker dat het klanten tevredenheidscijfer daalt van 4.8/5 naar 2/5 wedden?

Money money money maar het mag niks kosten. :tongue:
Je kan als bedrijf ook gewoon realistische doelen stellen en niet meer werk aannemen dan je bol kan werken.
Als je natuurlijk overal ja op zegt en maar blijft aanpakken dan is het wel uw eigen schuld.
Slechte bedrijfsvoering heet dat.
 
Mijn werkgever stelt een CenEnergy wallbox ter beschikking. Deze kan simpelweg in het stopcontact worden gestoken en zou meteen gebruiksklaar moeten zijn. Echter heb ik aan mijn parkeerplaats (ondergronds, nieuwbouw complex) geen internet. Geen 4g of 5g, noch wifi. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al wat gelezen ivm een powerline. Heeft hier iemand ervaring mee?
Een powerline is een hulpmiddel om via een elektrisch netwerk internet te voorzien. Maar je moet dus wel ergens op dat elektrisch netwerk internet kunnen voorzien, zodat je het aan de andere kant (bij je laadpaal dus) het er uit kunt halen.
Dat lijkt mij al een moeilijkheid, want datzelfde elektriciteitsnet gaat niet op jouw appartement aangesloten zijn.

Aangezien je via een stopcontact zou werken, is het niet mogelijk om een slimme laadkabel ipv wallbox te nemen?
En misschien bestaat er wel eentje met de mogelijkheid tot offline werken. Die je dan om de zoveel tijd eens binnen bereik van wifi/3G/4G zet, zodat de laadkabel alle info kan uploaden voor facturatie.
 
Volgens ik gehoord heb, werkt Leaseplan nu met twee maatschapiien voor laadpalen. Er is een enorme backlog bij Bluecorner (die de curved pro doen). Daardoor werken ze nu ook met Shell Recharge samen die, voor zover ik weet, de nieuwe installaties doen tot die backlog is weggewerkt.

Mijn werkgever stopt met bleucorner en gaat naar een andere partner (weet zelf niet welke). De service is echt om te janken en verbeterd maar niet.
 
Terug
Bovenaan