Film Het HORROR topic

Thanks, hier kan ik al wel mee aan de slag.
Wrong Turn, de originele? Hoe zit dat met de sequels, zit daar iets deftigs bij? Vond de eerste wel goed indertijd ja.
 
Thanks, hier kan ik al wel mee aan de slag.
Wrong Turn, de originele? Hoe zit dat met de sequels, zit daar iets deftigs bij? Vond de eerste wel goed indertijd ja.
Nee, de meest recente (want je vroeg om recente :)).
Hij krijgt niet zo'n heel goede reviews maar ikzelf vond hem meer dan behoorlijk. Zoals wel meer in het horror genre kan je niet altijd op reviews afgaan.

Btw, Anything for Jackson vind ik persoonlijk zelfs een topper!
 
Nee, de meest recente (want je vroeg om recente :)).
Hij krijgt niet zo'n heel goede reviews maar ikzelf vond hem meer dan behoorlijk. Zoals wel meer in het horror genre kan je niet altijd op reviews afgaan.

Btw, Anything for Jackson vind ik persoonlijk zelfs een topper!
Ik wist zelfs niet dat er een nieuwe was 😁
Eens kijken wat we vandaag nog kunnen streamen.
 
De meeste al gezien, heb een ruime lijst geziene horrorfilms, gaande van A+ tot D-films 😁 Ik hou wel van slechte films, die dan weer goed worden. Maar tegenwoordig zijn het gewoon slechte eigenlijk.

Was meer op zoek naar goeie recentere, moesten die bestaan?

De 4 recentste die er met kop en schouders bovenuit steken zijn imo Hereditary, Midsommar, Suspiria & The Lighthouse maar die heb je prolly al gezien. 🤷‍♂️

Ik kan me wel vinden in die lijst van minder bekende films die toch nog de moeite zijn die ikbenben voorschotelde. Zeker Possessor, Come True & The Call. (y) Ik zou daar Koko-di Koko-da, His House, The Lodge, Relic, Haunt, Tumbbad, The House that Jack Built & jawel Gretel & Hansel (fight me) nog aan toevoegen.
 
De 4 recentste die er met kop en schouders bovenuit steken zijn imo Hereditary, Midsommar, Suspiria & The Lighthouse maar die heb je prolly al gezien. 🤷‍♂️

Ik kan me wel vinden in die lijst van minder bekende films die toch nog de moeite zijn die ikbenben voorschotelde. Zeker Possessor, Come True & The Call. (y) Ik zou daar Koko-di Koko-da, His House, The Lodge, Relic, Haunt, Tumbbad, The House that Jack Built & jawel Gretel & Hansel (fight me) nog aan toevoegen.
Die 4 zijn idd toppers maar ik veronderstel dat de meeste ze wel al zullen gezien hebben.

Ik was mijn watchlist beginnen afgaan naar de meeste recente horror films en kon eigenlijk nog wel even door gaan maar The Lodge, Haunt, Relic, The House That Jack Built stonden daar onder andere ook bij. His House had ik zelf al opgesomd btw ;) Gretel & Hansel vond ik maar middelmatig, ik was er zelfs bij in slaap gevallen.
Koko-di Koka-da en Tumbbad zelf nog niet van gehoord maar zal ik ook eens bekijken, thx!
 
Bwa heb eigenlijk al effe geen recente horrors meer gezien, hier en daar eens eentje toevallig of op Netflix (Don't Breathe, #alive, Train to Busan,....) Maar ik loop ver achter, dus alle suggesties, zelfs the obvious ones, zijn goed.
 
Ik wil er gerust nog enkele opsommen 😋
Le Daim, The Beach House, The Rental, The Wretched, I See You, Yummy, Sea Fever, The Lodge, The Hunt, Underwater, El Hoyo, Come To Daddy, Doctor Sleep, Ready Or Not, Scary Stories To Tell In The Dark, Brightburn, In Fabric, Us,....
Op een enkeling na zijn het allemaal films van >2019.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Green Inferno wil ik ook nog wel bekijken. Zal wel wat weg hebben van de cultklassieker Cannibal Holocaust?
Cannibal Holocaust blijft de beste in het kannibalisme genre imo. Er zijn nog een paar anderen in het genre die wel goed zijn:

  • Cannibal Ferox
  • Eaten alive
  • Mountain of the Cannibal God
  • HBO heeft een documentaire gemaakt over The Cannibal Cop, die documentaire krijgt al heel snel de allures van een horrorfilm en het feit dat het verhaal niet fictief is geeft ook een andere dimensie eraan.
  • Green Inferno (iets minder, maar wel nog de moeite).
 
Ik wil er gerust nog enkele opsommen 😋
Le Daim, The Beach House, The Rental, The Wretched, I See You, Yummy, Sea Fever, The Lodge, The Hunt, Underwater, El Hoyo, Come To Daddy, Doctor Sleep, Ready Or Not, Scary Stories To Tell In The Dark, Brightburn, In Fabric, Us,....
Op een enkeling na zijn het allemaal films van >2019.
Hoe is Dr. Sleep? Heb er niet zo'n positieve dingen over gehoord?
Yummy heb ik gezien. Een Belgische zombiefilm moest ik gezien hebben uiteraard.
 
betreffende Gretel & Hansel. Ik ga niet zeggen dat het verhaal fris is of dat het thematisch goed aan elkaar hangt maar die is imo wel bijzonder mooi en sfeervol.
 
Yummy was ergens wel een teleurstelling. Was dat geen Belgische film geweest, had ik ze waarschijnlijk zelfs gebuisd. Was echt een typische zombie flick, maar ergens nog wel entertainend door de droge humor.

EDIT: en Clara Cleymans uiteraard 😍
 
:clap: voor @ikbenben en zijn niet aflatend enthousiasme. Ik dacht dat ik wat van horror kende, maar loop duidelijk wat achter.

We hebben dus al @DaFreak voor sci fi, @ikbenben voor horror... wie gaat de BG fantasy-geek van dienst spelen?
 
:tongue:


Met films als The Green Knight & Masters of the Universe en zeker series zoals alle Game of Thrones spinoffs, Wheel of Time, MTG, en Amazon's LOTR als duurste productie ooit zal die serieus wat op zijn bord hebben. 😅


Ben jij geen fantasy geek lint?
 
Hoe is Dr. Sleep? Heb er niet zo'n positieve dingen over gehoord?
Yummy heb ik gezien. Een Belgische zombiefilm moest ik gezien hebben uiteraard.
Persoonlijk vond ik het een waardige opvolger voor The Shining. Ok, het is geen Kubrick maar Flanagan heeft het zeker niet verprutst.
Imo zeker de moeite waard maar je moet wel The Shining gezien hebben vind ik als je deze wilt bekijken. Er zitten nogal wat verwijzingen in.
betreffende Gretel & Hansel. Ik ga niet zeggen dat het verhaal fris is of dat het thematisch goed aan elkaar hangt maar die is imo wel bijzonder mooi en sfeervol.
Ik kan er mij eerlijk gezegd niet heel veel van herinneren. Ik zal wel enkele stukken gemist hebben door in slaap te vallen 😝
Yummy was ergens wel een teleurstelling. Was dat geen Belgische film geweest, had ik ze waarschijnlijk zelfs gebuisd. Was echt een typische zombie flick, maar ergens nog wel entertainend door de droge humor.

EDIT: en Clara Cleymans uiteraard 😍
Ik vond net van niet, zeker omdat het Belgisch is! De film neemt zichzelf niet serieus met de nodige humor en dat vond ik wel leuk.
Maar zoals ik al eerder zei moet je horror niet bekijken met de verwachting van hoogstaande cinema. Voor mij is dit pure entertainment en ontspanning en daar is deze zeker in geslaagd.
:clap: voor @ikbenben en zijn niet aflatend enthousiasme. Ik dacht dat ik wat van horror kende, maar loop duidelijk wat achter.

We hebben dus al @DaFreak voor sci fi, @ikbenben voor horror... wie gaat de BG fantasy-geek van dienst spelen?
Héhé 😋 Van mijn +2100 films in de watchlist van imdb zijn er toch +500 van horror. Tezamen met sci-fi is dit dan ook mijn favoriete genre.
Ik ben ook steeds op zoek naar "goede" horror films die het bekijken waard zijn, daarvoor volg ik meerdere FB groepen en sub-Reddits.
De laatste tijd ben ik ook veel Found Footage films aan het bekijken maar daar is het soms nog moeilijker omdat deze meestal met lage budgetten zijn gemaakt en er veel echt brol tussen zitten. Dit weekend 'The Possession of Michael King' en 'The Houses October Built' bekeken, de eerste vond ik vrij goed maar de 2de was een tegenvaller.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
:tongue:


Met films als The Green Knight & Masters of the Universe en zeker series zoals alle Game of Thrones spinoffs, Wheel of Time, MTG, en Amazon's LOTR als duurste productie ooit zal die serieus wat op zijn bord hebben. 😅


Ben jij geen fantasy geek lint?
The Green Knight ben ik echt op aan het wachten. Het is een A24 productie en die volg ik ook! Van alle A24 heb ik zo wat al de beste ook al gezien.
 
Nee absoluut niet. Sci Fi is mijn grote liefde, horror zal wel 2 of 3 zijn.

Maar fantasy zie ik echt niet graag. En specifieker nog de typische medieval fantasy. Steek het in een sci fi jasje (Star Wars), en ik zal wel kijken. Net zoals ik RPGs niet graag speel (want 90% fantasy), maar Fallout 2 wel 1 van mijn favo games ever is 🤷‍♂️.

Sure ik kan zien dat LOTR goed gemaakt is, maar het zal lang duren eer ik die een 2e keer opzet.
 
Dreadit's Top Folk Horror Films
As voted on by the users of /r/horror

  1. Midsommar - Ari Aster - 2019
  2. The Witch - Robert Eggers - 2015
  3. The Ritual - David Bruckner - 2017
  4. The Blair Witch Project - Daniel Myrick and Eduardo Sánchez - 1999
  5. The Wicker Man - Robin Hardy - 1973
  6. The Wailing - Hong-jin Na - 2016
  7. Kill List - Ben Wheatley - 2011
  8. Trollhunter - André Øvredal - 2010
  9. Sleepy Hollow - Tim Burton - 1999
  10. Apostle - Gareth Evans - 2018
  11. Pet Sematary - Mary Lambert - 1989
  12. Candyman - Bernard Rose - 1992
  13. Suspiria - Luca Guadagnino - 2018
  14. Children of the Corn - Fritz Kiersch - 1984
  15. Pyewacket - Adam MacDonald - 2017
  16. Pumpkinhead - Stan Winston - 1988
  17. The Village - M. Night Shyamalan - 2004
  18. An American Werewolf in London - John Landis - 1981
  19. Ravenous - Antonia Bird - 1999
  20. Hagazussa - Lukas Feigelfeld - 2017

Bron : Reddit
 
Ik vond net van niet, zeker omdat het Belgisch is! De film neemt zichzelf niet serieus met de nodige humor en dat vond ik wel leuk.
Maar zoals ik al eerder zei moet je horror niet bekijken met de verwachting van hoogstaande cinema. Voor mij is dit pure entertainment en ontspanning en daar is deze zeker in geslaagd.
Waarom niet? Er zijn toch tientallen horrorfilms te vinden die hoogstaande cinema zijn?

En ik had trouwens helemaal geen verwachtingen bij het bekijken van Yummy. Comedy horror is gewoon al zo veel keer vele malen beter gedaan. Drag me to Hell, Dawn of the Dead, Planet Terror, Evil Dead-trilogie, Shaun of the Dead,...
 
Terug
Bovenaan