Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

idd, maar ik bedoel eerder die dat mi´stens even snel laad als dat de auto aankan of kunnen ze tegenwoordig allemaal vlot aan 22kW laden?

Maakt het uit welk merk of zijn ze allemaal ongeveer even goed?
 
idd, maar ik bedoel eerder die dat mi´stens even snel laad als dat de auto aankan of kunnen ze tegenwoordig allemaal vlot aan 22kW laden?

Maakt het uit welk merk of zijn ze allemaal ongeveer even goed?
Zoek iets waarvan je weet dat je goede service gaat krijgen, van iemand uit je buurt. Een eenvoudige paal, die geen automatische facturatie aankan, maar die wel met een aparte meter is aangesloten: veel eenvoudiger, en indien je een probleem hebt, krijg je de juiste support
 
interessant. Merci voor de feedback!
Blijf dus weg van al die grote laadpaalservice plaatsingsdiensten die voor leasebedrijven werken, en laadpalen die ontwikkeld zijn voor leasewagens (type EVBox)
Die laadpalen zijn gewoon complexer dan wat je nodig hebt (tenzij je wilt dat anderen ook kunnen laden aan jouw laadpaal met bijhorende facturatie), en die laadpaalservice diensten zoals Strohm zijn gewoon onderbemand.
 
Iemand een idee wat een degelijke smart laadpaal is voor een BMW iX3? Het is van de zaak dus het belangrijk dat ik het verbruik afzonderlijk bijhouden.
Wat moet er smart zijn? Je kan uw verbruik bij houden met een kwh meter of een slimmere laadpaal waarbij je dit maandelijks kan exporteren manueel zoals Fivari, smappee, powerdale...
 
Dat auto's niet gewoon zelf bijhouden hoeveel ze op welke plek hebben opgeladen... .

"Hey Mercedes, hoeveel heb ik vorig jaar thuis opgeladen?"
*auto zoekt naar de gps-locatie waar hij het vaakst stilstaat 's nachts* = ThuisLocatie
*auto zoekt naar alle laadsessies van 2021 op ThuisLocatie*
*auto telt alle kWh's van die laadsessies op*
- "U hebt vorig jaar 4836 kWh thuis opgeladen"
 
Voor mij is het belangrijk dat ik een duidelijk beeld kan krijgen van hoeveel elektriciteit de wagen heeft verbruikt, want dat zal 100% voor de rekening van de vennootschap zijn. Dus als dat ook gaat zonder een slimme laadpaal is dat ook goed.
 
Dat auto's niet gewoon zelf bijhouden hoeveel ze op welke plek hebben opgeladen... .

"Hey Mercedes, hoeveel heb ik vorig jaar thuis opgeladen?"
*auto zoekt naar de gps-locatie waar hij het vaakst stilstaat 's nachts* = ThuisLocatie
*auto zoekt naar alle laadsessies van 2021 op ThuisLocatie*
*auto telt alle kWh's van die laadsessies op*
- "U hebt vorig jaar 4836 kWh thuis opgeladen"
Ik denk toch dat je liever hebt dat men factureert voor de laadstekker, en dus ook de verliezen vergoed dan enkel wat er effectief in de auto geladen is.

Los daarvan klinkt uw voorstel niet moeilijk, maar toch introduceert het enkele uitdagingen en punten waarop het gewoon niet goed kan werken. De meerwaarde ervan is ook zeer beperkt.
 
Voor mij is het belangrijk dat ik een duidelijk beeld kan krijgen van hoeveel elektriciteit de wagen heeft verbruikt, want dat zal 100% voor de rekening van de vennootschap zijn. Dus als dat ook gaat zonder een slimme laadpaal is dat ook goed.
En als je eventueel dan toch voor een laadpaal met facturatie gaat, en een laadpas op de vennootschap? Vennootschap krijgt factuur voor het laden en jij als particulier wordt vergoed. Makkelijk en geen discussie mogelijk.
 
Voor mij is het belangrijk dat ik een duidelijk beeld kan krijgen van hoeveel elektriciteit de wagen heeft verbruikt, want dat zal 100% voor de rekening van de vennootschap zijn. Dus als dat ook gaat zonder een slimme laadpaal is dat ook goed.
Heb je ook geen zonnepanelen of plannen om er te leggen? Als je niks slim nodig hebt kan je gewoon voor een goedkope gaan met een kwh meter. Maar met de komst van capaciteitstarief is het misschien wel nuttig om een slimme te nemen die hier ook aan een oplossing voor werken.
 
Zonnepanelen komen er ook maar dat is voor tijdens de renovatie die later zal beginnen. Ik begin als zelfstandige 01/08 maar renovatie zal pas rond September ten vroegste beginnen.
En als je eventueel dan toch voor een laadpaal met facturatie gaat, en een laadpas op de vennootschap? Vennootschap krijgt factuur voor het laden en jij als particulier wordt vergoed. Makkelijk en geen discussie mogelijk.
Dat is dus hetgeen ik niet weet. Ik zal het sowieso wel nog eens aan mijn boekhouder vragen, maar ik dacht dat er hier mensen waren in een gelijkaardige situatie (elektrische wagen op naam van de vennootschap).
 
Blijf dus weg van al die grote laadpaalservice plaatsingsdiensten die voor leasebedrijven werken, en laadpalen die ontwikkeld zijn voor leasewagens (type EVBox)
Die laadpalen zijn gewoon complexer dan wat je nodig hebt (tenzij je wilt dat anderen ook kunnen laden aan jouw laadpaal met bijhorende facturatie), en die laadpaalservice diensten zoals Strohm zijn gewoon onderbemand.
Deels mee akkoord.

Echter als je via de werkgever een leasewagen besteld met laadpaal is er meestal geen andere optie dan via de lease te gaan, een andere methode mag bij veel werkgever gewoon niet. Je kan altijd opteren de laadpaal zelf te bekostigen natuurlijk en dan mag het wel ;)
 
Deels mee akkoord.

Echter als je via de werkgever een leasewagen besteld met laadpaal is er meestal geen andere optie dan via de lease te gaan, een andere methode mag bij veel werkgever gewoon niet. Je kan altijd opteren de laadpaal zelf te bekostigen natuurlijk en dan mag het wel ;)
coldvinc geeft duidelijk aan dat hij zelfstandige is. 🤓 .
 
Zonnepanelen komen er ook maar dat is voor tijdens de renovatie die later zal beginnen. Ik begin als zelfstandige 01/08 maar renovatie zal pas rond September ten vroegste beginnen.

Dat is dus hetgeen ik niet weet. Ik zal het sowieso wel nog eens aan mijn boekhouder vragen, maar ik dacht dat er hier mensen waren in een gelijkaardige situatie (elektrische wagen op naam van de vennootschap).
Ok maar die laadpaal is toch voor jaren dus dan zou ik toch naar slimme paal zien. Een zappi bijvoorbeeld met kwh meter. Een powerdale home is volgens mij niet veel duurder en daar kan je het verbruik exporteren. Of gewoon een fivari als het uiterlijk helemaal geen rol speelt.
 
Ok maar die laadpaal is toch voor jaren dus dan zou ik toch naar slimme paal zien. Een zappi bijvoorbeeld met kwh meter. Een powerdale home is volgens mij niet veel duurder en daar kan je het verbruik exporteren. Of gewoon een fivari als het uiterlijk helemaal geen rol speelt.
Ik denk dat die fivari qua support gewoon de max gaat zijn. Maar hij ziet er niet direct uit idd.
 
Dat is dus hetgeen ik niet weet. Ik zal het sowieso wel nog eens aan mijn boekhouder vragen, maar ik dacht dat er hier mensen waren in een gelijkaardige situatie (elektrische wagen op naam van de vennootschap).
Ik heb niet eens een laadpaal, omdat hier al een 3 fase stopcontact was in de garage. Ik heb dus gewoon een kWh teller in de elektriciteitskast gehangen, die de stroom meet naar dat stopcontact. Zoiets dus ongeveer: https://bisselingbv.nl/wp-content/uploads/2020/08/Kilowattuurmeter-kWh-meter-3-fase-MID.jpg

De lader die ik bij de auto gekregen heb steekt eigenlijk constant in dat stopcontact. Veel verschil met een laadpaal lijkt mij er dan ook niet te zijn, behalve dan die blok die aan de kabel hangt.
 
Ik heb niet eens een laadpaal, omdat hier al een 3 fase stopcontact was in de garage. Ik heb dus gewoon een kWh teller in de elektriciteitskast gehangen, die de stroom meet naar dat stopcontact. Zoiets dus ongeveer: https://bisselingbv.nl/wp-content/uploads/2020/08/Kilowattuurmeter-kWh-meter-3-fase-MID.jpg

De lader die ik bij de auto gekregen heb steekt eigenlijk constant in dat stopcontact. Veel verschil met een laadpaal lijkt mij er dan ook niet te zijn, behalve dan die blok die aan de kabel hangt.
@coldvinc heeft volgens mij zonnepanelen en wil een slimme meter om zoveel mogelijk zonne-energie te laden, dan gaat zo'n stopcontact niet echt helpen...
 
@coldvinc heeft volgens mij zonnepanelen en wil een slimme meter om zoveel mogelijk zonne-energie te laden, dan gaat zo'n stopcontact niet echt helpen...
Ik interpreteerde zijn vraag eerder over hoe hij de boel kon verrekenen met zijn vennootschap. Kort gezegd heb je daar dus niet per sé een laadpaal met teller voor nodig. Je moet gewoon ergens een teller hebben, en je kan daar gewoon jaarlijks een foto van nemen als bewijs. Hij kan een laadpaal met teller voorzien, eventueel met automatische facturatie voor het gemak (maar dan betaal je jaarlijks voor dat gemak), of hij kan in afwachting van zijn zonnepanelen zelf een teller voorzien. Dan moet hij daarna ook geen laadpaal met telfunctie kopen, wat de keuze wat breder maakt. Al mag die laadpaal wel een teller hebben uiteraard, en kan je die daarna ook gebruiken.
 
Ik interpreteerde zijn vraag eerder over hoe hij de boel kon verrekenen met zijn vennootschap. Kort gezegd heb je daar dus niet per sé een laadpaal met teller voor nodig. Je moet gewoon ergens een teller hebben, en je kan daar gewoon jaarlijks een foto van nemen als bewijs. Hij kan een laadpaal met teller voorzien, eventueel met automatische facturatie voor het gemak (maar dan betaal je jaarlijks voor dat gemak), of hij kan in afwachting van zijn zonnepanelen zelf een teller voorzien. Dan moet hij daarna ook geen laadpaal met telfunctie kopen, wat de keuze wat breder maakt. Al mag die laadpaal wel een teller hebben uiteraard, en kan je die daarna ook gebruiken.
Dat is ook wat wij aangaven: geen laadpaal met automatische facturatie kopen ;-)
Nodeloos duur en complex? We zijn het dus eens 🤓
 
Correct ik wil vooral een opstelling waarbij ik mijn verbruik kan doorrekenen aan de vennootschap. Eén slimme laadpaal is handig maar hoeft niet als ik ook het verbruik op een andere manier kan bewijzen.
 
Terug
Bovenaan