Het 'ik zoek online spelers' topic

En wat is TTS net?
Ikzelf ben ook wel liefhebber van boardgames en deze zijn online dan? Ik wil gerust eens meedoen als je noobniveau aanvaard ;)
Het simuleert letterlijk een tafel waarop een bordspel staat, met physics en alles. Dat betekent dus dat je zelf alle onderdelen "vastpakt" en verzet op de tafel. De regels van het spel dat je wil spelen moet je wel kennen, want het houdt je doorgaans niet tegen om illegale acties te doen. Sommige spellen bevatten wel wat scripting en automatisatie, of automatische setup van een spel afhankelijk van het aantal spelers etc.
Voor echt grote spellen is het soms iets te omslachtig, maar vaak speelt het eigenlijk vlotter dan in 't echt, vooral als die scripting aanwezig is (en niet bugged is...).
 
Laatst bewerkt:
Kga 't toch nog eens vragen: zouden er mensen interesse hebben om Twilight Imperium te spelen (op TTS?)? :unsure: Zelf nog nooit gespeeld btw :tongue:
 
Kga 't toch nog eens vragen: zouden er mensen interesse hebben om Twilight Imperium te spelen (op TTS?)? :unsure: Zelf nog nooit gespeeld btw :tongue:
Yes, present!!
Ik ken het spel ook en kan wel wat uitleggen.
Via TTS wel makkelijk 12u / meerdere dagen uittrekken.
 
Yes, present!!
Ik ken het spel ook en kan wel wat uitleggen.
Via TTS wel makkelijk 12u / meerdere dagen uittrekken.
Aight, 2 down, 4 to go :tongue: Ik zou zelf dan in ieder geval ook wel de regels doornemen, maar heel handig dat ge t ook al eens gespeeld hebt! Komt 12 uur vaak voor? Ik las dat 6-8 uur het meest gangbare was. Ik doe af en toe ook wel een lange boardgame dag, dus zou dat wel kunnen. Maar om een groep van 6 hiervoor te vinden... Misschien toch maar verspreid? :tongue:
 
Ik wil graag ook meedoen, alleen is het voor mij de volgende 2 weken niet haalbaar. En als dat sessies worden van 3-4u (of langer) dan ga ik dat toch eens moeten bekijken met de wederhelft 🙈
 
Aight, 2 down, 4 to go :tongue: Ik zou zelf dan in ieder geval ook wel de regels doornemen, maar heel handig dat ge t ook al eens gespeeld hebt! Komt 12 uur vaak voor? Ik las dat 6-8 uur het meest gangbare was. Ik doe af en toe ook wel een lange boardgame dag, dus zou dat wel kunnen. Maar om een groep van 6 hiervoor te vinden... Misschien toch maar verspreid? :tongue:
Ik ken dat spel vanbinnen en vanbuiten(excl. varianten) :tongue:.
Ik wil gerust uitleggen enzo, maar het is wel een must dat iedereen eerst de regels leest / filmpjes lijkt.

Voor een 6p game op TTS is 12u of meer te verwachten. Voor een 4p game op TTS toch makkelijk 8u-12u.
Het probleem bij TI op TTS is vooral dat het "simultaan onderhandelen" heel veel tijd vraagt en de boel vertraagt... dat gaat gewoon minder vlot dan in real life.

En TI zonder onderhandeling / politieke steekspellen / diplomatie is geen TI :tongue:.
 
Ik wil graag ook meedoen, alleen is het voor mij de volgende 2 weken niet haalbaar. En als dat sessies worden van 3-4u (of langer) dan ga ik dat toch eens moeten bekijken met de wederhelft 🙈
Eens zien om een pagina op te zetten om in te schrijven/dingen te regelen, en kijken wat daar uit komt :biglaugh:
Ik ken dat spel vanbinnen en vanbuiten(excl. varianten) :tongue:.
Ik wil gerust uitleggen enzo, maar het is wel een must dat iedereen eerst de regels leest / filmpjes lijkt.

Voor een 6p game op TTS is 12u of meer te verwachten. Voor een 4p game op TTS toch makkelijk 8u-12u.
Het probleem bij TI op TTS is vooral dat het "simultaan onderhandelen" heel veel tijd vraagt en de boel vertraagt... dat gaat gewoon minder vlot dan in real life.

En TI zonder onderhandeling / politieke steekspellen / diplomatie is geen TI :tongue:.
Ait, nice! Ah, ge doet dus ook echt door elkaar onderhandelen? Als we iets IRL kunnen organiseren, mij ook goed, maar dat lijkt me nog moeilijker te regelen (+ dan ook nog eens corona)
:unsure:
Moet eens zien, was er niet ergens een organiseer pagina? Dan kan ik misschien daar iets opgooien.
 
Ait, nice! Ah, ge doet dus ook echt door elkaar onderhandelen?
Ge moogt in principe op elk moment beginnen met onderhandelen (door of met de actieve speler), en er zijn een paar momenten (trade, politics kaart) dat iedereen bezig is. Ik probeer dat typisch wat te leiden met een paar guidelines, want afhankelijk van de groep kan dat helemaal de spuigaten uitlopen.

was er niet ergens een organiseer pagina? Dan kan ik misschien daar iets opgooien.
Die ken ik niet, @StanTem heb jij daar weet van?
 
Wordt er regelmatig eens op Tabletop Simulator gespeeld of is dat enkel als er hier eens iets gepost wordt ?

Heb niet meteen IRL vrienden die ook Steam hebben dus is er hier interesse om een aantal keer per week/maand een spelleke te spelen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Wordt er regelmatig eens op Tabletop Simulator gespeeld of is dat enkel als er hier eens iets gepost wordt ?

Heb niet meteen IRL vrienden die ook Steam hebben dus is er hier interesse om een aantal keer per week/maand een spelleke te spelen ?
Wel interesse, maar pas over een maand. Ik ben net bezig mijn verhuis te regelen voor eind februari.
 
Wordt er regelmatig eens op Tabletop Simulator gespeeld of is dat enkel als er hier eens iets gepost wordt ?

Heb niet meteen IRL vrienden die ook Steam hebben dus is er hier interesse om een aantal keer per week/maand een spelleke te spelen ?
Wil ik ook wel af en toe eens doen :biglaugh:
 
In het begin van BeyondGaming tijden is er via het forum toch een aantal keer afgesproken en dat was steeds plezant (allez, dat vond ik toch :unsure:). Ik zou dat graag nog meer doen, maar momenteel is het gewoon moeilijk om dat systematisch te doen. Normaal zou het “binnenkort” iets rustiger moeten worden, maar dat is moeilijk in te schatten, maar eens het zover is, doe ik wel mee als het past!
 
Terug
Bovenaan