Het 'online boardgamen' topic

eesten het gedogen dan.
Ik weet bijvoorbeeld dat Awaken Realms gevraagd heeft aan de maker van de mod om de uitbreidingen niet in TTS te steken. En Garphill Games heeft er ook niks op tegen. En dat zijn dus de spellen die ik het meest speel :p
Dat is hetzelfde als unofficial mods voor een game: daar heeft de originele game (in dit geval TTS) weinig mee te maken.
Of met een emulator voor een console: de emulator is volledig legaal. Het spelen van de roms enkel als je de originele versie hebt.

Ja het is min of meer een grijze zone, maar dat heeft iedere sandbox environment. En dat is wat TTS eigenlijk is: gewoon een sandbox environment, geschreven in Unity. Je doet er mee wat je zelf wil.

In andere woorden: noch steam, noch TTS zijn hier in de fout. Spelers evenmin. Makers van mods die ze op dit medium distribueren: gray area.
Awel, gullie zegt toch gewoon exact hetzelfde als ik :p? Allemaal (de mods idd, Steam & TTS doen niks mis) gray area, en het meeste wordt gedoogd ...

Als ik me niet vergis is het op Tabletopia wel iets duidelijker allemaal. Volgens mij mogen daar geen spellen op zonder uitdrukkelijke toelating van de designer/publisher. Daarom is het aanbod daar ook veel kleiner.
Tabletopia is inderdaad allemaal met 100% toestemming van de Dev / Publisher.

Tabletop Simulator wel. Tabletopia en Board Game Arena is via de internetbrowser.
Tabletopia ook via Steam indeed zoals Cerulean zegt.
 
Voor het eerst Res Arcana gespeeld (TTS). Kan me nog geen mening vormen want mijn engine was veel te laat gebouwd omdat ik de synergieën tussen mijn kaarten niet zag. Zal volgend spelletje wel al wat vlotter gaan, vermoed ik.

Wat is jullie mening van dit spel?
 
Voor het eerst Res Arcana gespeeld (TTS). Kan me nog geen mening vormen want mijn engine was veel te laat gebouwd omdat ik de synergieën tussen mijn kaarten niet zag. Zal volgend spelletje wel al wat vlotter gaan, vermoed ik.

Wat is jullie mening van dit spel?
Tof spel, maar hier heeft al elke keer de persoon gewonnen die een bepaalde Place of Power heeft gekocht.
 
Ik zoek al lang een excuus om TTS te kopen dus maak er maar een event van :D
Staat regelmatig in promo. En als je nog 3 anderen vindt, wordt het goedkoper. Is namelijk ook te koop in een set van 4 keys waarbij de prijs per key omlaag gaat.
 
Inderdaad, instapdrempel is er en ook ikzelf heb lang getwijfeld, maar uiteindelijk de aankoop en de moeite meer dan waard.
Hier hetzelfde, lang over getwijfeld maar toen ie aan -50 procent stond toch meteen gekocht. Voor 9,99 kunt ge niet sukkelen natuurlijk. Toch al regelmatig mee gespeeld :)
 
Voor degenen die nu nog twijfelen, via Humble Bundle staat Tabletop Simulator nu ook aan 9,99 euro.

 
Tabletop simulator staat nu in promo op humble bundle store

Edit: stantem was me voor, net gekocht allesinds.
 
Amai, net hier geleerd dat één premium account op Board Game Arena genoeg is om alles te kunnen spelen ook al hebben je vrienden en familieleden dat niet...
Direct eens premium aanschaffen dan. Die site heeft me al enkele leuke avonden bezorgd met familie en vrienden in coronatijden, maar we zijn wel een beetje doorheen de leukste gratis spelletjes heengeraakt, denk ik.
En ik ben ook zeer geïnteresseerd om eens een sessie met andere beyondgamers (ik typte bijna 9livers) te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds vorige week ook een premium account op BGA. Site werkt meestal heel goed, maar ik vind het aanbod wel mager (I'm a TTS guy :p).
 
Gisteren Rallyman GT eens gespeeld op BGA, werkt heel goed! Vind het een geweldig racespel.
Had dat al veel gespeeld op TTS, maar het speelt aangenamer op BGA.

De fysieke versie is al meer dan een half jaar besteld maar nog niet aangekomen :(
 
Terug
Bovenaan