Het 'online boardgamen' topic

We zouden zo wat vaker eens een avondje moeten doen hé. Mag ook iets anders zijn met wat volk van hier!

Ik kan van Unfair het Comicbook thema uittesten op TTS. Als er geïnteresseerden zijn kunnen we eens een datum vastleggen. Ik zou wel met max 4 spelen, want ik heb met mijn vriendin gemerkt dat het spel bijna dubbel zo lang geduurd heeft om te spelen.

Laatst bewerkt:
Ik zie dat er verschillende opties zijn om Secret Hitler online te spelen. Wat gebruiken jullie? Dan organiseer ik dat met mijn eigen vrienden eens :p

Ik kan van Unfair het Comicbook thema uittesten op TTS. Als er geïnteresseerden zijn kunnen we eens een datum vastleggen. Ik zou wel met max 4 spelen, want ik heb met mijn vriendin gemerkt dat het spel bijna dubbel zo lang geduurd heeft om te spelen.
Ik mag Kaiju testen. Ik wil wel eens meedoen. Mij mag je sowieso meerekenen. Nadien kunnen we eventueel Kaiju testen dan.
Ik zie dat er verschillende opties zijn om Secret Hitler online te spelen. Wat gebruiken jullie? Dan organiseer ik dat met mijn eigen vrienden eens :p

Deze avond nog eens Azul gespeeld (Was wel tof met 3) geen idee of dit met 2 een aanrader is - twijfel geval nog. En eindelijk ook eens this war of mine kunnen spelen -> persoonlijk zeer in de smaak gevallen - kijken of ik die ergens tweedehands op de kop kan tikken en anders toch nieuw kopen.
Iemand van jullie ervaring met de uitbreidingen van this war of mine?

Welke bord/kaartspellen zouden jullie spelen met collega's en via welk platform?
Wij zoeken toegankelijke opties; snel in uitleg + liefst gratis.
Idee zou zijn om in groepjes van 4 of groter (afhankelijke van het spel) te spelen.

Ik ken enkel TTS maar dat is geen optie.

Yup ik speel regelmatig op Boardgamearena, is véél toegankelijker dan TTS voor mensen die geen 3D interface gewoon zijn + de regels zijn volledig ingebakken/scripted, in tegenstelling tot TTS.
Ik deel een betalend account met een vriend, en alle andere vrienden mogen gratis meespelen :p 1 van ons 2 host sowieso altijd. Dat komt op 12 euro per jaar dacht ik, als je het deelt, daar zit ik niet mee in.
De keuze is wel wat beperkt, maar er staan genoeg dingen op om je mee bezig te houden. Iets als Colt Express speelt gewoonweg veel vlotter op BGA dan in het echt.

Codenames is ideaal aangezien het allemaal non-gamers zijn. Is in functie van een soort teambuilding/groepsgevoel versterken.

Boardgame arena ga ik eens bekijken, merci!

TableTopia heb ik zelf al een paar keer getest maar ben er geen fan van. (je kon toen je controls niet aanpassen, geen idee of dat nog het geval is)

Terug
Bovenaan